Honey Badger: Revived

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Vintagelover

Honey Badger: Revived

Berichtdoor Vintagelover » zo 30 sep 2018, 21:01

Beste mensen,

Na enkele jaren stil te hebben gelegen ben ik terug herbegonnen met mijn Honey Badger project.
Nu begint het stilaan vorm te nemen.

Enkel heb ik nog wat vragen.

Ik vroeg me af waar dat alle "negatieve spanningen" (inkomend signaal RCA, negatieve luidsprekerterminals enz) moeten aangesloten worden?
Ik heb een beetje zitten googlen en gelezen op dit forum, maar er lijkt veel verwarring te bestaan over het onderwerp.

Ik lijk zaken te lezen van een steraarde enz.

Dus mijn chassis is sowieso geaard via de binnenkomende voedingskabel, dit is verplicht en veilig. Maar hoe zit het dan met alle "negatieve spanningen", moet ik die dan aansluiten aan de aarding zelf? Op het "schoonste punt" op brom en audiovervuiling te voorkomen?

Bedankt alvast
Marantz PM17 MKII - Geïntegreerde stereoversterker
Phono Scott PS67 - Oldschool Direct Drive Platenspeler

KEF R700 Piano Black - Prachtige set met Co-axiale midden/tweeter opstelling

Heb je tips (= opleidingen, boeken enz) die me kunnen helpen om oudere versterkers te restaureren?
Stuur het me alsjeblieft door, hoe meer info hoe beter!

Ik bouw een DIY-Audio Honey Badger, ervaring met zelfbouw van versterkers? Ik sta open voor goede tips :)

Ah!buis

Re: Honey Badger: Revived

Berichtdoor Ah!buis » ma 01 okt 2018, 21:57

De hele versterker zit toch op een print ? Verbindingen LS en ingang naar de voorziene aansluitingen op de print, niks daarvan aan aarde kast.Behalve een (dacht ik) G2 op de print, waar twee parallele diodes aanzitten aan de kast en ook de randaarde aan de kast.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Vintagelover

Re: Honey Badger: Revived

Berichtdoor Vintagelover » di 09 okt 2018, 20:13

Bedankt!

Ik zal het eens extra controleren. Het was omdat output een alleenstaande verbinding was. Speaker ground zit een beetje verscholen heb ik nu gemerkt.
Marantz PM17 MKII - Geïntegreerde stereoversterker
Phono Scott PS67 - Oldschool Direct Drive Platenspeler

KEF R700 Piano Black - Prachtige set met Co-axiale midden/tweeter opstelling

Heb je tips (= opleidingen, boeken enz) die me kunnen helpen om oudere versterkers te restaureren?
Stuur het me alsjeblieft door, hoe meer info hoe beter!

Ik bouw een DIY-Audio Honey Badger, ervaring met zelfbouw van versterkers? Ik sta open voor goede tips :)

Terug naar “Versterkers”