luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Moderator: Beheerdersteam

hannesie
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Berichtdoor hannesie » zo 07 feb 2016, 15:14

Kappa7 schreef:
metabaron schreef:Klopt opzet was leuk. Maar een organisator die een uur voor het einde komt aanzetten met ik weet niet wat.......

Dennis

Tja dat was ff jammer maar een ieder heeft toch twee kansen gekregen om elke speaker te kunnen beluisteren.
dat moet toch voldoende zijn om over te kunnen stemmen en een winnaar aan te wijzen.
Voor mij zijn dat de speakers van Dre.

Grappig, + 1

ik heb ze niet allemaal gehoord, maar toch ook wel die van dre, en wat mij direct opviel is dat het niet opviel, :D , de rustige weergever die je uren kunt beluisteren.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 07 feb 2016, 15:45

Net als een lekkere oude buizenradio Hans?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 07 feb 2016, 15:55

Ik hou dan waarschijnlijk toch van een buizen geluid, maar nee, het is juist dat een niet opvallend gedrag mij beter past, vooral dan als luidspreker, en luisteraar. :mrgreen:

Het neutrale geluid dus, maar dat is je wel duidelijk als DSP man.

AatV

Berichtdoor AatV » zo 07 feb 2016, 15:56

Zal het nog meer eens zeggen ;
[sociaal gereutel aan] Deze wedstrijd kent geen verliezers, alleen maar winnaars! :sure: [sociaal gereutel af]

groet,
Aat

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 07 feb 2016, 16:00

AatV schreef:Zal het nog meer eens zeggen ;
[sociaal gereutel aan] Deze wedstrijd kent geen verliezers, alleen maar winnaars! :sure: [sociaal gereutel af]

groet,
Aat

Dat ben ik helemaal met je eens, gezien het resultaat wat ik gisteren heb ervaren.

Maar net als Pizza, je kunt het in, en met veel smaken/ingrediënten consumeren. :mrgreen:
Goed gebakken (GAAR dus) is het goed te eten.
Oh nee, jij was er dit keer niet bij met de Pizza achteraf, was ook sociaal gereutel. :rofl:

PAD

Berichtdoor PAD » zo 07 feb 2016, 16:17

hannesie schreef:

groet,
Aat

Dat ben ik helemaal met je eens, gezien het resultaat wat ik gisteren heb ervaren.

Maar net als Pizza, je kunt het in, en met veel smaken/ingrediënten consumeren. :mrgreen:
Goed gebakken (GAAR dus) is het goed te eten.
Oh nee, jij was er dit keer niet bij met de Pizza achteraf, was ook sociaal gereutel. :rofl:

Het was beffen, baffen en boffen gisteren :rofl:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 07 feb 2016, 16:24

hannesie schreef:

groet,
Aat

Goed gebakken (GAAR dus) is het goed te eten
.

Waren die speakers dan goed gaar? :shock: :lol:

Overigens was het volkomen onduidelijk na afloop of er überhaupt wat te eten viel in Hengelo. Moet een speurtocht geweest zijn :mrgreen: Aat en ik zijn onderweg naar huis maar ergens een hapje gaan eten.

Verder was het weer een topdag! Teveel om alles goed te kunnen beluisteren. Bedankt Barry voor de organisatie.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 07 feb 2016, 16:26

Wouter was in ieder geval helemaal gaar. :mrgreen: :lol:

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » zo 07 feb 2016, 16:48

groet,
Aat

Precies, dat was mijn gedachte al lang voor de wedstrijd.
Animo was erg groot om mee te doen, dat is al geweldig.

Goed omdat het een wedstrijd is en vooraf ook besloten als zijnde wedstrijd mag er wel een winnaar komen.

Ik vind dat de rest gewoon plek 2 heeft vanwege het mee doen.
We hebben in korte tijd op het forum leuke projecten voorbij zien komen.

Ze klonken allemaal ruim voldoende om muziek mee te kunnen luisteren, geen storende elementen of zwakheden heb ik kunnen ontdekken.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 15 feb 2016, 19:45

Als we dan toch geen verkiezing doen en iederen die zaterdag de 6e iets spelends bij had, een winnaar is, kunnen we dan in 1 topic alle speakers, met bouwtekeningen, filters en foto's in 1 post gooien? (Als de bouwers dat willen en alle tweaks gedaan zijn) dan kunnen we nieuwkomers (en eigenlijk iedereen) es wat anders aanraden als een lbvs...

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 15 feb 2016, 19:50

Ik wil deze week de boel afronden. Een poll was voorgesteld en ik had al wat dingetjes bedacht over hoe we onze voorkeuren kenbaar maken.
Met Rudy en Henkjan heb ik hier gister nog achter de schermen wat over gePb-d. Los daarvan kunnen we inderdaad een showcase maken met de verkorte versies, behalve die van John P misschien, die is maar 2 pagina's \:D/

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 15 feb 2016, 19:56

Volgens mij is dit mosterd na een mislukte maaltijd.

dre

Berichtdoor dre » ma 15 feb 2016, 20:07

ds23man schreef:Volgens mij is dit mosterd na een mislukte maaltijd.

+1!

metabaron

Berichtdoor metabaron » ma 15 feb 2016, 20:15

+1!

Maar ik zou best weer aan iets willen beginnen. En volgend jaar in Hengelo weer laten zien?!

Dennis

dre

Berichtdoor dre » ma 15 feb 2016, 20:24

Een gevalletje van eens maar nooit meer.

metabaron

Berichtdoor metabaron » ma 15 feb 2016, 20:37

Jammer Dre maar je maakt wat voor jezelf hè.
En niet voor iemand anders.

Dennis

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 15 feb 2016, 20:41

metabaron schreef:

+1!

Maar ik zou best weer aan iets willen beginnen. En volgend jaar in Hengelo weer laten zien?!

Dennis

Hengelo? Hengelo is klaar met wedstrijdjes, tenzij er een gedegen organisatie komt. 9 man doen aan een wedstrijd mee, spannen zich in, proberen er wat van te maken, is er helemaal geen wedstrijd. Priveproblemen zijn vervelend Wouter, maar dan had je de boel aan iemand moeten overdragen. Vast wel iemand die dit had willen doen voor je.

Ipv door te reutelen over een poll en weet ik veel lijken me excuses eerder op z'n plaats. Die heb ik nog niet gezien, mogelijk dat ze er wel zijn maar dat ik die gemist heb.

metabaron

Berichtdoor metabaron » ma 15 feb 2016, 20:57

Ja hier ben ik het met je eens Barry.
Maar ik kan toch weer iets prachtigs maken en bij jou showen \:D/

Dennis

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 15 feb 2016, 21:11

Aan Barry, Dennis en anderen: mijn oprechte excuses voor hoe dingen uiteindelijk gelopen zijn!
Je mag van me aannemen dat ik er vreselijk de balen van had hoe dingen gelopen zijn, en dat ik beschaamd naar Hengelo vertrokken ben.

Met o.a. Rudy heb ik via de App nog wel contact gehad op 6 februari, over mijn verlaat zijn.
Gaaf om te merken dat er ook veel mooie dingen uit gekomen zijn. De meningen en voorkeuren zijn verschillend maar het heeft wel veel leuks gebracht.
Mocht er in de toekomst nog eens iets zoals dit gedaan worden, dan is mijn bijdrage (op basis van de leerpunten van deze keer) in ieder geval een uitgewerkte manier van beoordelen. Of daar dan wat mee gedaan wordt maakt niet uit. Dit moest nu opgezet worden, en klaarblijkelijk kunnen we daar heel lang over kletsen maar is het nodig dat iemand het aanstuurt op de dag zelf. Waarbij het leerpunt is dat het niet van 1 persoon moet afhangen, ook niet als je het gezamenlijk draagt. Muziek aanleveren, een presentatie van je product, een line up, en nadien het toekennen van punten, dat komt daar allemaal bij kijken.
Nu zijn er verschillende sentimenten na 6 februari, van mislukte maaltijden (terwijl de gerechten door anderen goed bevonden zijn), het missen van excuses, tot waardering van projecten en zelfs eventueel van een opvolgend iets. En ik kan me in alle opmerkingen nog vinden ook, maar vind het handiger om de leerpunten mee te nemen en het positieve van het proces en de producten ook in te zien.

Intussen werk ik verder aan mijn ontwerp en vind het prima om buiten de rol van organisator om zoiets nog eens een warm hart toe te dragen - of uitgesloten te zijn van deelname in het geval van mede organiseren.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 15 feb 2016, 22:09

Aanvaard hoor :D Maar vergis je niet in de impact, die indruk krijg ik een beetje: mensen vinden het leuk, wedstrijdjes. Er wordt mij gevraagd of het op de luisterdag kan zodat ook eens anderen dan de 'vaste incrowd' speakers kunnen beoordelen. Nou prima natuurlijk, leuk idee, wordt meegenomen in de aankondiging.

Er is me tig keer gevraagd op de luisterdag wat nou de wedstrijd was, kon ik ze ook niet vertellen. Ja die kamer achterin. Mensen komen binnen en hebben geen benul waar ze naar luisteren. Laat staan dat er wat valt te beoordelen. Nog los van de deelnemers die hun zaakjes op tijd af proberen te maken..en dan is er gewoon niet een mindere organisatie, er is geen organisatie. Komt helemaal niet opdagen :rofl:

Voor mij ook een leerproces, heb achteraf van mensen gehoord wat ze leuk en niet leuk vonden, maar de wedstrijd snapte niemand een hol van. Vandaar dat het voor mij niet meer hoeft, tenzij er vooraf een gedegen plan komt. En niet op de ochtend zelf (terwijl de hele goegemeente al in de auto zit :lagge: ) nog een schrijven hoe een ieder z'n set moet aankondigen.

Het streven is een zo compleet mogelijke luisterdag voor de zelfbouwer te maken. Wordt eens wat geprobeerd, soms valt het mee soms valt het tegen, de bedoeling is dat het steeds beter wordt natuurlijk. Men stelt het op prijs samen wat te eten na de dag, kan ik me voorstellen, het is een eind kachelen voor veel mensen en een beetje nateuten, nemen we mee naar volgend jaar. Heb nog wel wat ideeen om erbij te doen, gewoon goed kijken of het uitvoerbaar is. Initiatieven zoals de workshop van Gerhard, het MFB verhaal van Thomas, Electrostaten die inslaan als een bom, maken gewoon zo'n dag.

Maar ik houd erover op, made my point, succes met afbouwen van je wedstrijdspeaker :D

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 15 feb 2016, 22:10

metabaron schreef:Ja hier ben ik het met je eens Barry.
Maar ik kan toch weer iets prachtigs maken en bij jou showen \:D/

Dennis

Graag! :bakkie: :goedzo:

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 15 feb 2016, 22:46

Barry2001 schreef:...Verhaal...

Ik snap dat je als organisator misschien kritischer er tegen aan kijkt, maar je bent ook geen beurs alla X-fi of burning amp aan het organiseren. Die zullen soms ook een nieuw initiatief hebben wat tijd nodig heeft om te groeien, iets na een eerste keer afkappen is misschien onverstandig, mocht er een volgende keer komen, misschien betere afspraken maken?
Vindt dit nogal kort door de bocht allemaal...

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 15 feb 2016, 23:52

Shadow schreef:
Barry2001 schreef:...Verhaal...

Ik snap dat je als organisator misschien kritischer er tegen aan kijkt, maar je bent ook geen beurs alla X-fi of burning amp aan het organiseren. Die zullen soms ook een nieuw initiatief hebben wat tijd nodig heeft om te groeien, iets na een eerste keer afkappen is misschien onverstandig, mocht er een volgende keer komen, misschien betere afspraken maken?
Vindt dit nogal kort door de bocht allemaal...

Ja en dus? Dat is toch letterlijk wat er staat?

Thomox

Berichtdoor Thomox » di 16 feb 2016, 0:19

Jongens, maak er nou niet zo'n punt van. Het was een leuk initiatief dat blijkbaar niet heel mooi uit de verf is gekomen. De volgende keer beter. Als iemand het dan durft in ieder geval. Wouter baalt er zelf ook enorm van en zou het graag anders zien als fanatiek zelfbouwer.

Ik bedank Barry in ieder geval voor de goede organisatie van de gehele dag. Ik weet dat ik dan namens iedereen spreek!

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 21 feb 2016, 11:51

asterduc schreef:6. na de luisterdag kan dan gestemd worden via een Poll.

wouter schreef:Zullen we voor de beoordeling allemaal 2 nummers doorgeven die Rudy in een lijst zet zodat we die kunnen draaien bij de presentatie van ons ontwerp. Dat zijn al snel 10 nummers...

En dan later een shoot out met een ingekorte versie van die lijst, bijv. 1 - 2 minuten per nummer en dat van bijv 4 nummers. Dan kun je na een minuut of 7 de banaanstekkers in de volgende speaker doen, waarmee je het directe vergelijk wil doen. Ik kan me voorstellen dat we de zuilen na elkaar doen, en de kleinere speakers ook na elkaar.

Is dit een idee?

En over het verloop van de dag. Ik zou het leuk vinden als er luisteraars mee willen stemmen. Dat kan dan bijvoorbeeld (en wij evt. ook) met het invullen van een kaartje, en deze verzamelen we in een doos/bus.

Iets als punten voor:

1. Klankbalans (verhouding tussen laag-midden-hoog, ivm allround kwaliteiten)
2. Neutraliteit (geen duidelijk karakter waardoor het geluid gekleurd wordt)
3. Basweergave (mag gedeeltelijk punten voor diepgang/kwantiteit) zijn, en gedeeltelijk voor de kwaliteit van de bas) - ruimte kan roet in het eten gooien...
4. Levendigheid (in tegenstelling tot braaf afgestemd kan een speciale (mid)afstemming een levendig of live like gevoel geven, dus leuk omdat je zelden 1, 2 en 4 tegelijk maximaal/optimaal hebt)
5. Ruimtelijke afbeelding (geluid staat los van de luidsprekers, diepte/breedte en focus/pin-point plaatsing)
6. Detaillering/Resolutie (timbre en doortekening van klankeigenschappen van instrumenten zijn goed hoorbaar)

En evt. 7. Originaliteit (originaliteit ontwerpkeuzes en consequente uitvoering hiervan, ontwikkeling en verslag)

We hebben een soort van hele dag maar om nou uren bij elkaar op de lip te zitten tot er witte rook verschijnt... :-k

Bovenstaande van 28 januari jl. wilde ik nog even concreet maken, al was het enkel als product/resultaat van wat er deze keer ontbrak, t.b.v. eventuele toekomstige acties.
Ik heb het uitgewerkt in een lijstje, welke handig is om mee te scoren tijdens een luistersessie (zie bijlage).
Maar ook naderhand kan het hiermee heel concreet worden, om tot een top 3 te komen.

Ik denk echter dat die voorkeuren al wel ontstaan zijn en dat daarvoor geen schema nodig is. Wel kan het als feedback leuk zijn om te lezen voor de ontwerper, en eventueel voor een potentiële nabouwer van het ontwerp. Ik zie het voor nu vooral als 'draaiboek' materiaal, met het karakter mosterd na de maaltijd, net als het idee hoe een project concreet even aan publiek gepresenteerd zou kunnen worden (waar ik me verder niet meer op ga richten).

Gegeven beoordelingen
Er zijn in de diverse topics al voorkeuren uitgesproken over wie een nummer 1 voorkeur heeft. Deze zullen we meetellen, maar als je de voorkeur voor een 2e keer wilt uitspreken is dat helemaal fijn. Ik heb Henkjan gevraagd of het voorstel dit alles met een Poll te doen mogelijk is.

Technisch kan het zo zijn dat Papaleo met 2 projecten zichzelf beconcurreert om de eerste plek te bemachtingen en dat een 3e project er met de winst vandoor gaat. Dat moet dan misschien maar opgelost worden met karma-punten :bakkie:

wouter schreef:En als prijs/trofee dan de gouden speaker, ik stel voor goudkleurige gespoten een JBL of AT unit...

Het werd iets meer budget, onderstaande en de eeuwige roem gaat naar...
DSCN9331.JPG

Henkjan schreef:
Shadow schreef:Dat je ook een polletje bovenaan dit topic mag zetten?
beter in een separaat topic lijkt me.

... ik wacht even de reactie van Henkjan af, anders mag hieronder gereageerd worden met een persoonlijke top 3, al dan niet met een beknopte onderbouwing.

Een eerste plaats geeft 4 punten aan een project.
Een tweede plaats geeft 3 punten, een derde plaats geeft 2 punten
Dit om de uiteindelijke top 3 te bepalen.
Ik ga me niet uitlaten over wie wel en niet mag stemmen, maar reken er op dat je de luidsprekers beluisterd hebt en het ontwerptopic gelezen hebt.
Bijlagen
Inventarisatie einduitslag ontwerpwedstrijd.docx
(16.75 KiB) 41 keer gedownload

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”