audioversteker als schoolproject

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

joris van den hurk

audioversteker als schoolproject

Berichtdoor joris van den hurk » ma 28 mar 2016, 20:37

hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen.
ik ben joris van den hurk, ik ben 17 jaar en ik studeer mechatronica aan het mbo in eindhoven.
mijn hobby waar ik het meeste van mijn tijd mee doorbreng is modelviegen en modelbouwen, ik ben er dus niet vies van om zelf dingen te maken

als schoolproject moeten we zelf een audioversterker maken, dat vind ik een erg leuk project en daarom zou ik er graag een heel mooi ding van maken.

voor dit project hebben we het ontwerp van de voeding en de mono versterker gekregen, we hebben dit ontwerp in een cad programma (eagle) moeten zetten zodat we daar zelf printplaten van kunnen maken. kwa ontwerp staat het meeste dus vast, ik heb zelf nog niet de kennis om het bestaande ontwerp te verbeteren dus daarom wil ik er extra elektronica inmaken om er toch een interresant en werkzaam product van te maken (zoals een extra mono blok voor stereo geluid, een volume regeling en een keuze schakelaar om verschillende kanalen te kiezen, dit word dan aangestuurd via een arduino).

als behuizing heb ik het idee om een retro look te geven aan de versterker, in tegenstelling tot de aluminium monsters ideen van andere studenten wil ik graag met hout gaan werken (mdf voor de stevigheid met een mooi fineer voor de looks) in combinatie met een metalen voor en achterplaat.

dit is mijn huidige schets van de versterker:

2016-03-28 20_14_04-SOLIDWORKS Student Edition - Academic Use Only - [assambly_schets _].~png.jpg