Teensy & Motorfaders

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gerrit
Contacteer:

Teensy & Motorfaders

Berichtdoor Gerrit » vr 03 mar 2017, 16:08

LEDjes laten knipperen met de Arduino/Teensy is leuk maar het wordt pas echt leuk als er dingen gaan bewegen

[ Bekijk op youtube ]

Net als met een eend, boven water ziet het er elegant uit maar onder water is het een gezwabber, wint de onderzijde niet de schoonheidsprijs:

Zeus-SPS-8-fader-panel.jpg

In ieder geval wel simpel aansluiten zo, L293B H-bruggen voor de motoren en verder alles direct aan de Teensy. Zo'n motortje trekt trouwens max 800mA bij 10V. De fader is direct via een tandriem aan de motor gekoppeld:

FaderPanel-bottom.jpg

Het is een volledige PID controller, ik moet de parameters nog wel een beetje tweaken maar het werkt al best heel aardig zo. Er is een referentie spanningsbron van 3V voor de faders en A/D referentie, conversie is 10bit. Het aansturen van de motoren gaat met 12bit PWM met een frequentie net boven de 14kHz (dat hoor ik niet meer).

Vraag aan eventuele PID experts in de zaal: Is dit wat zo qua hoe de faders bewegen?

De bedoeling is dat het paneel via I2C wordt aangestuurd en uitgelezen. Zoals te zien is werkt het uitlezen al, een tweede Teensy haalt de waarden op via I2C en stuurt de LED displays aan. De bedoeling is om een MIDI step & pattern sequencer te maken met presets in de stijl van de eerste ARP sequencers:

arp-sequencer.jpg

Er moet nog een hele hoop gebeuren want dit is pas het begin, maar wat mij betreft is dit belangrijke mijlpaal.

Gerrit

Terug naar “Overige Elektronica”