Logitech bluetooth audio receiver ervaringen

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

indoubt

Logitech bluetooth audio receiver ervaringen

Berichtdoor indoubt » zo 11 dec 2016, 23:12

Ik zoek een goedkope BT audio receiver. Ik weet het, BT is meestal niet audiofiel etc.

Nu hoeft dat ook niet, het is meer een gemaks kwestie. Nu is audiofiel verantwoord niet het doel maar binnen de grenzen van wat kan liefst toch een beetje redelijke geluidskwaliteit.

Ik kwam deze tegen:
Afbeelding

Ik ben mij bewust van:
kant en klaar = foei
Bluetooth = foei
MP3 afspelen met je telefoon = foei
Maar ik wil het toch, en in eerste instantie niet eens voor mijzelf

Echte reviews kon ik niet vinden maar van de voorganger hiervan heeft iemand de moeite genomen om metingen te doen en dat valt voor een dergelijk goedkoop apparaat nog best mee.
http://www.kenrockwell.com/audio/logite ... -00113.htm

Voor een BT ding nog best redelijke meetwaarden: Frequency response
Afbeelding

En een THD van 0,007%
Afbeelding

de THD loopt wel op bij -40db maar zelfs dan is het laag

De nieuwe versie zou iets beter moeten zijn. Ik kon echter een review vinden die vond dat de muziek "plat" klonk

Vandaar mijn vraag: heeft iemand zo'n apparaat en zoja, ben je er tevreden over?

indoubt

Re: Logitech bluetooth audio receiver ervaringen

Berichtdoor indoubt » vr 16 dec 2016, 23:07

Naar aanleiding wat ik kon vinden heb ik deze aangeschaft. Ik heb er een aantal uren naar kunnen luisteren maar eerste opmerkingen heb ik al.

Let wel, deze is niet voor mezelf maar voor een tienerdochter, dar gelden best wel andere criteria.

De BT audio adapter is aangesloten met afgeschermde chinch kabels op een (relatief goede) gainclone. De luidsprekers zijn de in een recent topic gebouwde HDS black labels met Vifa tweeter. Het hele setje hoort bij elkaar.

Ik vergelijk de adapter met een squizebox touch (ongemodificeerd, alleen betere voeding)

Geluid via laptop en BT: heel aardig, zelfs verrassend goed. Ik heb een klein beetje het idee dat de lage tonen wat zwaarder worden aangezet en ik heb de indruk dat de allerhoogste tonen een klein beetje muffled zijn. Nu hoor ik op mijn leeftijd het hogere bereik toch allang niet meer maar in vergelijk met de squeezebox lijkt het een klein beetje zo.

Heel soms meen ik een hupje/rommeltje te horen alsof de evrbinding niet optimaal is maar zeker ben ik er niet van een het is ook niet heel erg storend. Zou zomaar kunnen dat het verbeelding is omdat ik niet heel hoge kwaliteit verwacht van BT audio streaming.

Met de laptop is de verbinding goed en hapert niet indien ik gewoon de standaard audio speler (groove) van windows 10 gebruik. Met de telefoon gaat dat ook soepel (ook windows 10 met groove)

Echter: met youtube hoor je tussen elk nummer een plop, zowel met de laptop als met de telefoon. Als dat is wat je zoekt dan is deze blijkbaar niet geschikt.

Qua geluid kan ie heel aardig mee. Ik realiseer me dat hetgeen ik eraan gehangen heb qua kwaliteit niet in verhouding staat en het eigenlijk onwaardig is om er zo'n blokje aan te hangen maar stiekem klinkt het best lekker :D

KoenVW
Contacteer:

Berichtdoor KoenVW » za 17 dec 2016, 2:59

Ik heb er een van Phillips en die werkt prima. Let bij aanschaf wel op dat je er een koopt met APT-X ondersteuning, dat heeft een veel hogere bitrate dan standaard bluetooth audio. En dat verschil kan je goed horen!

indoubt

Berichtdoor indoubt » za 17 dec 2016, 12:52

KoenVW schreef:Ik heb er een van Phillips en die werkt prima. Let bij aanschaf wel op dat je er een koopt met APT-X ondersteuning, dat heeft een veel hogere bitrate dan standaard bluetooth audio. En dat verschil kan je goed horen!

Koen, heb je die philips ook uitgeprobeerd met youtube en gelet op ploppen tussen de nummers?

Die philips stond bij mij namelijk ook op de shortlist. Ik gebruik zo iets niet voor youtube maar de huidige generatie "jongvolwassenen" wel.

Als die van jouw niet plopt tussen youtube nummers dan ruil ik hem misschien nog om.

De logitech werkt verder prima maar dit ploppen is natuurlijk hinderlijk. Het is niet heel hard maar wel duidelijk hoorbaar.

Gebruik je windows (welke versie?) of IOS of Android?

Diegene voor wie die is zit in het apple environment, misschien dat dat nog uitmaakt en mijn huidige laptop is niet ingericht voor audio (geen foobar etc)

Edit: het poppen is alleen als je geen playlist gebruikt en youtube zelf wat uitzoekt. Er lijkt dan een tijdje te zitten tussen de audio streams waarbij de BT verbinding "stopt" of zo. Ik krijg het ook na ongeveer een seconde als ik een nummer pauzeer. Starten maakt geen geluid maar stoppen van een nummer geeft een plopje na een seconde.
Daarna even getest met groove. Als ik die pauzeer hoor ik ook na een seconde een plopje. Tussen de nummers op de afspeellijst echter niet

Terug naar “Streaming Media”