Play station als CD speler

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » di 17 mei 2005, 20:24

Hallo,

Ik heb interesse in de playstation ombouw. Ik kan de 1002 voor 40 euro kopen, ben alleen bang dat de laser het binnenkort zal begeven.... Ik twijfel of ik nu niet de iets latere versie zal kopen, namelijk de 5502. Het "voordeel" van de 5502 is dat de laser nog verkrijgbaar is (kost trouwens wel 103 euro).

Welke versie zal ik nu nemen? En hoe zijn de verdere bevindingen van andere forumleden?

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Arjen M.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » di 17 mei 2005, 20:45

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij is Weidok tot nu toe het enige forumlid met bevindingen hierover. :roll:

Rademakers

Berichtdoor Rademakers » di 17 mei 2005, 20:48

Ik zal mijn broertje vragen of ik zijn PS1 mag lenen voor tijdens de DBT.

Mvg Johan
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.

sietse

Berichtdoor sietse » di 17 mei 2005, 21:16

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij is Weidok tot nu toe het enige forumlid met bevindingen hierover.

Heb mijn mening al op pag.1 maar Weidok en ik willen het nog even bij mij gaan uitproberen. En dat is even uitgesteld van wege Biko. Denk dat we het maar op een middag moeten doen i.p.v. een avond.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

voodooless

Berichtdoor voodooless » wo 18 mei 2005, 0:54

sietse schreef:Heb mijn mening al op pag.1 maar Weidok en ik willen het nog even bij mij gaan uitproberen. En dat is even uitgesteld van wege Biko. Denk dat we het maar op een middag moeten doen i.p.v. een avond.

Zou leuk zijn als jullie wat IMD en THD metingen konden doen. Ik gok dat daar de sound van de PS te vinden is...
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

sietse

Berichtdoor sietse » wo 18 mei 2005, 15:35

Dat zou misschien leuk zijn, maar dat soort meetapp. hebben we niet.
Waar het een beetje om gaat is het veranderende stereo beeld bij de breedbanders. Dat ging met een normale cd speler grotendeels naar de zijkanten. Maar met de play station ligt het er netjes binnen en klinkt rustig.
Voor mij is dat logisch omdat deze in frequentie bereik beperkt is in hoog en laag en dus heeft die breedbander minder te doen.
Dus ergens anders uitproberen. Kijken wat er gebeurd in een meerweg systeem.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !

weidok

Berichtdoor weidok » wo 18 mei 2005, 21:38

nietofwel schreef:Hallo,

Ik heb interesse in de playstation ombouw. Ik kan de 1002 voor 40 euro kopen, ben alleen bang dat de laser het binnenkort zal begeven.... Ik twijfel of ik nu niet de iets latere versie zal kopen, namelijk de 5502. Het "voordeel" van de 5502 is dat de laser nog verkrijgbaar is (kost trouwens wel 103 euro).

Welke versie zal ik nu nemen? En hoe zijn de verdere bevindingen van andere forumleden?

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Arjen M.

Ik heb de 1002 en de 5502 beluisterd
de 1002 is ietsje muzikaler maar minder degelijk..
de 5502 is degelijker van opbouw en
opwindend mooi in het midden..

De levensduur van zo'n laser is afhankelijk van het gebruik
de 5502 van mij is weinig gebruikt.. vandaar mij keuze :) :)

Zou het gewoon proberen..
" there is no box like no box" :)

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » za 21 mei 2005, 15:18

Ik ga vanmiddag de 1002 ophalen voor 25 euro. Mijn bevindingen zal ik binnenkort plaatsen. Maar eerst even testen en een kast ontwerpen.

Tot binnenkort.

weidok

Berichtdoor weidok » za 21 mei 2005, 21:17

nietofwel schreef:Ik ga vanmiddag de 1002 ophalen voor 25 euro. Mijn bevindingen zal ik binnenkort plaatsen. Maar eerst even testen en een kast ontwerpen.

Tot binnenkort.

He Arjen dat is leuk nieuws.. 25 euri dat is echt een koopje..

Natuurlijk wil iedereen op dit forum weten hoe
die ps1 nou werkelijk klinkt...

Veel plezier ermee...

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 11 jun 2005, 10:13

Nog geen ervaringen opgedaan?

weidok

Berichtdoor weidok » za 11 jun 2005, 21:25

Wowly schreef:Nog geen ervaringen opgedaan?

Geen idee -- weinig reacties over de PS1...... jammer

maar we wachten rustig af ..

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » za 11 jun 2005, 21:38

Jawel, jawel....

Ik ben op dit moment nog druk bezig met mijn studie en de NS gainclone. Met de gainclone ben ik bijna klaar, ben bezig met de afwerking.

Ik heb inmiddels wel de playstation aangesloten op de NS en ik vind 'm zeker goed klinken voor 25 euro. Ik heb wel 't probleem dat ie overslaat bij gekopieerde cd’s. Daar moet ik dus nog eens naar kijken.... Misschien maar opzoek naar een tweede playstation voor wat reserve onderdelen.

Maar eerst wil ik de ps in een nieuwe kast stoppen voordat ik er echt een mening over kan geven. Maar goed klinken doet ie zeker!!!!!!

Ik verwacht over 2 weken de ps in een nieuwe kast te hebben, dus nog even geduld.

Wordt vervolgt….

sietse

Berichtdoor sietse » zo 12 jun 2005, 13:17

Nietofwel,

Ik ben even nieuwschierig wat voor luidsprekers je gebruikt.
Dit vanwege mijn eigen ervaringen bij Weidok. Zie eerdere post van mij.

Sietse

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » ma 13 jun 2005, 19:41

Sietse,

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar, ik gebruik zelfbouwluidsprekers. Voor het laag gebruik ik van Medevoort EB 0.55 (meer info staat in het boek van ES Fikier), voor het midden Jordan Watts en voor het hoog Decca Ribbon Speaker DK30. Midden en hoog zijn in een open kast gemonteerd.

Om mijn ervaring toch maar een beetje te delen…. Ik heb hem met een NAD 5425 vergeleken, NAD was hierbij minder gedefinieerd. Bij de PS (en zeker in het laag) hoor je duidelijk verschil in de lage toonhoogtes. Verder kan ik nog weinig zeggen over de plaatsing, want de ps zit nu nog in een broodtrommel en dat is natuurlijk uit den boze!!!
Maar voor die ervaringen…. moet nog even geduld zijn.

Vraag je aan Weidok:
Heb jij de de ps al in een ander kast gemonteerd? en zo ja wat waren je bevindingen? En heb je last van overslaan bij gekopieerde cd’s?

Arjen

sietse

Berichtdoor sietse » ma 13 jun 2005, 20:17

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar, ik gebruik zelfbouwluidsprekers.

Ik verwachtte ook niets anders natuurlijk, uiteraard geheel vanzelfsprekend, maar dus geen breedbanders en dat wou ik even weten.
Ik wacht met belangstelling af. Wordt dus na mijn vakantie dat ik het zal lezen.

Groet Sietse

Barry

Berichtdoor Barry » ma 27 jun 2005, 22:51

Bij mij ligt er ook nog een PS1 te verstoffen (ben even te lui om te kijken welk type). Ik denk dat ik em binnenkort ook even ga uitproberen, hoewel ik er niet veel van verwacht.

Mensen, wel een beetje nuchter blijven. Over een paar jaar hebben we echt allemaal de perfecte Hifi set staan; met een PS1 als Cd-speler, een wekkerradio (nee, niet de T-amp :wink: ) als amp en 2 Tv-speakertjes als boxen :lol:

Ik zal kijken of ik morgen mijn oordeel kan geven :)
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.

weidok

Berichtdoor weidok » do 30 jun 2005, 21:50

Barry schreef:Bij mij ligt er ook nog een PS1 te verstoffen (ben even te lui om te kijken welk type). Ik denk dat ik em binnenkort ook even ga uitproberen, hoewel ik er niet veel van verwacht.

Mensen, wel een beetje nuchter blijven. Over een paar jaar hebben we echt allemaal de perfecte Hifi set staan; met een PS1 als Cd-speler, een wekkerradio (nee, niet de T-amp :wink: ) als amp en 2 Tv-speakertjes als boxen :lol:

Ik zal kijken of ik morgen mijn oordeel kan geven :)

En Barry heb je de PS1 al afgestoft... !!!!! :) :)

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » do 07 jul 2005, 22:21

Barry is nog steeds onder de indruk :lol:

Ik heb de ps in een MDF (18 mm) geplaatst met een zand bodem. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. De ps is beter dan de gemiddelde cd speler. Ik heb nog wel last van overslaan, maar ik moet de laser nog smeren.

Digidoo
Ongeldig account: voor behoud graag spoedig een werkend mailadres invullen.

Berichtdoor Digidoo » za 30 jul 2005, 18:25

Ook ik ben maar eens op zoek gegaan naar een goedkope ps1. Heb er ondertussen een hele hoop gevonden, maar sommige zijn omgebouwd zodat er "illegale" spellen op kunnen worden gesepeeld. Zal dat verschil uitmaken als je 'm ombouwd naar cd speler?

Ben benieuwd...

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » di 02 aug 2005, 19:37

Maakt volgens mij niet uit. Die van mij was ook omgebouwd maar ik heb de chip er weer afgehaald. Dit gaat vrij makelijk, maar ik heb geen verschil gehoord met ervoor of erna.

Succes ermee en ben benieuwd naar je bevindingen

Arjen

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 10 aug 2005, 17:47

hoe groot (breedte, hoogte, diepte) is zo'n PS1 eigenlijk? ik ga op zeer korte termijn aan de zaag voor de behuizing voor de T-amp en als ooit eens een PS1 in een mooi kastje ga stoppen zou t wel leuk zijn als die dan even breed is als de amp.

weidok

Berichtdoor weidok » za 13 aug 2005, 20:39

Henkjan schreef:hoe groot (breedte, hoogte, diepte) is zo'n PS1 eigenlijk? ik ga op zeer korte termijn aan de zaag voor de behuizing voor de T-amp en als ooit eens een PS1 in een mooi kastje ga stoppen zou t wel leuk zijn als die dan even breed is als de amp.

misschien is dit een tip voor de PS1
hangt er vanaf wat je precies wilt doen met de PS1 !!!

http://www.musicconnection.de/pdf/dynastation_GB.pdf

sietse

Berichtdoor sietse » za 13 aug 2005, 21:16

Hoi Weidok,

Dat is geen play station, maar een cd speler met buizen en vast ook een beetje duurder. Hij lijkt qua uiterlijk wel een beetje op zo'n play station.

Ik heb hier, tot nu toe, nog weinig overtuigende reacties gezien over de muzikale prestaties van deze "spelers".
We zouden overigens die speler van jou er nog een keer bij mij aanhangen. Biko is ondertussen al een beetje "ingespeeld" dus zouden we dat binnenkort wel eens kunnen proberen.

Sietse

richard

Berichtdoor richard » zo 14 aug 2005, 0:35

Op het plaatje van de printplaat zitten wel (grafische) playstation-ic's.
Het lijkt me een turbocharged playstation, of eigenlijk een PS met stoomaandrijving.

weidok

Berichtdoor weidok » zo 14 aug 2005, 11:45

sietse schreef:Hoi Weidok,

Dat is geen play station, maar een cd speler met buizen en vast ook een beetje duurder. Hij lijkt qua uiterlijk wel een beetje op zo'n play station.

Ik heb hier, tot nu toe, nog weinig overtuigende reacties gezien over de muzikale prestaties van deze "spelers".
We zouden overigens die speler van jou er nog een keer bij mij aanhangen. Biko is ondertussen al een beetje "ingespeeld" dus zouden we dat binnenkort wel eens kunnen proberen.

Sietse

Het is een omgebouwde PS1 :oops: :oops:

Tja weinig reacties inderdaad..
Maar hifi beleven is ook een kwestie van smaak denk ik..

Terug naar “Streaming Media”