hoe krimp jij de kous ?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: hoe krimp jij de kous ?

Berichtdoor Pjotr » wo 11 jun 2014, 11:16

ray5150 schreef:Witte krimpkous....doe altijd alles met zwart en rood.

Je bedoeld, die is voorverkoold en voorgegloeid? :lol:

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » wo 11 jun 2014, 17:47

hahaha. Ik moet zeggen dat die parkside apparatuur voor gemiddeld gebruik prima spul is. En duurzaam ook..

richard38

Berichtdoor richard38 » di 05 mei 2015, 0:01

Aangezien ik vroeger erg veel met paps aan zweefvliegtuigen, el. lijn en brandstof vliegtuigen , maar toen was ik 12jaarenzo, moesten uiteraard de ribvleugels bekleed worden
En het straktrekken ging bijna altijd goed met een elektrische stripper; voorvervarmd uiteraard. En krimpkous gaat ook daarmee... veel mooier resultaat dan een soldeerbout of
aansteker:noodmiddellen. En ik weet niet waar je je haar mee doet, maar of je doet het van heel dichtbij en en het duurt langer--> draad eronder wordt verpest en het moet mooi egaal gaan --> verfstripper. En die borstelloze motoren trokken/trekken toch ook 1000Watt/uur, dus het zat goed( geeb rib-vleugel . Sowieso veel geleerd toen qua elektro
en de zin/onzin van kabels ed. en koperconnectoren, regelaars en snelladers. Toch ruim 20 jaar geleden, maar veel vooruitgaan qua elektromotoren en aansturing is er niet geweest.
De laders kunnen nog steeds de meest moderne accu's laden ,zonderen dat ik uberhaupt geupdate heb.

gr.richard

JBHC

Berichtdoor JBHC » ma 25 mei 2015, 18:55

Ik heb eergisteren nog met een stuk tape en daar overheen krimpkous het pootje aan mijn bril gefixeerd. Dat ging prima met een aansteker zonder dat de boel smolt. :lol:

sander1238

Berichtdoor sander1238 » ma 25 mei 2015, 22:41

JBHC schreef:Ik heb eergisteren nog met een stuk tape en daar overheen krimpkous het pootje aan mijn bril gefixeerd. Dat ging prima met een aansteker zonder dat de boel smolt. :lol:

dat is wel een goed idee, je zal altijd zien dat je op vakantie bent en je brilpootje breekt, is mij ook eens overkomen.
en op vakantie neem je niet snel krimpkous mee

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 25 mei 2015, 22:46

Voortaan naast Duc tape en tryraps ook krimpkous mee op vakantie ;-)

Aaad

Berichtdoor Aaad » wo 27 mei 2015, 0:03

Een paar weken geleden zag ik bij de Gamma krimpkous te koop.
Was 2,50 euro per zak. Ze hadden 3 maten maar alleen in zwart en wit.
Hing op de elektra afdeling aan een stelling en ik had het daar nog nooit eerder gezien.
Heb gelijk maar 2 maten gekocht en het werkt prima met een aansteker.

Aad

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 15 mei 2017, 21:30

Ik had vroeger zo'n mooie Steinel, elektronisch geregeld, opzet stukjes erbij....na een paar jaar was ie al kapot... :(
Nu al een jaar of 7 een hele goedkope van de Lidl (Parkside) ding is nagenoeg onverwoestbaar. :D

Laat ik nu al een paar van die parksides versleten hebben en een 2e hands Steinel gekocht hebben, het oude type met draaischijf regelaar, 15 euro op marktplaats, ff open maken, perslucht erdoor en een paar druppels olie op de lagers, kan weer jaaaaren mee.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 15 mei 2017, 21:54

Shadow schreef:

Ik had vroeger zo'n mooie Steinel, elektronisch geregeld, opzet stukjes erbij....na een paar jaar was ie al kapot... :(
Nu al een jaar of 7 een hele goedkope van de Lidl (Parkside) ding is nagenoeg onverwoestbaar. :D

Laat ik nu al een paar van die parksides versleten hebben en een 2e hands Steinel gekocht hebben, het oude type met draaischijf regelaar, 15 euro op marktplaats, ff open maken, perslucht erdoor en een paar druppels olie op de lagers, kan weer jaaaaren mee.

Yep, die met die draaischijf EN het rijtje LEDs zeker voor de temperatuur? Die van ons is inmiddels 25 jaar oud en heeft al vele valpartijen overleefd. Onverwoestbaar! Overigens kijk uit met oliën van het motortje. Kun je beter niet doen. Die olie kruipt de commutator op en die vindt dat niet leuk.

Hot-Lijmpistolen idem dito. Al die goedkope troep druipt als een gek. De lijm loopt er als vanzelf uit. Met een Steinel nooit problemen, kan rustig uren aanblijven. De lijmpatronen van Steinel zijn ook veel sterker dan de goedkope. Overigens veel Bosch/Metabo op dit vlak komt ook bij Steinel vandaan.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 15 mei 2017, 22:03

Drupje olie Peter, geen guts...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 15 mei 2017, 22:13

Ja dat snap ik wel. Maar het probleem met dunne olie is dat het "kruipt".

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 15 mei 2017, 22:23

Ja klopt, maar dat komt goed.

Terug naar “Elektronicagereedschap”