Mijn eerste stapjes...

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Kappa7

Re: Mijn eerste stapjes...

Berichtdoor Kappa7 » ma 24 okt 2016, 11:44

Ja de technicus had dus de boel niet goed ingeregeld.
Het ding had niet in moeten hoeven grijpen.
Een prutser dus die de boel heeft ingeregeld dus.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op ma 24 okt 2016, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » ma 24 okt 2016, 14:24

Ach, gain gain :o Velen zijn geroepen doch weinigen uitverkoren :twisted:
En uitgaan is veel leuker :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

dynamike

Berichtdoor dynamike » ma 24 okt 2016, 21:11

ds23man schreef:Grappig dat iemands eerste stapjes ook tot nieuwe inzichten kan brengen.

Fijn dan ik iemand met 14k+ posts toch nog een beetje van dienst kan zijn :lol:

In de geluidsketen hebben we een pre amp nodig om volumes te kunnen aanpassen. En die moet kunnen versterken om zachte passages te kunnen opkrikken.

Met 'passages' bedoel je in-het-geheel zacht opgenomen nummers, zoals het voorbeeld van klassieke muziek dat je geeft? Bij een 'passage' denk ik zelf aan een 'stukje' ergens van. Of draai jij in een zacht stukje van een nummer je volume omhoog? 8-[

Laten we dit eens doortrekken naar een DSP/ digitale pre amp. Zoals bekend heeft een digitaal signaal een maximum op 0 DBs. De perfecte situaties is dat dan de dac de versterker vol open stuurt ( je krijgt dan de beste aanpassing qua noise floor).

Ik snap nu dat dit het beste is om de noise floor op afstand te houden, maar is dit realistisch? Als je een versterker met de volledige 26dB gain VOL open stuurt dan heb je toch een veels te harde bak herrie? Zeg maar niveautje straaljagermotor? Of vergis ik me nu?

Dat is ook een beetje de vraag die ik heb wat betreft mijn setupje nu. Ik heb geen gain in de MiniDSP, geen gain in de converters, en 13dB gain in de Hypex Module. Haal ik met deze setup niet het maximale uit de UcD's omdat ik geen extra gain heb? Het volume dat gehaald werd met alleen de 13dB leek mij genoeg. Ik heb het gevoel dat ik hier iets nog niet helemaal snap...

Maar niet alle muziek is niet even hard opgenomen, vooral klassiek heeft daar een handje van. Gevolg is dat met de volume vol open je te weinig uitsturing hebt. De oplossing bij de minidsp is gewoon om meer analoog uit te sturen bij 0 DBs dan de versterkers nodig hebben maar de keerzijde is dat de noise floor omhoog gaat.

Hoe moet het dan wel?

De mogelijkheid van digitale gain in je dsp of dig preamp. Dit is bijvoorbeeld normaal in digitale pro audio.

En zo is het ook opgelost in de Hypex DLCP. 0 dbs stuurt de hypex amps vol open en de volumeregeling stopt niet bij 0db maar kan ook gain geven.

Uiteindelijk moet die digitale gain zich toch weer vertalen in een hoger analoog voltage toch? Maar als ik het goed begrijp bedoel jij dat je bij digitale gain de noise floor laag kan houden, in plaats van op het laatst het analoge op te krikken.
Mvg, Mike

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 24 okt 2016, 21:29

Volgens mij draai jij nooit klassieke muziek.........
Fusion Filterdesign

dynamike

Berichtdoor dynamike » ma 24 okt 2016, 21:37

ds23man schreef:Volgens mij draai jij nooit klassieke muziek.........

Haha nope. Maar ik begrijp dat dit een feest is voor de volumeknopjes \:D/
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » di 25 okt 2016, 22:32

Ik ben me een beetje me nog steeds een beetje aan het verdiepen in de gains en voltages overal in de keten, en dan in relatie tot het volume/aantal dB's dat daadwerkelijk uit de speaker komt.

Ik gebruik mijn thread een beetje als logboek op mijn ontdekkingsreis, dus vergeef me als ik rare dingen schrijf :)

Ik weet nu een paar belangrijke dingen over de spullen die ik nu gebruik:
- De MiniDSP 2x4 kan een analoog signaal binnen krijgen van maximaal 0,9 of 2,0V, afhankelijk van 2 jumpers op het board. De MiniDSP 2x4 kan maximaal 0,9V eruit gooien met de 4 analoge outputs, ook met de 2,0V ingang setting ingeschakeld. Deze 0,9V komt in de software overeen met 0dB, dit heb ik met de multimeter gecheckt. Op de 2,0V ingang setting komt 2,0V overeen met 0dB. Bij de output is het hetzelfde: 0,9V is 0dB. Bij gebruik van de 2,0V ingang setting wordt de uitgang geschaald naar 0,9V.
- De converter boards hebben een gain van 1, en doen wat dat betreft niks met het voltage. Maar omdat het balanced is gemaakt is er misschien toch een verdubbeling, omdat er een omgekeerde golf bij is gekomen en het gaat om het verschil tussen de twee golven? Het volume is in ieder geval hoger met de converters dan zonder. Ik ga dit nog eens nameten met de multimeter.
- De Hypex versterker heeft een typical gain van 12,5dB volgens de specificaties van de UcD32OEM. Volgens dezelfde sheet is de 'Required input level for 30W/4ohm/THD=1%' een waarde van 2,5V.
- De B&W DM302 heeft een sensitivity van '91dB for 2.83V input, at 1 meter.' Ik lees dat dit overeen komt met 1W.

De 12,5 dB gain van de Hypex UcD32OEM komt overeen met een voltage gain ratio van 4,2. Dus met de maximale 2,5V input krijg je maximaal 10,5V naar de speaker. Met 26dB heb je een voltage gain ratio van 20 en kun je dus 50V naar de speaker sturen. Dat is wel een aanzienlijk verschil zeg.

Maar hoe je van deze versterkte voltages in combinatie met de sensitivity naar een bepaald aantal dB uit de speaker komt is me niet helemaal duidelijk. Ik vind vooral formules die gaan om het feit dat elke 3dB versterking vraagt om een verdubbeling van het vermogen. In mijn geval dus:

91dB bij 1W (2,83V)
94dB bij 2W
97dB bij 4W
100dB bij 8W
103dB bij 16W
106dB bij 32W

Maar in deze formule zit helemaal geen voltage gain ratio verwerkt, dus ik snap nog niet wat het verschil tussen 12,5dB en 26dB versterking in de amp doet met het aantal dB's dat uit de speaker komt. Volgens de laatste formule namelijk niks, en ik heb aan den lijve ondervonden dat er veel meer geluid uit komt met 26dB versterking. Ik heb wel het gevoel dat ik dichtbij ben :lol:
Mvg, Mike

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 25 okt 2016, 23:40

De Bell is geen eenheid maar een verhouding van vermogens.Bell=log(P1/Pref) en 10dB=1B.
Pref=1mW voor 0dB en 1W is 1000x meer, log1000 geeft 3B ofwel 30dB.
Verdubbeling van 't vermogen 2x en log2=0,3 en nog wat B, geeft dan 3dB.
Nu is vermogen P=V²/R zodat een verdubbeling van de spanning 6dB geeft (kwadraat is log x2).
Anne

dynamike

Berichtdoor dynamike » wo 26 okt 2016, 11:01

Thanks Anne, lekkere eyeopener voor mij. Het staat overigens heel duidelijk op wikipedia, maar ik had er nog niet aan gedacht om de definitie van dB eens op te zoeken. Nooit bij stilgestaan dat de eenheid (die dus geen eenheid is) bel is en dat deci slaat op een tiende. En dat als men zegt dat in een rockconcert 130dB is dat er een logaritmische verhouding wordt bedoeld tot een referentiewaarde.

Hoe het nu precies zit met het verband tussen de gains in de amps (in dB) en uiteindelijk geluidsniveau (ook in dB), ben ik nog steeds niet helemaal uit maar het begrip komt steeds dichterbij. Ik ga met dit nieuwe inzicht aan de slag.
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » wo 26 okt 2016, 17:32

Ow yeah :yeah:

De hint heeft geholpen! Ik snap het verband tussen de gains, vermogen, en het maximale geluidsniveau.

De UcD32OEM heeft max 2,5V input en 12,5dB gain, dus max. 10,5V naar de speaker.
Uitgaande van een 4 ohm speaker krijg je met P = U^2/R = (10,5^2)/4 = 27,8W. Zo goed als de 30W van de UcD32.
En dat vermogen slaat dan in combinatie met een sensitivity van 91dB op een maximaal geluidsniveau van 105,4dB.

Ook gecheckt met de UcD180OEM, max 1,37V input en 26dB gain, dus max 27,4V naar de speaker.
Met 4ohm krijg je dan P = (27,4V^2)/4 = 180W. Laat dat nou ook net het vermogen zijn van de UcD180.
En dat vermogen slaat dan in combinatie met een sensitivity van 91dB op een maximaal geluidsniveau van 113,5dB.
Mvg, Mike

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 26 okt 2016, 17:50

Nou nog het principe dat je ergens in je systeem ergens extra gain moet kunnen toevoegen. :lol:
Fusion Filterdesign

dynamike

Berichtdoor dynamike » wo 26 okt 2016, 21:29

Haha inderdaad :)

Ik begrijp nu dat ik inderdaad nooit die 30W zal kunnen aanspreken met de MiniDSP. Maar ik weet nu ook dat je die alleen bij maximaal volume aanspreekt. Dus als ik het nu hard genoeg vind is dat oke want ik blijf met deze huidige gain wel verder van de noise floor af van de MiniDSP. De enige reden om meer gain toe te voegen is om harder te kunnen.

Maar ik ga eerst is meten hoeveel er nu daadwerkelijk uit die converters komt.
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 28 okt 2016, 17:06

Ik bedenk me net dat de gain die ik maximaal nog toe moet voegen is om van 0,9V (maximale output MiniDSP 2x4) naar 2,5V (maximale input Hypex UcD32OEM) te komen 'slechts' 8,5 a 9dB is, en niet de 13-14dB die we hadden toegepast om van 12dB (gain UcD32OEM) naar 26dB (normale gain) te komen. Dan was ik wellicht iets verder van die noise floor afgebleven.

Andersom rekenend: Maximaal voltage uit de amp = wortel(30W*4ohm) = 10,95V. Vanaf een 2,5V input betekend dat 12,83dB gain.
Van 0,9V naar 2,5V is 8,87dB gain, dus blijkbaar is de maximale gain die toe zou kunnen passen met de huidige componenten zonder de amp te overbelasten 12,83 + 8,87 = 21,7dB.

Dus ik denk dat ik wel zeker een 'gain-structure' probleempje had toen ik zoveel ruis had :wink:

Ik wacht trouwens nog op de retour van mijn Hypex Module. Deze is nu een weekje weg. Ik kreeg net een email van Hypex Support dat ze hebben gevonden dat ze standaard iets meer piepen dan ze dachten #-o
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » ma 31 okt 2016, 20:34

Al wachtende op retour van de amp ben ik alvast in het volgende praktische onderwerp gedoken: interne bekabeling en aarding. Ik heb hier nog geen aandacht aan besteed: er is nu nog geen enkele vorm van aarding.

Een onderwerp met veel meningen en theorieën als ik er zo over lees op de diverse fora. Maar als ik het goed begrijp is dit de basis:

- Kabels altijd zo kort mogelijk houden.
- Stroomkabels zo strak mogelijk twisten. Mantel is geen vereiste, maar kan geen kwaad.
- Signaalkabels met mantel. Mantel verbinden met aarde aan de bron kant. Ik zie op plaatjes vaak dat de kabels naar de speaker outputs niet shielded zijn, waarschijnlijk omdat de voltages daar al wat groter zijn toch?
- Stroom en signaalkabels bij elkaar uit de buurt houden, en als ze moeten kruisen dan haaks.
- Aarde van alle componenten en die van de stroomstekker op 1 punt aan de behuizing vastzetten om te zorgen dat er geen lussen ontstaan.

Geen gekke dingen hierboven toch? Niks belangrijks vergeten?

Vraagje dan maar gelijk:
- De Hypex UcD36MP gebruikt een (standaard redelijk lange) flatcable voor veel in/output op de module. Dus niks shielded hier. Ik heb wel gelezen dat flatcable wel redelijk goed kan werken als je signaal afwisselt met GND, zeker bij digitale signalen, maar ook analoog. Maar op de Hypex Module is het 6x afwisselend Inverting en Non-Inverting inputs van de 6 amps. Nu heb ik de flatcable zo kort mogelijk verknipt en de converters er strak tegenaan gezet, dus de flatcable is iets van 4-5cm lang max. Wat denken jullie, toch gewoon korte shielded stukjes maken of is dat onzin?

EDIT:
Wow, lekker artikeltje dit. Volgens mij erg compleet!
http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio ... ction.html

Ik geloof dat ik deze eerst maar eens van top tot teen ga bestuderen :)
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » di 01 nov 2016, 22:08

Goedenavond. Ik kom er toch niet helemaal uit ondanks het uitgebreide artikel. Ik snap het idee wel, maar ik snap niet hoe het praktisch moet qua bedrading. Hier zijn almachtige Rule 1:

"Rule 1: Each of the following must be connected to the system star ground by one and only one route.
All signal references
All power commons
Shields of non-galvanically isolated single-ended inputs and outputs
Safety ground and chassis. The safety ground and chassis should be thought of as a single entity.
The connection may be direct, or indirect through a star-of-stars or buss. This is expanded upon below.
The safety ground and chassis may be connected to the system star ground through a Safety Loop Breaker Circuit.
The “one and only one” part of this rule precludes ground loops. There is no excuse for a ground loop within a single component."

Ik heb even een simpele schets gemaakt van 1 kanaal in mijn setupje:

Schermafbeelding 2016-11-01 om 21.58.46.png

Als ik het zo zie zou ik zeggen dat er al ground loops in zitten. Maar hoe zou ik dan alle signal references en power commons via een eigen route naar de star ground moeten laten lopen? Ergens in een lus een GND verbinding verbreken en dan een draad naar de star ground?

Please help :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » wo 02 nov 2016, 8:24

Om de vraag iets concreter te maken, hieronder zijn een paar voorbeelden van een 'Well-chosen' en 'Poor chosen grouding schemes' van een DAC en Amp in 1 behuizing, volgens de schrijver van het artikel:

Figure 4.2-1, An example of proper ground routing with a ground buss:
Afbeelding

Figure 4.2-2, A poorly-chosen grounding scheme:
Afbeelding

Figure 4.2-3, A well-chosen grounding scheme:
Afbeelding

In de onderste zie je dat de signal-wire vanaf de input direct naar de DAC gaat, maar dat de signal reference NIET DIRECT naar de DAC gaat, maar via de star ground. Maar ik lees ook dat het gebruikelijk is om signal en reference wire te twisten. Zou je dus eigenlijk vanaf de input de signal en reference wire moeten twisten, en dan vlakbij de DAC niet de reference wire aansluiten, maar naar de star ground moeten laten gaan?

Ik vraag dit omdat ik in de praktijk mensen gewoon signal en reference direct (naar bijv een DAC) aan zie sluiten, en helemaal niet via een star ground. Of overdrijft deze meneer? :?
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 04 nov 2016, 21:59

Zo? Is dit het recept voor een ruisvrij apparaat? De mijne dan in dit geval :)

Schermafbeelding 2016-11-04 om 21.55.40.png

Of om het compleet te maken ook nog iets met 230V nuldraad en de 'min' speakeruitgang?
Mvg, Mike

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » za 05 nov 2016, 11:44

Zoiets dan maar ?
Aarde.jpg

Afscherming liefst aan de in-kant aan massa.
De (net)rand-aarde hoeft niet naar dat massapunt, als 't maar aan de kast zit.
Als een aangesloten toestel ook aan de randaarde zit krijg je een mooie (lelijke) lus.
Twee anti-parallel geschakelde diodes ertussen maken dat er pas stroom gaat lopen (en brom veroorzaken) als de spanning in de lus boven 0,6V komt.Door daar een kortgesloten brug (of gewoon tweemaal antiparallel in serie) te zetten kan de narigheid nog hoger komen voordat er gevolgen zijn.(meer voor zwartkijkers)
Anne

dynamike

Berichtdoor dynamike » di 08 nov 2016, 21:52

Nog bedankt Anne!

Als ik me niet vergis wordt hetgeen jij heb getekend ook wel een 'Safety Loop Breaker' genoemd. Ik zie diverse uitvoeringsvormen voorbij komen, vaak met een 100nF condensator, maar ook vaak met nog een lage weerstand erbij (bijv. 10 ohm, 3W). Voor die diodes kun je blijkbaar een 'rectifier bridge', ookwel 'brugcel' kopen.

Deze vind ik er wel netjes uit zien:

Afbeelding

Het grotere artikel dat ik eerder quote raad wel aan om de star ground via de Safety Loop Breaker op Chassis en Safety Ground aan te sluiten:

Afbeelding

---------

Ik heb de UcD36MP terug gekregen van Hypex. Hij zou niet compleet stil zijn maar wel een stuk stiller. Helaas zit de module nu helemaal onder een witte kit-achtige substantie. Om fysieke trillingen van componenten te dempen om de module stiller maken. Niet alleen de standby trafo, maar echt alles. Het ziet er niet uit... #-o

Maar goed, als het maar werkt...
Mvg, Mike

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 09 nov 2016, 11:10

Waarom gebruik je eigenlijk de randaarde? Je geluid wordt er niet beter van en over het algemeen is het een recept voor aardlussen.
Fusion Filterdesign

zeinogzo

Berichtdoor zeinogzo » wo 09 nov 2016, 12:03

gebruiksaanwijzing minidsp 2x4, pagina 38:

http://www.minidsp.com/images/documents ... 20v2.1.pdf

minidsp2x4_jumper.PNG

staat: "When purchased, the miniDSP 2x4 is provided in either “A” (0.9 VRMS maximum input level) or “B” (2.0 VRMS maximum input level) versions, but it can be converted between them by opening the case and moving two jumpers. "

Op een eerdere foto in dit draadje staan de jumpers bij jou op 0.9V.

Edit: of maak ik nu een denkfoutje, wordt de dsp ongevoeliger...
Zotac mini pc Jriver, (usb AudioQuest Jitterbug, usb DIYinhk 0,8µV rimpel 5V voeding, ifi ilink, Metrum Acoustics Quad dac)(streamen naar raspberry pi, ifi ipower, kali reclocker isolator, piano 2.1 dac hat), ifi tube voorversterker, Cyrus eindversterker, Tony Gee Paper Hatt SE mk2, Zeinogzo Chimney Hatt (2x peerless subs) met Hypex HS200.

dynamike

Berichtdoor dynamike » wo 09 nov 2016, 18:00

ds23man schreef:Waarom gebruik je eigenlijk de randaarde? Je geluid wordt er niet beter van en over het algemeen is het een recept voor aardlussen.

Dat heb ik ook gezien, maar het schijnt wel veilig te zijn :sure:
Ik ga het gewoon met en zonder proberen, wel goed om hier ook wat van te leren.

zeinogzo schreef:gebruiksaanwijzing minidsp 2x4, pagina 38:

...

Op een eerdere foto in dit draadje staan de jumpers bij jou op 0.9V.

Edit: of maak ik nu een denkfoutje, wordt de dsp ongevoeliger...

De stand van de jumpers hangt totaal af van de bron. Als de bron max 2,0V eruit gooit dan moet ik wel de MiniDSP op 2,0V input zetten, anders wordt het signaal geclipped. Met een bron van max 0,9V zou je in principe de MiniDSP op 2,0V input kunnen laten staan, alleen gebruik je dan de bovenste 1,1V van de input range niet. De output van de MiniDSP 2x4 is echter maximaal 0,9V, ongeacht de input instelling van 0,9 of 2,0V. Als je de 2,0V input gebruikt dan wordt de output naar 0,9V geschaald. Dus als je minder dan helft van de input range gebruikt (dus max 0,9V bron met MiniDSP op 2,0V input instelling) dan gebruik je ook minder van de output range en zit je bij de output veel dichter dan nodig op 'noise floor'. Je wilt juist met de output een zo hoog mogelijk voltage hebben om zo ver mogelijk boven de noise floor te blijven.
Mvg, Mike

zeinogzo

Berichtdoor zeinogzo » do 10 nov 2016, 9:44

Die gedachte kreeg ik nadat gepost had, jammer.
Zotac mini pc Jriver, (usb AudioQuest Jitterbug, usb DIYinhk 0,8µV rimpel 5V voeding, ifi ilink, Metrum Acoustics Quad dac)(streamen naar raspberry pi, ifi ipower, kali reclocker isolator, piano 2.1 dac hat), ifi tube voorversterker, Cyrus eindversterker, Tony Gee Paper Hatt SE mk2, Zeinogzo Chimney Hatt (2x peerless subs) met Hypex HS200.

dynamike

Berichtdoor dynamike » do 10 nov 2016, 21:14

ds23man schreef:Nou nog het principe dat je ergens in je systeem ergens extra gain moet kunnen toevoegen. :lol:

Hey ds23man, volgensmij heb ik wel een nette manier gevonden. Een externe DAC die je aanstuurt vanuit de MiniDSP 2x4 over i2s. Bijvoorbeeld de Curryman DAC van MiniDSP zelf: Die zorgt uiteindelijk voor 2,0V output. Dus een stuk meer in de richting van de max. 2,5V input van de UcD36MP. Misschien is een externe DAC ook wel goed voor het noise probleem van de MiniDSP.

Alleen een i2s DAC met gebalanceerde outputs kan ik niet echt goedkoop vinden. Wel leuke op Twisted Pear Audio. Maar i2s DACs met ongebalanceerde outputs zie je voor een habbekrats. Die Curryman DAC is nog wel 40USD met een Sabre 9023 erop, maar een Audiophonics DAC met dezelfde Sabre heb je in dezelfde China Ebay shop waar ik de converters heb besteld voor 12,60USD. Maar ik weet niet zeker of deze ook werkt. Ik lees namelijk dat de MiniDSP i2s output 48khz is. Bij de Curryman DAC staat dat expliciet dat hij deze (en andere) bitrates support. In de Audiophonics DAC specs staat alleen 24bit 192kHz. Maar er zit dezelfde Sabre chip op. Zit er op de Curryman DAC extra onderdelen die zorgen dat de Sabre een aantal verschillende bitrates aankan, of kan die Audiophonics DAC dat ook gewoon? Die Audiophonics DAC is eigenlijk voor een Raspberry gemaakt, dus misschien doet een Raspberry altijd 192/24...

In de datasheet van de Sabre 9023 staat wel gewoon 48kHz genoemd. Zelfs in combinatie met de MiniDSP MCLK frequentie van 12,288Mhz in het tabelletje. Dus lijkt me dat de AudioPhonics DAC ook moet werken met de MiniDSP? Denk jij het ook?
https://myl8test.files.wordpress.com/20 ... asheet.pdf

LInkjes:
Curryman DAC manual:
https://www.minidsp.com/images/document ... 20v1.2.pdf

Audiophonics DAC op eBay:
http://www.ebay.nl/itm/Audiophonics-DAC ... Sw~OdVZXtm

EDIT: Nog goedkoper.
https://www.ebay.nl/itm/331990295072
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 11 nov 2016, 14:57

Of een ES9018K2M met volumeregeling op de DAC.

https://www.ebay.nl/itm/182220272556

Dan kan de MiniDSP lekker hoog boven de Noise Floor blijven staan.
Mvg, Mike

dynamike

Berichtdoor dynamike » zo 13 nov 2016, 12:54

Oke, ik heb die eerste eBay DACjes besteld. Nog even op het MiniDSP forum gevraagd, maar deze Raspberry Pi DAC zou het ook gewoon op de MiniDSP moeten doen.

De volumeregeling die in principe mogelijk is met die ES9018K2M die ik ook postte is iets complexer dan ik dacht. Kan wel, maar dat komt later wel. Eerst even met dat I2S klooien :)
Mvg, Mike

Terug naar “Versterkers”