Welke mogelijkheden zelfbouw klasse A versterker?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Shadow

Re: Welke mogelijkheden zelfbouw klasse A versterker?

Berichtdoor Shadow » vr 06 apr 2018, 20:37

Hij staat hoog Peter :rofl:

johan283

Berichtdoor johan283 » vr 06 apr 2018, 22:30

Bertje schreef:Dat had m'n Yamaha M65 ook, keuze tussen auto class A on/off. Stond de rustsstroom net even wat hoger/lager. En eerder bij de zelfbouw Audio & Techniek A25 kon dat ook.

ik heb de A30 met een schakelaar kun je de rust stroom omlaag brengen, zodat de versterker in feite in klasse AB ingesteld staat.

MarcelvdG

Berichtdoor MarcelvdG » vr 06 apr 2018, 23:40

ray5150 schreef:Volgens mij hadden de grote Technics eindversterkers uit het begin van de jaren '80 ook zoiets dergelijks aan boord.
Hier wat info daarover : http://www.adrian-kingston.com/SEA5.htm

Het is allemaal wat wazig, maar ik krijg de indruk dat het ofwel om een niet-schakelende klasse AB versterker gaat (die om marketingredenen new class A genoemd wordt), of om een versterker die zelf snel zijn ruststroom omhoog regelt als het geluid hard wordt, en dan geleidelijk weer terugregelt als het geluid langdurig zacht is.

Ik zat meer te denken aan een gewone draaiknop voor de ruststroominstelling, met een LED die aangeeft in welke klasse de versterker werkt. Het nadeel is dat de gebruiker zelf de stroom moet instellen, het voordeel dat de versterker ook al aan het begin van harde passages die na zachte passages komen in klasse A kan werken, als je dat zou willen.

Terug naar “Versterkers”