Externe 5V voeding voor Hifiberry DAC+ pro

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Thomox

Externe 5V voeding voor Hifiberry DAC+ pro

Berichtdoor Thomox » za 31 mar 2018, 20:42

Hoi allen,

Ik luister nu via de Raspberry en de Hifiberry Dac lekker wat muziek. Nu hoor ik pas verschil tussen de mp3tjes en de hogere bitrates. Normaal vond ik dat altijd flauwekul!

Ik lees overal dat het beter voor de geluidskwaliteit is als ik gebruik ga maken van een externe voeding. Nu heb ik nog wel wat standaard componenten liggen om dat even te testen (LM317, 7805, brugcel, diodes etc).. de vraag is nu voor mij, heeft iemand ervaring van het overgaan van de voeding op de pi naar iets externs?

Kan ik bijvoorbeeld ook een muurwrat van een telefoon gebruiken of geeft dat juist weer hoogfrequente troep?

:-({|=
Laatst gewijzigd door Thomox op ma 02 apr 2018, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Leeuwarden

Re: 5V voeding voor Hifiberry DAC+ pro

Berichtdoor Leeuwarden » za 31 mar 2018, 21:11

Probeer eerst eens iets met LM317, dan iets van een LT1085 en als je daarna nog zin hebt, iets met LT3045's.
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

toetertje

Berichtdoor toetertje » za 31 mar 2018, 22:17

Het verschil in geluid, kan erg groot zijn. Ik heb ook diverse voedingen geprobeerd.
Ik heb voor de pi met audiophonics dac een gloeivoeding hier van het forum. En voor
de pi met hifiberry dac heb ik een muurwrat van Ifi. Die doet het ook erg goed.

democles

Berichtdoor democles » zo 01 apr 2018, 0:37

Ik gebruik ook de LT1085-ct,de regelbare.

dit schema

Filament-CRICUIT...jpg

Wat ik tegenwoordig wel doe is een USB aansluiting op de print zetten voor voeding via usb kabeltje.
Is wel zo gemakkelijk i.p.v. losse draadaansluitingen. :lol:
(Het schroefje voor de potmeter staat hier naar de binnenkant getekend moet naar de buitenkant)
5vmet usb.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 01 apr 2018, 16:28

Heb nog printen liggen Thomas, en ook opgebouwde. De filament supply print is een goede voeding hiervoor: viewtopic.php?f=21&t=24749&p=1830949&hilit=Filament+supply#p1830949

Door velen op het forum gebruikt O:)

Thomox

Berichtdoor Thomox » ma 02 apr 2018, 11:10

Leeuwarden schreef:Probeer eerst eens iets met LM317, dan iets van een LT1085 en als je daarna nog zin hebt, iets met LT3045's.

Iets met een LM317 is altijd gemakkelijk te proberen, bedankt voor je advies :mrgreen:

toetertje schreef:.... En voor de pi met hifiberry dac heb ik een muurwrat van Ifi....

Dan vraag ik me nog af, wordt je DAC dan alsnog via de Pi gevoed? Of heb je die muurwrat alleen aan de DAC hangen?

democles schreef:Ik gebruik ook de LT1085-ct,de regelbare.
Wat ik tegenwoordig wel doe is een USB aansluiting op de print zetten voor voeding via usb kabeltje.... :lol:

Hmm, die LT1085-ct regelaars zien er prima bruikbaar uit. Bedankt voor je schema, helaas kan ik zelf niet etsen ](*,)
Schema is altijd handig voor mijn eigen beeld bij de regeling :proost: Dankjewel voor je input!

Barry2001 schreef:Heb nog printen liggen Thomas, en ook opgebouwde. De filament supply print is een goede voeding hiervoor: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... y#p1830949

@ Barry, dat is goed om te horen! Indien ik daar aan toe ben zal ik bij je langs lopen/PB sturen :goedzo:

Ik zou graag nog wat reacties willen afwachten omdat ik de DAC (voor mij :rofl: ) onomkeerbaar moet bewerken voordat ik een externe voeding kan toevoegen. Ik moet de 0-Ohm weerstand (draadbrugje) verwijderen die zo klein is dat ik die zelf nooit terug kan plaatsen :lagge:

Bert61

Re: Externe 5V voeding voor Hifiberry DAC+ pro

Berichtdoor Bert61 » ma 02 apr 2018, 11:28

De stemming zit er goed in hier :D
shit draadje vergeten :oops:

democles

Berichtdoor democles » ma 02 apr 2018, 12:00

Ik moet de 0-Ohm weerstand (draadbrugje) verwijderen die zo klein is dat ik die zelf nooit terug kan plaatsen :lagge:

Kijk goed naar dit filmpje,gaat gemakkelijker dan je denkt :D

[ Bekijk op youtube ]

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 02 apr 2018, 12:04

Voor wat het waard is: De voeding met LT3045's is wat mijn situatie betreft het summum van wat ik tot nu toe heb geprobeerd...

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 02 apr 2018, 12:20

Thomox schreef:
Leeuwarden schreef:Probeer eerst eens iets met LM317, dan iets van een LT1085 en als je daarna nog zin hebt, iets met LT3045's.

Iets met een LM317 is altijd gemakkelijk te proberen, bedankt voor je advies :mrgreen:

toetertje schreef:.... En voor de pi met hifiberry dac heb ik een muurwrat van Ifi....

Dan vraag ik me nog af, wordt je DAC dan alsnog via de Pi gevoed? Of heb je die muurwrat alleen aan de DAC hangen?

democles schreef:Ik gebruik ook de LT1085-ct,de regelbare.
Wat ik tegenwoordig wel doe is een USB aansluiting op de print zetten voor voeding via usb kabeltje.... :lol:

Hmm, die LT1085-ct regelaars zien er prima bruikbaar uit. Bedankt voor je schema, helaas kan ik zelf niet etsen ](*,)
Schema is altijd handig voor mijn eigen beeld bij de regeling :proost: Dankjewel voor je input!

Barry2001 schreef:Heb nog printen liggen Thomas, en ook opgebouwde. De filament supply print is een goede voeding hiervoor: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... y#p1830949

@ Barry, dat is goed om te horen! Indien ik daar aan toe ben zal ik bij je langs lopen/PB sturen :goedzo:

Ik zou graag nog wat reacties willen afwachten omdat ik de DAC (voor mij :rofl: ) onomkeerbaar moet bewerken voordat ik een externe voeding kan toevoegen. Ik moet de 0-Ohm weerstand (draadbrugje) verwijderen die zo klein is dat ik die zelf nooit terug kan plaatsen :lagge:

Ben er de komende week wel Thomas, de week erna niet, en daarna een langere periode weer wel. Kiek maar even, kan ter plekke zelfs de 0 Ohm weerstand voor je verwijderen :mrgreen: Staan mooie spulletjes voor.

Thomox

Berichtdoor Thomox » ma 02 apr 2018, 12:28

@Democles, bedankt voor het filmpje, ziet er prima te doen uit.

@Jan, SMD regelchipje is dat zag ik.. eBay zijn er mooie te vinden :)

@Barry, 'probleem' is niet het verwijderen maar het terugplaatsen indien het geen verbetering is :mrgreen: maar mocht het nou niet lukken, dan weet ik je te vinden, bedankt voor je toffe aanbod!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 02 apr 2018, 12:30

Thomox schreef:@Democles, bedankt voor het filmpje, ziet er prima te doen uit.

@Jan, SMD regelchipje is dat zag ik.. eBay zijn er mooie te vinden :)

@Barry, 'probleem' is niet het verwijderen maar het terugplaatsen indien het geen verbetering is :mrgreen: maar mocht het nou niet lukken, dan weet ik je te vinden, bedankt voor je toffe aanbod!

Terugplaatsen kan ook daar hoor :D maar dat lukt je zelf vast ook wel, microscoop, fijne puntjes op de bout, etc.

Thomox

Berichtdoor Thomox » ma 02 apr 2018, 12:57

parkinson-handje here we come :lagge:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 02 apr 2018, 12:59

Thomox schreef:@Jan, SMD regelchipje is dat zag ik.. eBay zijn er mooie te vinden :)

Klopt. Ik gebruik deze van diyaudio http://www.diyaudio.com/forums/vendor-s ... d-pcb.html
Diyinhk.com heeft ook complete voedinkjes.

Terug naar “Streaming Media”