Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator

Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 17:31

In een ander topic heb ik dit probleem ook al eens aangestipt, toch even een apart topic ervoor aangemaakt omdat het een specifiek probleem is en ik me voor kan stellen dat het vaker voorkomt... ik doe iets fout, waarschijnlijk een kleinigheid, ik zie het niet in elk geval.
Alles lijkt te werken, alleen klein detail, geen geluid op de uitgang :mrgreen: Zal proberen zoveel mogelijk screenshots te plaatsen om te laten zien wat ik gedaan heb. Of misschien juist nog niet gedaan heb...

Situatie: SB Touch, ik heb een RPI model B aan m'n netwerk hangen, hier wil ik LMS op gaan draaien. Vervolgens wil ik de plugin Spotty installeren om zo van 2 locaties hier in huis, met 2 SB Touch's onafhankelijk van elkaar naar Spotify te kunnen luisteren. Ik heb een Premium Family account voor Spotify, zou moeten kunnen dus. Maar goed, eerst maar eens zien dat het van 1 locatie werkt. Oja, ik heb verder geen NAS oid waar muziek op staat, of LMS.

Ik heb Picoreplayer 3.22 gedownload, met Win32DiskImager dit op een sd kaartje gezet dat ik laat booten op de RPI. Lukt, kan ik benaderen op 192.168.0.101 in mijn netwerk.

1.PNG

6.PNG

LMS geinstalleerd zoals op het plaatje te zien is, start auto op bij opstarten RPI. Via poort 9000 kan ik LMS ook benaderen, instellingen kiezen, en bij 3rd party plugins Spotty aanvinken en aktief maken. Lijkt allemaal ok.

Mijn SB heb ik als naam Barry gegeven. Bij serverinstellingen / muzieksysteem zie ik dit:

2.PNG

Op de SB kom ik bij instellingen / muzieksysteem kiezen ook weer Barry tegen, die kies ik. Ik ga in het hoofdmenu op de SB naar Mijn toepassingen, zie Spotty staan, en kies dit. Kan nu muziek kiezen, en laat dit afspelen. Ik zie dit op het SB scherm, en in LMS:

4.PNG

Maar geen geluid dus (ik wil de analoge audio uitgang van de SB gebruiken). Als ik in LMS kijk bij Muzieksysteem, zie ik bij Audio dit staan:

5.PNG

Wie heeft een idee wat ik fout doe? Of staan toch mijn Squeezelite settings fout, slaat dit echt op mijn player, de SB? Hier heb ik ook al eea geprobeerd. Alvast bedankt voor het meedenken :idea:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Berichtdoor Henkjan » zo 26 nov 2017, 18:12

zie je op t scherm van de touch (of op de webinterface) wel de tijd lopen als indicatie dat de stream daadwerkelijk loopt?
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 18:24

Yep, die loopt keurig mee, bij beide. Gaat ook over naar het volgende nummer op de playlist, etc.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 26 nov 2017, 19:09

Als je sqzlite op de pc zet, hoor je dan wel wat?
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:13

Goede opmerking. Als ik Squeezeplay op mijn pc zet en de RPI connect, kan ik Spotty openen, afspelen en er is geluid. Zou het dan bij de Squeezebox moeten zoeken.... maar nou komt het: als ik naar my.squeezebox.com connect met de Squeezebox, kan ik gewoon radio luisteren MET geluid (Spotify niet omdat dit niet meer ondersteund wordt dus).

7.PNG

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:14

Squeezebox eens naar fabriekssetting terug zetten? Ga ik proberen.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 26 nov 2017, 20:25

sketch-1511724252139.png

Is t mss iets mwt de streaming methode?

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 26 nov 2017, 20:32

Andere plugin gebruiken??

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:38

Het is een keuze uit 2. Die andere is dit, maar werkt ook niet:

8.PNG

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:38

FR_Aad schreef:Andere plugin gebruiken??

Max2play geprobeerd, zelfde resultaat. Fabriekssetting geprobeerd, geen resultaat. Andere bron op ingang versterker (je probeert wat he :mrgreen: ) werkt gewoon, is niet het probleem.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 26 nov 2017, 20:43

Max2play is geen plugin.
Een na laatste tab zijn de plugins

Scroll daar naar beneden en kijk bij de niet actieve plugins.
Daar de Triode Spotify plugin selecteren en actief maken. LMS opnieuw opstarten. Nu staat de Triode plugin bij de actieve plugins. Settings instellen en klaar

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:44

Je hebt gelijk, ik ga het proberen, mom.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 20:56

Zowel bij de inactieve als 3rd party plugins zie ik geen Triode Spotify Plugin staan.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 26 nov 2017, 20:59

Even vanaf mijn telefoon.
Het is de tweede plugin

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 21:04

Nee heb 'm er niet bij staan. Ook niet bij de actieve (en in actieve en 3rd party)

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 26 nov 2017, 21:05

Maar los daarvan, Spotty wordt toch veel gebruikt, zou het toch ook gewoon moeten doen..

democles

Berichtdoor democles » zo 26 nov 2017, 23:13

http://forums.slimdevices.com/showthrea ... tty-v1-1-0

Dit is volgens mij de laatste plugin voor LMS ,,Spotty,,

Tor-Amp

Berichtdoor Tor-Amp » ma 27 nov 2017, 11:03

Dankzij de informatie op dit draadje heb ik ook de piCorePlayer kunnen installeren op een RPI-B, dank aan Barry voor deze uitgebreide info! Maar ik liep op een gegeven moment tegen hetzelfde probleem aan, op mijn Squeezebox-Radio kon ik Spotty bedienen, maar geen geluid (het geluid kwam uit de analoge uitgang van de RPI) :-k . De SB-Radio op een gegeven moment terug gezet naar de standaard Logitec server en het geluid was weer terug. Terug via het menu op de Squeezebox-Radio naar de piCorePlayer-LMS met Spotty en na een kort tijdje begon de Squeezeboxradio te spelen! Onduidelijk waarom deze stap nodig was, maar ik kan nu Spotify gebruiken op mijn Squeezebox-Radio :mrgreen: .

Succes!

Tor-Amp

Berichtdoor Tor-Amp » ma 27 nov 2017, 13:37

Helaas :(
Nadat de spanning van de server en de SB-Radio eraf was geweest stond de SB-Radio weer standaard op de Squeezebox-server. Om weer om te kunnen schakelen naar de piCorePlayer-LMS dient deze volledig opgestart te zijn vóór de SB-Radio, later komt deze niet meer onder het keuzemenu (Instellingen > Muzieksysteem kiezen) te staan. Helaas ging de voorgaande truc niet meer op. Op een gegeven moment hoorde ik een i.p. station op de luidspreker van de SB-Radio terwijl volgens het display andere muziek van Spotify afspeelde ](*,)

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 27 nov 2017, 15:09

Kon me al niet voorstellen dat ik de enige zou zijn met dit probleem :D je zit op het zelfde punt als ik. Met de Squeezebox server bedoel je mysqueezebox.com toch? Nu staat (ben ff niet thuis nu) er ergens in de |LMS instelling een vinkje waarin je connecten of synchroniseren met mysqueezebox.com kun disablen, misschien dat dit bij jou werkt.

Je hebt in elk geval al geluid gehad uit Spotty, dat is mij nog niet gelukt.

Tor-Amp

Berichtdoor Tor-Amp » ma 27 nov 2017, 17:01

Ja, dat is een beetje verwarrend, ik bedoel inderdaad mysqueezebox.com. Denk dat het uitschakelen van deze optie in de LMS weinig invloed heeft, het probleem lijkt meer in de combinatie LMS met de SB-Radio (bij jou de SB-Touch) te zitten want het op de display van de SB-Radio gekozene komt uit de analoge uitgang van de RPI. Het volume op de analoge output van de RPI is te regelen met de volumeregelaar die op de SB-Radio zit. Maar de SB-Radio zelf blijft zwijgen. Kort gezegd, de piCorePlayer-LMS streamt het signaal niet naar de SB-Radio of de SB-Radio pakt het niet op.
Op deze pagina ( https://sites.google.com/site/picorepla ... e/how-to-1 ) zie ik op het tweede plaatje van boven bovenaan een paar tabladen zitten (met Kitchen en Hall). Bij mij zie ik daar drie tabbladen: Help, piCorePlayer en LMS. Bij klikken op de LMS-tab krijg ik in de url balk het lokale ip-adres met poort 9000, maar dat geeft een witte pagina. Denk dat daar ook een tab met mijn SB-Radio bij zou moeten staan.
En het heeft inderdaad een half uurtje gedraaid, maar dat was meer geluk dan wijsheid, want ik heb het niet kunnen reproduceren :think:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 27 nov 2017, 20:35

De link die je noemt is oud, Picoreplayer v1.22 terwijl we inmiddels op v3.22 zitten. De dingen die ik daar zie zijn ook niet echt meer up to date. Ik krijg het idee, ook door de verschijnselen die je noemt (geluid afspelen op de RPI dat je kunt sturen met de SB radio) dat er onder water een andere link is dan gewenst. Kan ook niet rijmen dat ik als ik bv Squeezeplay op de pc (link naar Picoreplayer) er wel geluid is.. Ik wil nog wat dingen proberen na er even over nagedacht te hebben, maar moet nu wat anders doen; wordt vervolgd :relax: Dit komt aan de praat, hoe dan ook :D

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » ma 27 nov 2017, 21:22

LP_742.jpg

bij mijn W10 om de zoveel tijd heb ik ook geen connectie meer en dan moet weer een keer de Firewall setting op Openbaar aanklikken...
zie ook hier

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 27 nov 2017, 21:25

Ok, dan heb je helemaal geen verbinding meer. Hier lijkt er wel connectie te zijn, je kunt immers Spotty gebruiken, maar geen geluid dus.

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » ma 27 nov 2017, 21:28

controleer toch even de setting, spotify loopt wel, maar er is inderdaad geen geluid

Terug naar “Streaming Media”