Streamer/satelietdecoder

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

ToTo

Streamer/satelietdecoder

Berichtdoor ToTo » do 12 jan 2017, 23:33

Voor mijn combi Afdac2 en de ZBA composiet versterker zoek ik een compacte streamer.

Heb al wat dingen getest, zoals een RPI, maar had regelmatig problemen met het afspelen van dsd en dsf bestanden.
Wat het beste beviel was een Asus VivoPC met foobar, maar foobar werkt ook niet altijd lekker.

Nu heb ik een beetje gebrek aan ruimte (Afdac2 en ZBA versterker zitten al samen met een Amanero kaartje in 1 behuizing) dus zoek ik een compacte oplossing voor het tv kijken (schotel/Sateliet) en muziek bestanden af spelen.

Dus, bij voorkeur in 1 behuizing, decoder/streamer/opslag.

Eisen:
- betrouwbaar
- bedieningsgemak bvk via IPad
- audiofiel geluid

Wie weet een oplossing?

Mr Tube

Re: Streamer/satelietdecoder

Berichtdoor Mr Tube » do 28 sep 2017, 10:57

Ik heb op dit moment een Mede8er doosje dat het aardig doet, media op een USB HD of stick dus niet intern.
nadeel vind ik de pauses tussen de nummers die je afspeelt, vervelend bij doorlopende muziek.
Ik ben nu ook op zoek naar een oplossing waarbij TV ontvangst ook is inbegrepen via DVB T2, dat lijkt dus lastig.

Een DVB T2 ontvanger zoals van Strong TV dekt al aardig de lading als het om functies gaat, TV signaal komt binnen, je kan audio via USB afspelen en bedieningsgemak is ook OK via een afstandbediening. Betrouwbaarheid is ook prima, alleen de geluidskwaliteit en compatibiliteit van sommige geluidsbestanden dat is nog maar de vraag.

Foobar heb ik ook maar wordt daar af en toe ook minder vrolijk van, wil zelf het liefst geen Windows systeem of zoiets.
de Audio historicus

Nieuwe projecten: 16 sporenrecorder op 2 inch tape, tapedeck B67, mengtafel 24 kanaals.

toetertje

Re: Streamer/satelietdecoder

Berichtdoor toetertje » do 28 sep 2017, 11:05

streaming en betrouwbaarheid is toch een dingetje.
Dan werkt dit weer niet, dan werkt dat weer niet.
Heb van ellende een sony uhp-1 gekocht. Een apparaat
dat echt alles kan.
In theorie dan. De eerste week was het helemaal perfect.
Alles wat ik er naar toe stuurde speelde meteen af.
Van hi-res audio tot dts hd master.
Nu krijg ik bij 70 procent van de bestanden, de melding
dat het bestand niet ondersteund wordt, of beschadigd is.
Dit zijn dezelfde files die in de eerste week perfect draaiden.
Er is verder niets aan de setup verandert.

Terug naar “Streaming Media”