IP-TV

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

IP-TV

Berichtdoor Pjotr » za 23 sep 2017, 19:15

Iemand al ervaring met IP-TV aanbieders zoals b.v. Dreambox: http://iptvdreambox.nl/ Zo te zien heb je daar voor minder dan een tienje waar je bij Ziggo 4x zoveel voor betaald.
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Re: IP-TV

Berichtdoor ds23man » za 23 sep 2017, 19:36

Algemene voorwaarden:

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Tel: 0318-240094
E-mailadres: info@iptvdreambox.nl

http://www.totaaltv.nl/nieuws/brein-ope ... anbieders/
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 23 sep 2017, 19:39

Daar vroeg ik niet naar slimpie.
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 sep 2017, 19:45

Je vroeg toch naar goedkope iptv aanbieders? Zijn gewoon oplichters die illegaal content aanbieden. Je kunt gewoon niet verwachten dat voor bedragen beneden de 30 euro alle rechten netjes worden afgedragen........

Maar waarom wil je erotiek in full HD zien? :mrgreen:
Fusion Filterdesign

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 23 sep 2017, 20:22

Met de glasvezel van Lijbrandt, nu overgenomen door Telfort dan een aparte IP uitgang van het modem, die dan via de Amino 140 box IP TV geeft, loopt hier prima.

Ik weet dat toen wel wat kon met een dergelijke opzet als met satelliet en zo een dreambox
.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 23 sep 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 23 sep 2017, 20:25

Via de gewone interneaanbieders, KPN, xs4all, enz zijn de prijzen voor TV en radio ook de helft als van de kabel. Dus ervaring graag met ook die aanbieders, mediabox, afspelen op laptop, opnemen in de cloud en noem maar op.

@Hans wat ik zie bij KPN, xs4all is dat er gewoon een decoder kastje in je thuisnetwerk hangt met waarschijnlijk e.o.a. Linux kaartje. Zit een HDMI, Scart en S/PDIF op voor naar de TV. Een smart TV kan direct in het netwerk geprikt.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 23 sep 2017, 21:25

Ik kende dat niet, maar je bedoeld dan een service als dit?

http://www.moviestreamer.nl/nl/digitaal-tv-kijken

Ik betaal nu voor een extra kastje boven, om uitzending gemist en/of dergelijke opties ook te kunnen zien.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 23 sep 2017, 22:31

Maar ook b.v. dit: https://www.xs4all.nl/pakketten/internet-en-tv wat nou weer niet de goedkoopste is. Met moderne technieken als VDSL is bij mij 180mb/s haalbaar over het oude koper. Met ADSL+ was het niet meer dan 8mb/s. Met een dergelijke bandbreedte kun je wel 10 verschillende zenders tegelijk kijken. Nu glas niet meer zo hard nodig is gaat deze manier van TV kijken storm lopen. Ze hebben hier 5 jaar gelden de buizen voor glas in de straat gelegd. Maar tot nu toe hebben ze er geen vezels door geschoten. Gaat ook niet snel meer gebeuren denk ik.
Peter de Jong

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » zo 24 sep 2017, 17:30

Ik heb het nu bijna twee jaar van Rapidiptv.
Het is niet helemaal 100% stabiel, zenders willen nog wel eens ineens verdwijnen of in een andere resolutie binnenkomen als beloofd. Maar ruim 6000 zenders en filmkanalen maken een hoop goed. In onze Samsung zit een app waarmee ik het direct op de tv kan ontvangen.
Opvallend is wel dat de nederlandse zenders via iptv een stuk scherper en mooier van kleur en met minder glitches binnenkomen dan dat ze via de KPN glasvezel doen...

Het is momenteel in een voor de Nederlandse wet grijs gebied. Gelukkig staat het blijkbaar niet op een prioriteitsplek bij Brein (een organisatie die uitsluitend aan haar eigen potremonnee denkt en in geen enkel geval daadwerkelijk voor rechthebbenden iets doet), dus voorlopig kunnen we gewoon kijken.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 24 sep 2017, 17:56

anonamemouse schreef:Ik heb het nu bijna twee jaar van Rapidiptv.
Het is momenteel in een voor de Nederlandse wet grijs gebied.

Het is geen grijs gebied maar illegaal, omdat er momenteel (nog) niet tegenop getreden wordt betekend dat nog niet dat het legaal is. Geen slotje op dit draadje omdat IPTV in basis niet illegaal is, maar svp geen discussie hier over de tig zenders voor een tientje aanbieders waarvan je na kunt gaan dat het niet ruikt maar wel stinkt.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 24 sep 2017, 19:28

Maar, je hebt dan wel ten allen tijde een provider nodig voor je internet-signaal.
Daar moet je dan ook de kosten ervoor bij rekenen, vind ik.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 24 sep 2017, 21:07

Kunnen we de discussie van al dan niet grijs en rammelen met sleutelbossen ergens anders doen a.u.b? Als KPN het aanbiedt......... Het gaat mij er om of het de moeite waard is t.o.v. de kabel. Zowel kwalitatief, betrouwbaarheid, aanbod en kosten en als systeem als geheel. En dan voor de mod zijn gemoedsrust het even niet over de discutabele aanbieders hebben. Al mag je daar w.m.b. best een mening over hebben. Mij gaat het daar niet om.

Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren? [-X :lol: Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.
Peter de Jong

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » ma 25 sep 2017, 7:17

Pjotr schreef:Kunnen we de discussie van al dan niet grijs en rammelen met sleutelbossen ergens anders doen a.u.b? Als KPN het aanbiedt......... Het gaat mij er om of het de moeite waard is t.o.v. de kabel. Zowel kwalitatief, betrouwbaarheid, aanbod en kosten en als systeem als geheel. En dan voor de mod zijn gemoedsrust het even niet over de discutabele aanbieders hebben. Al mag je daar w.m.b. best een mening over hebben. Mij gaat het daar niet om.

Als je naar het nederlandse zenderpakket kijkt vind ik het de moeite waard. Zoals eerder aangegeven zijn die op alle fronten beter van kwaliteit. Ik heb ook nog niet meegemaakt dat de nederlanders het een keer niet deden.
Wat betreft de mods, interressant om te zien dat sommige mensen hier gewoon hun gal kunnen blijven spuwen en medeforummers weg kunnen blijven jagen zonder zelfs maar een "foei", maar dat hier meteen weer commentaar geleverd wordt op een tot op het moment van schrijven correcte opmerking die ik maakte. Maar ik verkoop dan ook geen plate amps. Ga zo door heren.

Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren? [-X :lol: Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.

De meeste iptv providers willen het MAC adres van de ontvanger hebben. Je kunt dus in een huis per abonnement dus meestal maar op een apparaat kijken.
an annoying noise annoys an oister.

are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 25 sep 2017, 9:41

anonamemouse schreef:Wat betreft de mods, interressant om te zien dat sommige mensen hier gewoon hun gal kunnen blijven spuwen en medeforummers weg kunnen blijven jagen zonder zelfs maar een "foei", maar dat hier meteen weer commentaar geleverd wordt op een tot op het moment van schrijven correcte opmerking die ik maakte. Maar ik verkoop dan ook geen plate amps. Ga zo door heren.

Ik weet niet hoe jij leest, maar ik kan eigenlijk nergens "gal" ontdekken. Waar wel even op ingehaakt werd is dat Peter in zijn openingspost een goedkope, dubieuze, aanbieder aanhaalt. Dit soort dingen had je vroeger met cardsharing over internet voor sat-tv.
Fusion Filterdesign

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 25 sep 2017, 17:54

Pjotr schreef:Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren? [-X :lol: Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.

Nope, heb hier gewoon keurig netjes een triple-play abonnement (Ziggo) waar ik iedere maand keurig een tientje of 6 voor aftik.
Ik ben van mening dat als je het goed gaat uitrekenen en op papier zetten (excel, zo u wil), dat het lood om oud ijzer is, zal misschien een paar euro per maand schelen.
Mijns inziens behaal nog het meeste voordeel je als je ieder jaar van kabel naar VDSL overstapt, met de bijbehorende introductiekortingen. :lol:

knuisje

Berichtdoor knuisje » ma 25 sep 2017, 18:49

Ik heb een dual abo van Ziggo voor 39,95, alleszins redelijk. Internet 40/4 en alleen NPO en Ziggo sport in HD, de rest van de pulpzenders die we nooit kijken in SD.
( ͝° ͜ʖ͡°)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 25 sep 2017, 19:00

Dat is dan zeker in Groningen en met aanbiedingskortingen. Dat biedt Ziggo hier niet...

ray5150 schreef:
Pjotr schreef:Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren? [-X :lol: Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.

Nope, heb hier gewoon keurig netjes een triple-play abonnement (Ziggo) waar ik iedere maand keurig een tientje of 6 voor aftik.
Ik ben van mening dat als je het goed gaat uitrekenen en op papier zetten (excel, zo u wil), dat het lood om oud ijzer is, zal misschien een paar euro per maand schelen.
Mijns inziens behaal nog het meeste voordeel je als je ieder jaar van kabel naar VDSL overstapt, met de bijbehorende introductiekortingen. :lol:

Klopt maar om nou ieder jaar je vrienden en relaties te verblijden met weer een nieuw e-mail adres? Ben je wel steeds van veel spam af :D Of je moet een domeinregistratie doen.

Het klopt wel dat het lood om oud ijzer is. Heb eens zitten rekenen. Grappig is dat de internet VDSL jongens als KPN, duur internet bieden met TV + telefoon als goedkoop extraatje en dat Ziggo dure kabel TV biedt met als goedkoop extraatje internet + bellen. KPN/XS4all biedt wel opnemen in de cloud tot 200 uur. Dat is wel leuk want dan kun je op iedere ontvanger in huis terug kijken. Met een PVR gaat dat niet. En wat ik zo zie is het aantal ontvangers bij internet gelimiteerd tot de bruikbare internetsnelheid. Je betaalt dan 2,50 pm voor een extra IP ontvanger. Overigens zijn sowieso veel TV zenders gratis via internet in HD direct te ontvangen, i.i.g. de Nederlandse.
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 25 sep 2017, 19:36

Pjotr schreef: Dat is wel leuk want dan kun je op iedere ontvanger in huis terug kijken. Met een PVR gaat dat niet.

Toch wel, hoor. mijn Humax ontvanger met HDD hangt bekabeld aan het netwerk, en de opnames die daar op staan kunnen dus daarover benaderd en afgespeeld worden.
Het is dat er hier nog (geen) smart-tv met netwerk in huis is, anders zou dat wel kunnen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 25 sep 2017, 20:29

Voor zover ik weet staat het opgeslagen op je HDD als TS stream en aan die stream heb je niks zonder index. Hoe doe je dat dan als je een opname af wilt spelen op een andere locatie?
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 25 sep 2017, 20:50

Dan zal het met een pc zijn, ik kijk momenteel ff analoog en wat me op valt is dat we niet die vreselijke volumestap hebben bij reclame...
Ik lees dit ook met veel belangstelling want moet binnenkort ook een keuze gaan maken...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 25 sep 2017, 20:56

Keuze......

Die heb ik dus niet. Geen kabel, 5mb via adsl ( niet te upgraden want slechts 2 draadjes). Dus schotel, telefoon abo en een adsl abo. Tel dat maar eens op.
Fusion Filterdesign

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 25 sep 2017, 20:56

Pjotr schreef:Voor zover ik weet staat het opgeslagen op je HDD als TS stream en aan die stream heb je niks zonder index. Hoe doe je dat dan als je een opname af wilt spelen op een andere locatie?

Geen idee, maar ik kan het gewoon op de computer afspelen :

2017-09-25 (1).png

2017-09-25.png

Waaruit ik de conclusie trek, dat dat met een smart-tv ook moet kunnen.
Of met een conventionele tv met een los mediaspeler kastje, maar ik dat heb ik (nog) niet geprobeerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 25 sep 2017, 20:57

ds23man schreef:Keuze......

Die heb ik dus niet. Geen kabel, 5mb via adsl ( niet te upgraden want slechts 2 draadjes). Dus schotel, telefoon abo en een adsl abo. Tel dat maar eens op.

Ze gaan daar toch met glasvezel en 5G aan de slag ?

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 25 sep 2017, 20:57

Ik eigenlijk ook niet, kpn lijn moet opnieuw gelegd worden...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 25 sep 2017, 20:59

ray5150 schreef:

Ze gaan daar toch met glasvezel en 5G aan de slag ?

De wens is de vader van de gedachte.......
Fusion Filterdesign

Terug naar “Streaming Media”