Zelfbouw.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Ruud7

Zelfbouw.

Berichtdoor Ruud7 » ma 26 mar 2018, 17:28

Als ik wil gaan leren om een versterker te gaan bouwen,maar ik ben een volkomen leek,want dit is mijn vakgebied niet,maar ik wil van de grond af beginnen,hoe zou ik dat moeten aanpakken.
En ik heb eens,een aantal klappers van Dirksen gevonden,en gelijk gekocht voor een prikkie,en toen ben ik veel te snel,die cursus gaan bestellen,het word je zo mooi voorgespiegeld,dat je er achter elkaar intuint,dus zat ik met die cursus,en waarschijnlijk veel te moeilijk als beginneling,dus dat werd niets,maar als ik een hele serie versterkers weg hebt gedaan,waar hele luke exemplaren bij zaten,die,als ik een beetje kennis van zaken had,misschien best wel weer aan de praat had gekregen,maar ja,dat is verleden tijd.
Maar hoe zou ik dat aan moeten pakken,lesmateriaal en zo.
Bladen,zoals elektuur en anderen heb je ,denk ik ,niet meer,maar er zal toch ook wel iets anders zijn.
Of raden jullie me aan,om maar nergens meer aan te beginnen :lol:
Willen jullie je mening hierover loslaten,ik kan best tegen kritiek,want ik ben 41 jaar ambtenaar geweest en daar staat van bekent dat die,zeker in zo,n tijd,een enorme plaat voor hun kop hebben :wink: ,en ik heb een brede rug,dus kan er veel op.

Ik hoor wel van jullie,en bedankt alvast voor de reactie,s.

Ruud.

Ah!buis

Re: Zelfbouw.

Berichtdoor Ah!buis » ma 26 mar 2018, 18:49

Je zou hier 's mee kunnen beginnen :sure:
Anne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 26 mar 2018, 18:50

Tja, Het lijkt me niet onverstandig om wat basiskennis elektrotechniek op te doen.
Spanning en stroom, wissel en gelijkspanning, wet van Ohm. dat zij toch wel wat dingen wat je een beetje moet weten als je met elektronica aan de slag wil, ongeacht of dat een versterker is of een schakelingetje om een LED te laten knipperen.