Accu schroefmachine

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: Accu schroefmachine

Berichtdoor Pjotr » zo 11 mar 2012, 17:36

Tja, en de NiCads van mijn Hitachi DRC-10 zijn 15 jaar meegegaan. Het kan verkeren... :mrgreen: Net vorig jaar 2 nieuwe 2Ah packs gekocht en weer gaan met die banaan.
Peter de Jong

dre

Berichtdoor dre » zo 11 mar 2012, 17:41

en dan de prijzen van die accu`s...... :mrgreen:

op m`n werk:€175 bruto ex voor een accu! :shock:
потому что он может!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 11 mar 2012, 17:55

I.d.d. Ik was vorig jaar voor de B-2's €49 + €9 voor zerzenden kwijt. Zijn nu al weer duurder: http://www.akkuwelt-netphen.de/Battery- ... 4e6_x2.htm Voordeel van zo'n klassieker is dat de akku's na 20 jaar nog steeds te krijgen zijn, zij het second source maar wel van goede kwaliteit (Sanyo cellen).

Misschien hebben ze voor jou ook wel de goede. I.i.g. prima kwaliteit en service en snelle levering: 3 dagen vanuit Duitsland.
Peter de Jong

dre

Berichtdoor dre » zo 11 mar 2012, 18:30

ik ga eens kijken! :wink:
потому что он может!

Gijs

Berichtdoor Gijs » zo 11 mar 2012, 19:16

En reviseren van je versleten accu's is ook nog een optie. Ik heb http://www.batteryfact.nl in de buurt, maar ik neem aan dat er wel meer van dit soort bedrijven zijn. Scheelt de helft voor mijn Milwaukee accu's.

Wat ik bij de suggesties gelukkig niet tegenkom zijn NIMH accu's, naar mijn ervaring kun je die ook maar beter overslaan. Nou ben ik wel een vrij lompe gebruiker, doe veel met een haakse slijper die accu's in een rotgang leeg trekt, maar binnen twee jaar had ik 3 dooie accu's. Vervangen door ouderwetse NICD, die gaan in ieder geval twee keer zo lang mee, en voor het halve geld.

Heb met hitachi NICAD trouwens ook prima ervaringen, alleen zijn de machines wat minder bestand tegen misbruik dan de very metal milwaukee set waar ik nu mee werk.
It's a long way to the top if you wanna rock n roll

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 11 mar 2012, 19:39

Ik heb mijn hitachi's gekocht via ebay in de USA.Schijntje van de prijs van NL. Wel al een nadeeltje gehad: ik heb de eerste keer met een niet originele acculader opgeladen; accu's stuk :( Moesten terug naar de USA (25 euro via de tnt) en kwamen daarna kosteloos 2 nieuwe terug gestuurd. Duurde wel 3 weken maar alá. Sinds ik een originele lader gebruik nooit geen isseu's meer gehad. Oja: in 3 kwartier opgeladen. Je kunt met die 3ah lang doorwerken (meer dan 1,5 volintensief werken onderhand; komt bijna niet voor)

Het zijn 18 volt exemplaren met 3 Ah Li-ion techniek. Hier zitten processors in de chip die deze onderhouden. Als hij voor 75% (oid) leeg is stopt ie ermee en moet ze hem opladen.

Mijn eigen ervaring is dat ze bizar sterk zijn (ga geen torx schroefjes ermee doen,je verstuikt je polsen, alhoewel dat zal ook wel gebeuren met minder sterke jongens...).Ik heb een schroefmachine (18DS) en de slagschroevendraaier. Vooral die slagschroevendraaier is leuk om te laten zien aan anderendie zo'n ding niet kennen: houtdraadbouten M8 10 cm lang zónder énig probleemin vochtig hout. Maargoed dat heb je nauwelijks nodig of je moet een huis aan het bouwen zijn hahaha.

mijn advies: ga voor de betere li-ions met voldoende Ah, 12 v of 14 v is voor huis en tuin gebruik ruim voldoende en hebben als voordeel dat ze minder zwaar zijn. De fout die ik zelf heb gemaakt is dat ik 2 hitachi's heb die een dik handvat hebben doordat de "steel" van de accu nog ín het handvat moet worden geschoven. Tegenwoordig zijn er ook met accu's die eronder worden geschoven vanaf de voorzijde met als gevolg dat ze bij het pinkje een hele smal handvat hebben: superfijn vasthouden en maximaal controle. oja: een richtlampje is erg fijn is mijn ervaring!!!

Hier een linkje met die amerikanen erop (zéér goede service kan ik wel zeggen!!!); helaas geen hitachi maar wel een makita (dewalt/makita/hitachi: beetje stuivertjes wisselen wie de beste is...) met een fraai smal handvat

Hier eentje met een lader erbij (is wel een 110 volt aansluiting)

DE prijs is dusdanig dat je dat risio wel kan lopen, en ik kan je verklappen dat je accuboor/schroefmachine ervaring danig zal veranderen :lol:

Rik, als je in de buurt bent mag je die van mij wel eens proberen.

groetjes

jan

rho

Berichtdoor rho » ma 12 mar 2012, 19:40

Interessante info allemaal. Maar het maakt de keuze niet makkelijker.
Ik kan niet echt lang wachten met bestellen. Ik heb het deze week nodig.

Jan,
Maargoed dat heb je nauwelijks nodig of je moet een huis aan het bouwen zijn hahaha.

Daar heb ik het dus deze week voor nodig. ;)
Rik, als je in de buurt bent mag je die van mij wel eens proberen.

Zo ken ik je wel. De behulpzaamheid zelve. :D
Maar ik ga je schoefmachientje niet effe komen lenen om het plafond in mijn tuinberging in orde te brengen. Dan zou ik misbruik maken van je vriendelijke karakter.
Misschien dat ik dan toch maar voor een Hitachi gan.
Deze is net in de aanbieding.

Als het een Bosch wordt zal het deze zijn.

Als het niet zo snel moest gaan dan zou ik die bestelling in de USA wel overwegen. Nu heb ik wel een beetje spijt dat ik zo laat ben beginnen zoeken naar een geschikt toestel.

Ik ga vandaag moeten beslissen.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 12 mar 2012, 20:03

Rik, doe niet zo eigenwijs en kom dat ding lenen voor een weekje, krijg je die slagschroevendraaier en de accus's met acculader ook mee. Je gaat nu een te lichte machine kopen met "dik" handvat; nergens voor nodig. Voor het zware werk is een 18V geen luxe hoor.

Voordeel; je kunt beter en rustiger een beslissing maken en dán iets moois kopen waar je veel plezier van hebt :D

rho

Berichtdoor rho » ma 12 mar 2012, 20:11

Je mag een PM verwachten. :)

rho

Berichtdoor rho » vr 16 mar 2012, 20:59

Na een leuke werkdag met Hitachi materiaal heb ik deze besteld.
Maandag wordt ie geleverd! :D

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » vr 16 mar 2012, 21:14

Welkom bij de Hitachi club! :rock:

Goede keus :D

rho

Berichtdoor rho » vr 16 mar 2012, 21:38

Ja, ik denk wel dat ik er gelukkig mee zal zijn.
Jan vertelde me dat er exemplaren bestaan waar de accu niet in het handvat zit, zodat het handvat iets minder chuncky is. Maar ik vond zijn exemplaren best lekker in de hand liggen, dus ik geef er niet zo om.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 16 mar 2012, 22:11

.

Gefeliciteerd met je keus. Ga je een hoop plezier aan beleven. Een goed handligging is i.d.d. erg belangrijk. W.d.b. zijn die moderne accupacks nogal lomp. De handligging van dit stuk antiek blijft toch wel onovertroffen:

DRC-10.jpg

(B.t.w. dit is niet de mijne, die heeft nog de originele batterij clip intact en het originele onverwoestbare boorbit :mrgreen: )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peter de Jong

rho

Berichtdoor rho » za 17 mar 2012, 8:56

Als dat ding nog werkt laat dat het beste vermoeden voor de levensduur van Hitachi apparatuur. :)

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » za 17 mar 2012, 13:42

Die Hitachi hebben wij op ons werk in de 3.0Ah uitvoering, de meesten zijn na een jaar gesneuveld. Maar dan worden ze ook flink mishandeld.

Met normaal gebruik zijn het fijne machines om mee te werken, die dingen gaan dan nog jaren mee :D

hypervisor

Berichtdoor hypervisor » di 03 apr 2012, 13:33

Ik heb de bosch PSR 14.4 Li nu een jaartje in gebruik, sterk apparaat en gaat lang op de accu. heb er een 2e accu bij, maar die heb ik bij normale klussen nooit nodig.
apparaat draait torx bitjes aan gruzelementen als de vast te schroeven bout vast zit. heb nog nooit gehad dat deze accutol me in de steek liet. ideaal apparaat.

richard

Berichtdoor richard » di 03 apr 2012, 19:57

rho schreef:Na een leuke werkdag met Hitachi materiaal heb ik deze besteld.
Die heb ik ook en het bevalt me prima. Met de lamp doe ik trouwens niet zo veel en de bitjes zitten ook nog in het doosje. Voor een beetje degelijke bitjes kun je beter losse van Wiha of Witte kopen.
Genoeg is beter.

rho

Berichtdoor rho » wo 04 apr 2012, 7:34

Ik heb er een zolder van OSB platen mee vastgeschroefd. Het ding doet het prima en het bitje dat ik gebruikt heb heeft het ook goed uitgehouden. Die bitjes zijn zo slecht nog niet.
Ik ben iig tevreden met de aankoop. :D

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 04 apr 2012, 12:26

Je wilt ze de kost niet geven die het verschil in kruiskop tussen PH (Philips) en PZ (Pozidrive) niet weten. Door elkaar gebruiken is ook een snel eind van je bitje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

richard

Berichtdoor richard » wo 04 apr 2012, 18:53

Barry2001 schreef:Je wilt ze de kost niet geven die het verschil in kruiskop tussen PH (Philips) en ....
Phillips; heeft verder niets met de gloeilampen te maken.
Genoeg is beter.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 04 apr 2012, 19:19

Nu we dan toch bezig zijn Pozidriv

Trouwens, als je Torx bitjes stuk weet te draaien en niet de schroef zijn het koekbitjes.
Peter de Jong

rho

Berichtdoor rho » vr 06 apr 2012, 7:39

Ik kijk op de doos van de schroefjes en op het bitje. Als dat overeen komt zal het wel kloppen denk ik. :)
Een passend bitje werkt trouwens ook 2x makkelijker.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 06 apr 2012, 9:25

Pjotr schreef:Nu we dan toch bezig zijn Pozidriv

En die heb je dan ook nog in verschillende grootte's : PZ1, 2 en 3.
1 is klein en 3 is groot. 2 word het meest gebruikt.

Leon

Berichtdoor Leon » vr 06 apr 2012, 22:53

PZ0 doet niet meer mee?

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » ma 09 apr 2012, 9:54

PH of PZ heb ik alleen nog maar om gips te schroeven, verder werk ik alleen nog maar met torx. Voor mij vele malen prettiger en beter dan die ellendige kruiskoppen.
Vrijwel allee PH of PZ schroeven die ik had heb ik als geschenk aan me pa gegeven. Ik hebt vrijwel alleen nog maar torx schroeven in me kast liggen :D

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”