Accu schroefmachine

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

MechanicalAnimal

Re: Accu schroefmachine

Berichtdoor MechanicalAnimal » vr 16 aug 2013, 21:21

MarcoSQ schreef:En een tijd geleden een Mafell cirkelzaag in handen gehad; ik moet eerlijk zeggen dat mijn zaag het daar tegen aflegt.

zekers de MT-55cc? ik heb lang zitten twijfel tussen die rooie rakker en de Festool TS55R......uiteindelijk de Mafell geworden, had nét ff wat meer in huis qua mogelijkheden.

Topding!
BMW R1150GS Adventure

hrscharft

Berichtdoor hrscharft » wo 21 aug 2013, 7:11

Kan iemand hier misschien vertellen waarom al die dingen zo lelijk moeten zijn tegenwoordig?

Alsof het een of andere phaser is direct uit een sci-fi film....
Wat is er gebeurd met recht toe recht aan gereedschap?

SARK

Berichtdoor SARK » wo 21 aug 2013, 7:27

hrscharft schreef:Alsof het een of andere phaser is direct uit een sci-fi film....

Gaaf hè :wink:

Deze zie ik ook wel door ome Arnold gebruikt worden als hij een schilderijtje gaat ophangen .... en als hij dan klaar is en de muur zit vol overbodige spijkers gooit hij nog een van zijn bekende one-liners eruit: Stick around
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

molekuul

Berichtdoor molekuul » wo 21 aug 2013, 19:42

Dat zijn geen spijkers maar schroeven. Die makita is ideaal als je veel moet schroeven, zoals bij een gips wand/plafond.

SARK

Berichtdoor SARK » wo 21 aug 2013, 20:35

molekuul schreef:Dat zijn geen spijkers maar schroeven. Die makita is ideaal als je veel moet schroeven, zoals bij een gips wand/plafond.

I stand corrected :oops:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

richard

Berichtdoor richard » wo 21 aug 2013, 20:38

hrscharft schreef:Kan iemand hier misschien vertellen waarom al die dingen zo lelijk moeten zijn tegenwoordig?
Met de moderne ontwerpsoftware kan iedere would-be designer zijn fantasieën botvieren.
Dat zie je in het groot ook met die nieuwe steden; de meest fantastische ontwerpen, zonder enige samenhang naast elkaar gezet.
Genoeg is beter.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 24 aug 2013, 17:32

Recent mezelf ook op een nieuw tolletje getrakteerd;

70807.jpg

Plaatselijke groothandel had ze voor 140 euri in de aanbieding, inclusief prutlamp en 2 x li-ion accu's van 1,5Ah.
Maatjes van me doen in wanden en plafonds en zetten honderden schroeven per dag hier mee, plus ze maken geregeld een goeie smak van een trap of steiger. Als zij er tevreden over zijn dan komt dat bij mij ook wel goed 8)

Eerste ervaringen; erg mooi gemaakte machine en de accu's zijn met 40 minuten vol, machine is licht en handzaam, kracht is goed te doseren, goeie koop dus!

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » za 24 aug 2013, 17:34

das ook zeker een fraaie :goeie: veel plezier er mee, Shadow!
BMW R1150GS Adventure

hrscharft

Berichtdoor hrscharft » zo 25 aug 2013, 18:49

Deze jongen gaat bij mij al weer een flinke poos mee.

Afbeelding

Met drie accu's en twee laders eigenlijk nooit een lege accu ;)

Op dit moment heeft karwei trouwens een actie met deze tollen.
Krijg je er ook nog een hele mooie alu koffer bij, tis dat ik er al een heb en dat die het nog prima doet anders.....

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » ma 26 aug 2013, 23:59

hrscharft schreef:Deze jongen gaat bij mij al weer een flinke poos mee.

Afbeelding

Met drie accu's en twee laders eigenlijk nooit een lege accu ;)

Op dit moment heeft karwei trouwens een actie met deze tollen.
Krijg je er ook nog een hele mooie alu koffer bij, tis dat ik er al een heb en dat die het nog prima doet anders.....

Zoiets heb ik ook al een hele tijd, ook heel tevreden mee. Boren, schroeven en klopboor. Het is geen boorhamer, maar voor een klein gaatje in de muur net handig dat je geen verlengsnoer hoeft uit te leggen. Eén keer nieuwe accu's nodig gehad (even zoeken om betaalbare te vinden uit Duitsland).

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 19 apr 2017, 16:26

Shadow schreef:Recent mezelf ook op een nieuw tolletje getrakteerd;

70807.jpg

Plaatselijke groothandel had ze voor 140 euri in de aanbieding, inclusief prutlamp en 2 x li-ion accu's van 1,5Ah.
Maatjes van me doen in wanden en plafonds en zetten honderden schroeven per dag hier mee, plus ze maken geregeld een goeie smak van een trap of steiger. Als zij er tevreden over zijn dan komt dat bij mij ook wel goed 8)

Eerste ervaringen; erg mooi gemaakte machine en de accu's zijn met 40 minuten vol, machine is licht en handzaam, kracht is goed te doseren, goeie koop dus!

Nou die is nu overleden [-(

Mezelf maar op een makita setje getrakteerd;

http://www.axminster.co.uk/makita-dhp458rf3j-combi-drill-kit-3-x-3-0ah-102777

Die oplader van die Hitachi had vanaf een paar maanden al kuren, zelf gerepareerd en nu werden de accu's slecht plus ik liet vorige week de oplader stuiteren, toen was het klaar, boorkop had ook z'n beste tijd gehad, heeft heeel veel km's gemaakt, voor dat geld zeker geen schande.

Die Makita gebruiken we op het werk ook, prima spul.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 19 apr 2017, 17:13

Plaatje;

102777_xl.jpg

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 19 apr 2017, 17:20

Heb ook dezelfde Makita, of dezelfde, zal een voorloper zijn, dacht dat ik 'm nu 3 jaar heb. Gewoon een fijn apparaat, moet wel zeggen dat ik 'm niet echt 'heavy duty' gebruik, meer de zaken rondom huis. Accu's in de winter binnen leggen en niet in de schuur waar het net zo koud is als buiten, beetje met benul gebruiken dan heb je er lang een fijne machine aan.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 19 apr 2017, 18:03

Ach, het maakt niet zoveel uit, afraggen kun je alles. Ik kies ze tegenwoordig meer op hoe makkelijk het in de hand ligt. Wat mij wel opvalt is dat de bouwkwaliteit van de huidige machines een stuk minder is dan 30 jaar geleden. Aan de andere kant zijn de moderne machines wel weer een stuk krachtiger, juist de kleintjes. Waardoor je ze volgens mij eerder overbelast.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 19 apr 2017, 22:18

+1 die 18V machines zijn echt sterk, bij een van onze Makita's op het werk sneuvelde de borstelhouder door de hitte toen m'n collega met een 50mm gatenboor bezig was, in multiplex. Geloof dat de manual max 38mm aan geeft... Gevalletje overbelasting, maar ze gaan wel door...

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 21 apr 2017, 10:30

Kreeg net een smsje dat ie vandaag geleverd wordt :yeah:

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » di 02 mei 2017, 9:25

Shadow schreef:Kreeg net een smsje dat ie vandaag geleverd wordt :yeah:

Hoe bevalt ie inmiddels?

ik had wel verwacht dat je hitachi wat langer mee zou gaan eerlijk gezegd.

maar goed, nu genieten van je Makita, is volgens mij wel een stapje omhoog in algehele kwaliteit lijkt me.
BMW R1150GS Adventure

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 02 mei 2017, 11:09

MechanicalAnimal schreef:

Hoe bevalt ie inmiddels?

maar goed, nu genieten van je Makita, is volgens mij wel een stapje omhoog in algehele kwaliteit lijkt me.

Nou de machine heeft echt veel afgezien en is een paar keer goed gestuiterd, de oplader kon daar aanzienlijk minder goed tegen :roll:
Ik ben inmiddels aan de 2e Makita bezig want m'n zus ging d'r schuur afbreken (om ergens anders weer op te bouwen - het moest heel blijven dus) en haar 10.8v bosch machine met ingebouwde accu was snel leeg en dan moet je wachten tot ie weer vol is - ik zei heel vrolijk; 'neem die van mij maar mee, daar zitten 3 accu's bij' nou dat heb ik geweten, een paar uur later kreeg ik een appje; 'hoi broer, ik heb net geld overgemaakt voor je boormachine, bestel er nog maar 1 want ik houd deze' nou ok dan,
dus maandagavond bij Axminster een 2e besteld en die was woensdag al binnen :yeah:

Maar hij bevalt super, is wat zwaarder als de Hitachi en dat is even wennen, wat ook even wennen is, is dat als je er mee schroeft, je er niet van uit moet gaan dat ie zwaarder gaat lopen als je schroefkop tegen het hout aan komt, nee deze fietst een 4x40 met torx kop gewoon overal dwars doorheen :shock: zonder zwaarder te gaan lopen 8)

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » di 02 mei 2017, 11:10

Ik kwam afgelopen weekeinde deze tegen voor ERG weinig.
Hij heeft inmiddels zijn eerste metertjes mogen draaien, ik ben er bijzonder content mee. Als gevolg heb ik er nu een over... Dier mag voorlopig op de reservebank.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » wo 03 mei 2017, 8:39

Shadow schreef:
MechanicalAnimal schreef:

Hoe bevalt ie inmiddels?

Nou de machine heeft echt veel afgezien en is een paar keer goed gestuiterd, de oplader kon daar aanzienlijk minder goed tegen :roll:
Ik ben inmiddels aan de 2e Makita bezig want m'n zus ging d'r schuur afbreken (om ergens anders weer op te bouwen - het moest heel blijven dus) en haar 10.8v bosch machine met ingebouwde accu was snel leeg en dan moet je wachten tot ie weer vol is - ik zei heel vrolijk; 'neem die van mij maar mee, daar zitten 3 accu's bij' nou dat heb ik geweten, een paar uur later kreeg ik een appje; 'hoi broer, ik heb net geld overgemaakt voor je boormachine, bestel er nog maar 1 want ik houd deze' nou ok dan,
dus maandagavond bij Axminster een 2e besteld en die was woensdag al binnen :yeah:

Maar hij bevalt super, is wat zwaarder als de Hitachi en dat is even wennen, wat ook even wennen is, is dat als je er mee schroeft, je er niet van uit moet gaan dat ie zwaarder gaat lopen als je schroefkop tegen het hout aan komt, nee deze fietst een 4x40 met torx kop gewoon overal dwars doorheen :shock: zonder zwaarder te gaan lopen 8)

Top, thanks voor de update

anonamemouse schreef:Ik kwam afgelopen weekeinde deze tegen voor ERG weinig.
Hij heeft inmiddels zijn eerste metertjes mogen draaien, ik ben er bijzonder content mee. Als gevolg heb ik er nu een over... Dier mag voorlopig op de reservebank.

zo dan....en dan ook nog de HeavyDuty versie, dat is een hele beste boormachine :rock:
BMW R1150GS Adventure

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 26 jun 2017, 23:00

Zit naar een slagschroevendraaier van Makita te kijken die op dezelfde accu's gaat als m'n 458, die van de link heeft de voorkeur wel...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 26 jun 2017, 23:13

Shadow schreef:Zit naar een slagschroevendraaier van Makita te kijken die op dezelfde accu's gaat als m'n 458, die van de link heeft de voorkeur wel...

Mooi ding! Feli. Toch vraag ik mij af of het pneumatisch zal gaan verdringen. Misschien voor de hobby maar voor pro gebruik moet zoiets betrouwbaar goed werken, ook na menig valpartijtje.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 26 jun 2017, 23:38

Die mannen in de bouw werken nog met schietnagels enz, maar in de afbouw zie ik vooral accuspul hoor, nie meer met slangen en een compressor sjouwen...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 26 jun 2017, 23:45

Shadow schreef:Die mannen in de bouw werken nog met schietnagels enz, maar in de afbouw zie ik vooral accuspul hoor, nie meer met slangen en een compressor sjouwen...

In de bouw kan ik mij goed voorstellen, al ga je met dat ding toch geen schietnagels te lijf? :think: Het is toch een schoevendraaiert? En wel eentje die je voor dagelijks gebruik hoofdzakelijk in garages tegen komt.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 27 jun 2017, 7:24

Nee maar de afbouw mannen schroeven tegenwoordig wat meer dan dat ze nieten bedoel ik...

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”