Android 5.1 box met kodi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

palermaaudio

Android 5.1 box met kodi

Berichtdoor palermaaudio » wo 14 dec 2016, 18:10

Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik een Raspberry of een Adroid 5.1 Box ga aanschaffen.

Het grote voordeel van de Android vind ik dat je alle apps uit de Google Play store ook kunt gebruiken buiten het KODI systeem om. Het grote nadeel van de Android vind ik het gemis van een eigen Audiouitgang. Dit betekent dat je altijd afhankelijk ben van het TV toestel en deze dus ook altijd ingeschakeld moet zijn. Ook bijvoorbeeld bij Internetradio.

De Raspberry heeft een Jackplugconnector en mogelijkheden voor een extere DAC.

Mijn vraag is nu: Kan ik van de Android op de een of andere manier een Audiosignaal aftappen? Bijvoorbeeld uit een HDMI uitgang of via een USB-DAC
Audio set: Sony TA VE700 versterker, Tannoy P-30 Cherry, Sony PS-212 DirectDrive platenspeler, Sony MD en CD speler, IBM workcentre voor de digitale collectie met daarin een Soundblaster Audigy SE

toetertje

Re: Android 5.1 box met kodi

Berichtdoor toetertje » wo 14 dec 2016, 18:58

Een usb dac moet gewoon kunnen. Die gebruik ik ook wel vaak met mijn android telefoon.
Voor de telefoon heb je dan een otg kabel nodig. Ik weet niet of de android box een otg kabel
nodig heeft.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » wo 14 dec 2016, 19:15

ik heb een tijdje geleden zo'n Android kastje via Ebay gekocht. ik gebruik hem voornamelijk voor films af te spelen.
Deze heeft wel een optische S/P dif uitgang. kodi kun je ook via een (Android) telefoon besturen.
Dus in principe zou je hem ook zonder beeldscherm moeten kunnen gebruiken, maar ik heb dat verder nog niet geprobeerd.

palermaaudio

Berichtdoor palermaaudio » do 15 dec 2016, 17:23

ray5150 schreef:ik heb een tijdje geleden zo'n Android kastje via Ebay gekocht. ik gebruik hem voornamelijk voor films af te spelen.
Deze heeft wel een optische S/P dif uitgang. kodi kun je ook via een (Android) telefoon besturen.
Dus in principe zou je hem ook zonder beeldscherm moeten kunnen gebruiken, maar ik heb dat verder nog niet geprobeerd.

en daar is dan gelijk mijn tweede handicap of ik doe gewoon iets verkeerd. .....ik kan met yatse prima een addon zoals radio selecteren, maar om dan vervolgens de beschikbare zenders te zien moet ik weer op tv scherm kijken
Audio set: Sony TA VE700 versterker, Tannoy P-30 Cherry, Sony PS-212 DirectDrive platenspeler, Sony MD en CD speler, IBM workcentre voor de digitale collectie met daarin een Soundblaster Audigy SE

toetertje

Berichtdoor toetertje » do 15 dec 2016, 18:08

Volgens mij kon dat met kodi remote wel.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » za 17 dec 2016, 0:38

Je kan in Yatse kiezen voor uitbreidingen, radio en dan mijn zenders selecteren dan zie je een overzicht van alle radio zenders.
Je moet dan natuurlijk wel even wat zenders toevoegen aan Mijn zenders.

palermaaudio

Berichtdoor palermaaudio » za 17 dec 2016, 15:17

dat zal dan wel goed komen.
heb gekozen voor een Android box je. op mijn pc met kodi heb ik altijd Breakaway Audio Enhancer naar volle tevredenheid gebruikt. Helaas is dit programma op Android niet beschikbaar. welke alternatieven zijn er?
wie heeft hier ervaring mee?

Mr Tube

Berichtdoor Mr Tube » ma 02 okt 2017, 17:08

palermaaudio schreef:dat zal dan wel goed komen.
heb gekozen voor een Android box je. op mijn pc met kodi heb ik altijd Breakaway Audio Enhancer naar volle tevredenheid gebruikt. Helaas is dit programma op Android niet beschikbaar. welke alternatieven zijn er?
wie heeft hier ervaring mee?

we zijn inmiddels weer een tijdje verder en de vraag is of het nu goed werkt, kan er ook Foobar 2000 op draaien?
ik zit zelf te denken aan een Amiko A4, daarmee wil ik een totaal oplossing voor TV digitenne, mediaspeler voor beeld en geluid en als het kan radio ontvangst DAB +. dat laatste eventueel via een USB dinges.
de Audio historicus

Nieuwe projecten: 16 sporenrecorder op 2 inch tape, tapedeck B67, mengtafel 24 kanaals.

Terug naar “Streaming Media”