LM323-N of vergelijkbaar voor voeding 5V 3A

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Maikele

Re: LM323-N of vergelijkbaar voor voeding 5V 3A

Berichtdoor Maikele » vr 11 aug 2017, 13:23

Barry2001 schreef:Ja is goed Maikel :goedzo: kan het ook nog wel even controleren voor je, of klopt het?

Hoi Barry,

Ik kan het originele PlanMaker (freeware excel) document niet uploaden, heb deze geexporteerd naar xls maar dan krijg ik http-fout dus niet zeker of die er zo als bijlage bij zit. De geexporteerde PDF lijkt wel goed te gaan.
Mocht je twee tabbladen zien, dan is het het tweede tabblad "psu 5V"

Groeten Maikel

bom-ssr03r0(9V LM431)enpsu5V.xls
(32.5 KiB) 43 keer gedownload

Edit; was anderom dus, xls doc toegevoegd, pdf werkt niet
Edit2: hoe noem je die lipjes die bij de in en uitgang op je print zitten, waar je een stekkertje overheen kunt schuiven Barry (of iemand anders :) )

Maikele

Berichtdoor Maikele » zo 13 aug 2017, 6:17

Barry2001 schreef:Ja is goed Maikel :goedzo: kan het ook nog wel even controleren voor je, of klopt het?

Hoi Barry,
Had je t lijstje al gezien?
Groeten Maikel
PS: zal ook even in t andere draadje reageren :lol:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 13 aug 2017, 10:05

Maikele schreef:hoe noem je die lipjes die bij de in en uitgang op je print zitten, waar je een stekkertje overheen kunt schuiven Barry (of iemand anders :) )

Faston, of vlakstekkers :
https://www.eoo-bv.nl/vlaksteker-faston ... esults=147
Farnell heeft ze ook.

Maikele

Berichtdoor Maikele » zo 13 aug 2017, 11:41

ray5150 schreef:
Maikele schreef:hoe noem je die lipjes die bij de in en uitgang op je print zitten, waar je een stekkertje overheen kunt schuiven Barry (of iemand anders :) )

Faston, of vlakstekkers :
https://www.eoo-bv.nl/vlaksteker-faston ... esults=147
Farnell heeft ze ook.

Super. Die term had ik wel eens gehoord. Nooit geweten dat dat deze stekkers waren #-o haha. Dank je weer.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 13 aug 2017, 12:30

Sorry Maikel, lijstje gemist, zie 'm nu pas :oops: je hebt in elk geval goed gezien dat lead space oftewel pitch iets is om op te letten :goedzo:

Opmerkingen (nummers zijn Verre Nel productnummers):

- R2 is 1W en wat ruig daar, past ook net niet op de footprint, 9339043 is een 0.25W, goed zat en een beter alternatief.
- C3 100nF 9680411 kan wel, maar is VS voorraad, kost je EUR 25,- extra per bestelling. Denk dat het daar vanuit de Thai ook geldt? Kijk svp even wat erbij staat bij jou, anders een ander selecteren. Niet kritisch, even op spanning en pitch letten.
- C1 1907123 is 16V, kan wel, als je AC ingangsspanning niet te hoog wordt, gaat goed bij jou met 9V in.
- C2 1822588 ook VS voorraad, zie C3.
- Koelblok 1213472 is op zich goed. Heb je de ruimte? Dan zou ik iets groter (in de hoogte) nemen, bv 1710617 . Multicomp, is nog goedkoper ook zelfs.
Verder over de BOM geen opmerkingen.

Die aansluitingen op de pcb kun je gebruiken om Faston PCB terminals in te drukken, zoals Ray al aangaf, deze bv: 2506365 . Hier is even een weetje bij, oorspronkelijk zijn deze bedoelt om PIP (Pin In Paste) te gebruiken. De gaten (footprint) zijn bewust wat aan de krappe kant. Als in de industrie printen met smd componenten de reflow oven in gaan kunnen deze pin through Fastons (waar ook soldeerpasta is aangebracht) ook direkt mee, scheelt een produktiestap.

Faston.JPG

Bijkomend voordeel voor ons is dat als je op de Fastons gaat solderen deze terminals zichzelf niet los kunnen solderen op de print. Je kunt ze met een tangetje (voorzichtig) in de footprint drukken, en daarna vastsolderen. Lijkt fout maar hoort dus zo :mrgreen:

Nog iets vergeten, ik hoor het wel!

Maikele

Berichtdoor Maikele » zo 13 aug 2017, 13:40

Barry2001 schreef:Sorry Maikel, lijstje gemist, zie 'm nu pas :oops: je hebt in elk geval goed gezien dat lead space oftewel pitch iets is om op te letten :goedzo:

Opmerkingen (nummers zijn Verre Nel productnummers):

- R2 is 1W en wat ruig daar, past ook net niet op de footprint, 9339043 is een 0.25W, goed zat en een beter alternatief.
- C3 100nF 9680411 kan wel, maar is VS voorraad, kost je EUR 25,- extra per bestelling. Denk dat het daar vanuit de Thai ook geldt? Kijk svp even wat erbij staat bij jou, anders een ander selecteren. Niet kritisch, even op spanning en pitch letten.
- C1 1907123 is 16V, kan wel, als je AC ingangsspanning niet te hoog wordt, gaat goed bij jou met 9V in.
- C2 1822588 ook VS voorraad, zie C3.
- Koelblok 1213472 is op zich goed. Heb je de ruimte? Dan zou ik iets groter (in de hoogte) nemen, bv 1710617 . Multicomp, is nog goedkoper ook zelfs.
Verder over de BOM geen opmerkingen.

Die aansluitingen op de pcb kun je gebruiken om Faston PCB terminals in te drukken, zoals Ray al aangaf, deze bv: 2506365 . Hier is even een weetje bij, oorspronkelijk zijn deze bedoelt om PIP (Pin In Paste) te gebruiken. De gaten (footprint) zijn bewust wat aan de krappe kant. Als in de industrie printen met smd componenten de reflow oven in gaan kunnen deze pin through Fastons (waar ook soldeerpasta is aangebracht) ook direkt mee, scheelt een produktiestap.

Faston.JPG

Bijkomend voordeel voor ons is dat als je op de Fastons gaat solderen deze terminals zichzelf niet los kunnen solderen op de print. Je kunt ze met een tangetje (voorzichtig) in de footprint drukken, en daarna vastsolderen. Lijkt fout maar hoort dus zo :mrgreen:

Nog iets vergeten, ik hoor het wel!

Helemaal top Barry! Ik ga vanavond denk ik bezig met de bestelling. Ik kom dan misschien nog wat vragen tegen. Ik ben heel benieuwd en laat t nog wel even weten. Hartstikke bedankt voor je moeite :goeie:

Maikele

Berichtdoor Maikele » vr 18 aug 2017, 14:49

Gelukkig zijn er meerdere wegen naar Rome, euh Farnell. Zojuist heb ik een order in t systeem weten te krijgen nadat ik een zgn Quotatie had gekregen. Erg ingewikkeld en helemaal in de Thaise taal maar t is gelukt. Orderstatus is nu pending, dus wachten wanneer ik geld mag overmaken en dan kan Farnell (eigenlijk tegenwoordig Element14) alles versturen naar me. Heb een fantastisch mooi lijstje twv 160€ besteld, incl o.a. 4-polige XLR stekkers voor voeding en audio.

Voor audio ga ik stekkers gebruiken met extra zwaar verzilverde contacten. Helaas is al het contactmateriaal brass en kan ik met geen mogelijkheid koper vinden. Is er vast wel maar dan betaal je high-end prijzen en dat wilde ik niet plus ik wilde geen RCA connectoren gebruiken (advies ingewonnen vanuit een ander topic op ZBA).

Nu dus met smart wachten totdat de order wordt goedgekeurd. Spannend!! Kan ik eindelijk gaan bouwen na heel veel voorbereiding vanuit dit geweldige forum en het stereoforum
Heren nogmaals bedankt

Maikele

Berichtdoor Maikele » do 31 aug 2017, 8:32

Eerste helft van de order is binnengekomen dinsdag en de andere helft (-1 connector) komt morgen of begin volgende week.

Nou lijkt het me leuk om een topic te maken waarin ik de bouw van beide voedingen en uiteindelijk de muziek-pi ga bijhouden. Kan ik daarvoor een nieuw topic onder deze categorie (electronica zelfbouw en tweaks - overige electronica) zetten of moet dat ergens anders?

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » do 31 aug 2017, 9:36

Forumoverzicht - COMPUTERAUDIO EN STREAMING MEDIA - Streaming Media is dan misschien een betere rubriek Maikel.

Maikele

Berichtdoor Maikele » do 31 aug 2017, 10:04

Had ik ook al aan gedacht maar omdat daar geen zelfbouw deel zit de vraag, maar dit is natuurlijk t zelfbouw(audio) forum :kwijl: dus ik ga m daar aanmaken. Thanks

Terug naar “Overige Elektronica”