Spotify beroerd afspelen laptop

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: Spotify beroerd afspelen laptop

Berichtdoor Pjotr » vr 17 mar 2017, 16:08

Barry2001 schreef:Ok, ik zie 'm staan op de website, die Jitterbug, gaat nog even wat ver denk ik :mrgreen: En is weer een stick erbij, ook niet echt wenselijk.

Veel meer dan een common mode filtertje is het ook niet:

Jitterbug.jpg

Het is eigenlijk een tijd probleem. Heb het ook wel gehad dat software niet correct wilde synchroniseren. Geen idee waardoor maar vaak hielp opnieuw installeren van de drivers.

toetertje

Berichtdoor toetertje » zo 19 mar 2017, 0:11

Een bleutooth koptelefoon was misschien ook nog een optie geweest.
Ik heb er 1 van 5 tientjes, en die klinkt verassend goed.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 19 mar 2017, 11:23

Heb voor het hardlopen een Bluetooth setje: http://www.sportarmband.nl/Bluetooth-ko ... rt-Comfort , op viewtopic.php?f=22&t=20767&hilit=hardlopen&start=275 al eea over geschreven, bevalt me erg goed.

Maar wat bedoel je? Het gaat hier primair over in een zo goed mogelijke kwaliteit luisteren naar de laptop, daar zie ik geen voordelen voor BT. Snoertje zit me eigenlijk niet in de weg, en met BT halverwege de dag de accu leeg zit je ook niet op te wachten...

Heb inmiddels de DAC binnen en het hoofdtelefoontje. Heb de laptop op m'n werkplek laten liggen, dus proberen tov hoe het was doe ik vd week een keer. Heb de AKG N20 hoofdtelefoon wel geprobeerd, dit is een ander geluid dan ik had met de Sennheisers. Het laag is minder geforceerd en het hoog is meer aanwezig, moet er aan wennen maar vind het niet negatief. Denk dat na een weekje luisteren een beter eindoordeel gegeven kan worden, misschien dat inspelen ook nog iets aan het geluidsbeeld veranderd. Het is verder qua constructie wel een echt een kwaliteitsproduct, ze zitten lekker (ik moest wel net als met de BT hoofdtelefoon de oorkussens vervangen voor grotere om mooi af te sluiten, zitten erbij) en steken eigenlijk nauwelijks uit, wat de Sennheisers wel doen. Het snoer heeft een stoffen omhulsel ipv plastic tegen in de knoop raken, voelt ook prettig. Ik gebruik op het werk een Razor game muis die dit ook heeft en vaak mee de tas in gaat, nooit meer knopen. Trouwens zijn in-ears wel persoonlijk qua comfort, m'n vriendin bv kan ze niet in hebben.

Verder zit er een AB aan het snoer, licht zodat je 'm niet voelt. Even op de iPhone geprobeerd, is niet meer dan volume hard-zacht en een knop die mute. Stekker is geen haakse maar heel klein, stevige overgang stekker-snoer.

Wel opvallend, dacht dat Apple voor het eerst sprak over een 'uitpak experience'. Beide produkten, DAC en hoofdtelefoon, zitten in een duidelijk dedicated verpakking, ziet er verzorgd uit in elk geval.

Eerste indruk positief, zal vd week eea langs laten komen qua muziek op laptop met de Audioquest DAC.
Bijlagen
AKG-N20-BLK-@-AUDIO46.jpg

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » do 23 mar 2017, 19:22

Hey Barry,

Nu bijna een week later; ben je al wat verder met je bevindingen? :-k

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » do 23 mar 2017, 19:59

Jazeker, volop geluisterd van de week naar de DAC, van internet radio tot klassiek tot de betere metal :rock: kan er kort over zijn, het verschil is groot. Heb niet alleen de AKG's beluisterd, maar ook de Sennheisers die ik ervoor gebruikte en dus goed ken.

2 zaken vallen me op: dynamiek is beter, echt mooier hoog en laag, en wat helemaal
naar voren komt is detaillering. Valt met name bij de 'echte muziek' op, klassiek en gitaarwerk, bij elektronische muziek wat minder. Ik vind de DAC echt wat toevoegen maar denk ook wel dat het per laptop zal verschillen, misschien hebben sommigen zelf al wel een goede DAC aan boord. Dus wat jij al voorstelde, vooraf luisteren als je twijfelt is een goede tip. Installeren was niet nodig, erin drukken en spelen (W10). Geluid gaat direkt van de speakers af, en hij komt op in de hoogste bitrate (ook te zien aan de kleur vd led achter het logo, wel geinig gedaan). Heb begrepen dat er nog iets van een app in de pijpleiding zit, nu nog niet beschikbaar. Geen idee wat die zou moeten doen, maar goed.

Output is meer dan 2v en meer dan zat, dat gaat
echt alle hoofdtelefoons probleemloos afspelen.

En in mijn geval, vanwege het vaak wisselen van werkplek is 'ie als stick ideaal, veel mobieler dan dit wordt het niet. Op de iPhone heb ik 'm niet geprobeerd, heb niet zo'n usb verloopje. Zie daar de noodzaak ook nog niet van om eerlijk te zijn, als ik daarnaar luister is het vaak onderweg met omgevingsherrie, minder interessant.

Samengevat, ben er echt over te spreken!

De AKG in ears zijn niet slecht maar heb beter gehoord, ook na inspelen blijft het geluid wat ielig. Ik weet niet goed hoe dit te omschrijven, het lijkt wel of het geluid wat inhoudt bij een flink stuk dynamiek. Ik blijf er wel naar luisteren maar blijf ook zeker kijken naar een alternatief, misschien dan geen in ears maar iets op de oren ofzo, wat toch redelijk compact is. Vind ook wel belangrijk dat diegene naast me er geen last van heeft, gesloten dus in elk geval.

Maar het valt wel op (werk in de elektronica ontwikkeling), best veel mensen herkennen de Dragonfly met het ledje achter het logo als DAC :mrgreen: zie wel meer mensen met een losse DAC op hun desk, maar dan vaak iets als een los kastje oid, niet echt portable.

Dus voor wie ook regelmatig naar een pc luistert, overweeg het eens en wellicht valt er stevig wat te verbeteren :idea:

TubeHead

Berichtdoor TubeHead » wo 12 apr 2017, 19:19

Ben je toch niet de enige Barry :D Heb sinds kort ook een nieuwe HP laptop en viel het me ook al op. Dacht eerst dat het aan mij lag maar na het wisselen tussen Laptops kwam ik er ook achter dat de nieuwe HP voor geen reet klinkt. En dan staat er nog heuse B&O logos op de laptop :roll:
Eerste wat me in me op kwam is een USB DAC en gooide de term in de ZBA zoekmachine en kwam op deze draadje terecht. :lol: :goedzo:

Laptop hoeft niet echt audiofiel geluid te zijn maar met de orginele driver was het echt te erg.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » wo 12 apr 2017, 21:51

Ha Glenn, dat is aleer even geleden, alles goed? I begrijp uit je verhaal dat je de tip van Olaf ook hebt opgevolgd (er staat 'met de originele driver was het echt te erg' :mrgreen: ) en de driver hebt vervangen. Scheelt al enorm, knapt het al grotendeels van op. De Audio Request DAC doet daar nog een stapje bovenop, en met een goede hoofdtelefoon kun je dan echt een goed niveau halen.

Nog even 'for the record' , ik luister nu dagelijks naar de AKG's, het scherpe randje in het hoog verdwijnt, moet gewoon echt even inspelen. Het is nu wel zo goed dat ik ook even geen andere hoofdtelefoon hoef te proberen wat dat betreft. Gaat nog wel weer knagen na een tijdje :D

Heb je nog een USB DAC geprobeerd?

TubeHead

Berichtdoor TubeHead » vr 14 apr 2017, 19:04

Ja prima hoor en met jou ? Ja klopt heb het zelfde gedaan met de driver wissel. Denk dat ik de zelfde Sennheisers als jou heb en zijn voor mijn doeleinde perfect. Eigenlijk verder geen zin om meer geld aan uit te geven voor set nieuwe ear buds. Om weer 100 euro uit te geven voor een USB DAC heb ik eigenlijk ook geen zin in. Zo heel veel gebruik ik ze ook weer niet. Maar misschien dat er nog leuke alternatieven rond zwerven voor een prikkie.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » za 15 apr 2017, 12:00

Probleem met in ears aanschaffen is dat je het slecht kunt proberen voor de tijd, beetje afhankelijk van reviews e.d. Maar inderdaad als je het niet zoveel gebruikt kun je het geld in de knip houden. Zelfde geldt natuurlijk voor de DAC.. goedkoper alternatief die ook goed presteert? Is er voor zover ik weet niet, kom je toch bij de AR uit.
Luisteren, hangt bij mij een beetje vd klant af (werk), maar meerdere uren p/dag zit ik soms wel aan, dus dan speelt ook draagcomfort mee. Ik doe sommige opdrachten ook thuis en dan heb ik net zo lief speakers aanstaan ipv een hoofdtelefoon.

markdebes

Berichtdoor markdebes » di 25 apr 2017, 16:55

Hallo allen, het is alweer een tijdje geleden dat dit besproken is - sorry dat ik het weer opnieuw open. Ik ben echter erg benieuwd of iemand beide versies van de Dragonfly (dus Black en Red) heeft getest en kan beoordelen of het prijsverschil van €100 duurder de moeite waard is om de duurdere variant te kopen.

markdebes

Berichtdoor markdebes » di 25 apr 2017, 16:57

Barry2001 schreef:Probleem met in ears aanschaffen is dat je het slecht kunt proberen voor de tijd, beetje afhankelijk van reviews e.d. Maar inderdaad als je het niet zoveel gebruikt kun je het geld in de knip houden. Zelfde geldt natuurlijk voor de DAC.. goedkoper alternatief die ook goed presteert? Is er voor zover ik weet niet, kom je toch bij de AR uit.
Luisteren, hangt bij mij een beetje vd klant af (werk), maar meerdere uren p/dag zit ik soms wel aan, dus dan speelt ook draagcomfort mee. Ik doe sommige opdrachten ook thuis en dan heb ik net zo lief speakers aanstaan ipv een hoofdtelefoon.

Wacht, ik kan beter zo reageren. Ben je tevreden met deze Red https://hdphns.com/audioquest-dragonfly-red.html waar je hierboven over had?

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » di 25 apr 2017, 17:15

Barry2001 schreef:2 zaken vallen me op: dynamiek is beter, echt mooier hoog en laag, en wat helemaal
naar voren komt is detaillering. Valt met name bij de 'echte muziek' op, klassiek en gitaarwerk, bij elektronische muziek wat minder. Ik vind de DAC echt wat toevoegen maar denk ook wel dat het per laptop zal verschillen, misschien hebben sommigen zelf al wel een goede DAC aan boord. Dus wat jij al voorstelde, vooraf luisteren als je twijfelt is een goede tip. Installeren was niet nodig, erin drukken en spelen (W10). Geluid gaat direkt van de speakers af, en hij komt op in de hoogste bitrate (ook te zien aan de kleur vd led achter het logo, wel geinig gedaan). Heb begrepen dat er nog iets van een app in de pijpleiding zit, nu nog niet beschikbaar. Geen idee wat die zou moeten doen, maar goed.

En in mijn geval, vanwege het vaak wisselen van werkplek is 'ie als stick ideaal, veel mobieler dan dit wordt het niet. Op de iPhone heb ik 'm niet geprobeerd, heb niet zo'n usb verloopje. Zie daar de noodzaak ook nog niet van om eerlijk te zijn, als ik daarnaar luister is het vaak onderweg met omgevingsherrie, minder interessant.

markdebes

Berichtdoor markdebes » ma 01 mei 2017, 11:14

Barry2001 schreef:
Barry2001 schreef:2 zaken vallen me op: dynamiek is beter, echt mooier hoog en laag, en wat helemaal

Dankjewel!!!

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » di 02 mei 2017, 17:07

Succes! Laat nog eens horen wat je ervaring is, ihg van aanschaf.

John P

Berichtdoor John P » zo 14 mei 2017, 16:20

Ik lees net dit artikel, is dit misschien dezelfde driver? http://www.nu.nl/internet/4685142/gelui ... -vast.html

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » di 16 mei 2017, 6:58

Misschien wel, qua tijdspanne (2015) zou het kunnen. Saillant detail is dat onze bedrijfsserver gehacked is geweest. We maken gebruik van een webportal waarmee klanten parts kunnen aanvragen, daarop schijnt het te zijn gebeurd. Heel gedoe geweest, trammelant met email gehad, aangifte gedaan, etc.

Wat heeft iemand er nou aan zoiets te hacken vroeg ik mij af? Schijnt dat dit gedaan wordt om servers te misbruiken voor dataoverdracht, data met minder fraaie zaken.

Misschien dat jou verhaal er wat mee te maken heeft John, we gebruiken HP laptops, wie zal het zeggen... , de bewuste driver wordt niet meer gebruikt in elk geval.

SARK

Berichtdoor SARK » di 16 mei 2017, 7:58

John P schreef:Ik lees net dit artikel, is dit misschien dezelfde driver? http://www.nu.nl/internet/4685142/gelui ... -vast.html

Leuk contrast:
[ Bekijk op youtube ]
Mooi filmpje (en dat van die printers is echt waar :twisted: ) maar hilarisch als je het naast de lekkende sound driver houdt :mrgreen:
Excuses voor de off topic :oops:

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » di 16 mei 2017, 9:12

:mrgreen: Uitgerekend HP ja.

Terug naar “Streaming Media”