Enkel voor boven de 18

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

richard

Re: Enkel voor boven de 18

Berichtdoor richard » vr 18 aug 2017, 19:50

Archie schreef:
richard schreef:
Archie schreef:...Grote verschil met die jij gevonden hebt en van andere plaatjes die nu te vinden zijn is dat de mijne een dubbele rij speakeruitgangen heeft: switched en unswiched. Ze zitten boven elkaar. Wat dat nu precies doet ddar ben ik nog steeds niet helemaal achter.
De 'Switched' wordt geschakeld met de hoofdtelefoonaansluiting. Hoofdtelefoon er in; luidsprekeruitgang gaat uit.

Aha, weer een mysterie minder, laatste keer dat ik de koptelefoon erin stopte gingen de luidsprekers niet uit. Dacht al dattie kapot was!
Zou je het andere paar bussen moeten gebruiken. De schakelaar zit in de hoofdtelefoonaansluiting.
Bij mijn Creek is dat in ieder geval wel zo. Op de foto lijkt het hier ook het geval. De Creek is een beetje vergelijkbaar wat opbouw betreft; er zit wel een klein koelelement in.

Die Britse versterkertjes uit die tijd hebben een beetje dezelfde ontwerpfilosofie. Vooral in reactie op het Japanse spul met flitsende metertjes, tientallen knoppen en schakelaars en honderden componenten om maar die 0,01% vervorming te kunnen halen.

Archie

Re: Enkel voor boven de 18

Berichtdoor Archie » vr 18 aug 2017, 20:46

ds23man schreef:Dat is audiofiel......

Whoehoehaaaaa :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

Terug naar “Versterkers”