Het begint weer te kriebelen iets met EL34 PP / KT66 / 6L6

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Bert61

Re: Het begint weer te kriebelen iets met EL34 PP / KT66 / 6L6

Berichtdoor Bert61 » wo 29 nov 2017, 15:28

[url][/url]Hoi Willy
Dank voor de complimenten , heb er Mn best opgedaaan en met hulp van Anne en Demo
Edwin heeft het schema voor me getekend Aardpunt veel adviezen gehad oa van Zweitse en Aat Metabaron en nog meer
Deze versterker verkocht ik nog geen week later aan een forumlid voor een matsprijs , die had een bak onderdelen gekocht in plaats van een versterker op MP Dacht zal hem helpen :D
Week later stond hij op MP voor het dubbele Geen leuke ervaring :evil:
Ik heb er nog 1 gebouwd daarna :P
Makkelijk 40 Watt op 20Hz en ook nog op 50 kHz .
Metingen met spectrum analyzer volgen nog.
deze
Een monoblok is klaar die is met CFB en NFB en UL tweede ben ik aan het bedraden
Dat is erg moeilijk te volgen in het begin waren we met drie tegelijk aan het bouwen
Damocles met een andere KT88 versterker ook monoblokken en
Edwin68 met twee monoblokken op 1 plaat ( loeizwaar)
Halfweg kon ik niet meer onderscheiden welke vraag en welk antwoord bij wat hoorde
Demo had in het begin gevraagd of dat goed was en ik had ja gezegd
Maar kon dat niet volhouden
Demo en Edwin hebben toen een eigen topic geopend
Ik heb nog 2 ringkern UG trafo,s 5K. met UL aftakkingen LS 4-8 ohm van ONGEBRUIKT :!:
een heb ik vergeleken met mijn Hammond
deze
Doen absoluut niet onder voor de Hammond 1625
Je mag ze voor 60% nieuwprijs hebben
Of ruilen voor een paartje conservatieve net als Hammond of Edcor met bij betaling door mij
Dus nog een longread :lol:
shit draadje vergeten :oops:

Willy_61

Berichtdoor Willy_61 » wo 29 nov 2017, 18:35

Uwe Bill was ik ook beginnen te lezen, 38 pagina's!, maar ben nog maar aan de 7de geraakt. Het is inderdaad iets minder goed te volgen door de vele opmerkingen door mekaar... maar toch heel interessant.

Als ik bij Toroidy voor nieuwe UGT's ga, worden het die al voorzien zijn van CFB (https://sklep.toroidy.pl/en_US/p/-TTG-CFB5000PP-Tube-output-CFB-transformer-5kOhm-Cathode-Feedback-Push-pull/659), vroeger hadden ze die niet en ze zijn ook niet bepaald goedkoop (€105) maar nog altijd goedkoper dan die van Menno Vanderveen. ( Tenminste als Anne die ook goed vindt )
Bij de EL84-amp had ik ook UGT's van Toroidy maar daarbij had ik een extra 16 ohm tap laten toevoegen zodat ik via die weg CFB kon toepassen. Of het allemaal zo katholiek was weet ik niet maar ik had wel de indruk dat het goed werkte.
Dus met jouw UGT's kan ik nog niet doen wat ik van plan ben maar toch bedankt voor het aanbod!
Ik weet trouwens nog niet goed wat ik met de vorige EL34-amp ga doen. :think:

Eerst ga ik eens goed volgen waar je mee bezig bent in de KT88 of 300B-hoek :relax:
Ik moet leren van niet te snel erin te vliegen en alles voor een nieuw project eerst goed op een rij te zetten en waar kan dat beter dan door eerst een gelijkaardig project te volgen? :D

Bert61

Berichtdoor Bert61 » wo 29 nov 2017, 19:59

Ja dat er in vliegen heb ik ook Willy
Ik borrel altijd van allerlei ideeen
links erlangs oh ! erover is ook makkelijk halfweg bedenk , ik me dan en ga rechts
Net een opgeblazen ballon welke je loslaat , vlieg ook alle kanten uit :lol:
Ik heb straks een 50 Watt stereo staan welke misschien tot 2 Watt wordt gebruikt
Maar die Bill met KT88 moest erg goed zijn , maar de prijs van de AE UGT. vond ik te gek
Dus deze Pool er voor gekozen , en van wat ik gezien heb gaat dat straks heel mooi klinken . :P

Willy_61

Berichtdoor Willy_61 » wo 29 nov 2017, 20:07

:kwijl: Ik kijk er verder naar uit, die KT88 en dan ook nog CFB dat is tenminste een serieuze modificatie, volgens mij is met CFB de gewone terugkoppeling overbodig.
Nog veel succes!

Bert61

Berichtdoor Bert61 » wo 29 nov 2017, 20:18

Willy_61 schreef::kwijl: Ik kijk er verder naar uit, die KT88 en dan ook nog CFB dat is tenminste een serieuze modificatie, volgens mij is met CFB de gewone terugkoppeling overbodig.
Nog veel succes!

Dankje ik denk zelfs op de eerste indruk :!: dat ik hem gewoon in UL laat staan met NFB
Paar weekjes hobby. Dan gaan we meten , misschien nog wat tweaken.
Voorwat de 230 volt trafo,s betreft zijn stik goed , geen warmte beter dan de AE .
De UGT daar ben ik niet echt tevreden over
De Aftakking met fase aanduiding en kleuren klopte niet
Daar moest eerst getest worden hoe het wel aangesloten moest worden
Maar nu het goed zit :goedzo:

Terug naar “Versterkers”