Techneut voegt zelf 3,5 jack toe aan Iphone 7

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

meiborg

Techneut voegt zelf 3,5 jack toe aan Iphone 7

Berichtdoor meiborg » do 07 sep 2017, 12:47

Gaaf filmpje waarin een techneut zelf een flex pcb maakt om via de lightning port een 3,5 jack toe te voegen aan een Iphone 7! Apple zegt dat er geen plaats was, uhu ;)

https://tweakers.net/geek/129307/techni ... -plus.html
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

ray5150

Re: Techneut voegt zelf 3,5 jack toe aan Iphone 7

Berichtdoor ray5150 » do 07 sep 2017, 14:34

Dat zal wel express zijn gedaan zodat ze meer van hun (kostbare) draadloze oortelefoontjes kunnen verkopen...

icoffee-dont-be-an-idiot.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 07 sep 2017, 15:26

meiborg schreef:Gaaf filmpje waarin een techneut zelf een flex pcb maakt om via de lightning port een 3,5 jack toe te voegen aan een Iphone 7! Apple zegt dat er geen plaats was, uhu ;)

https://tweakers.net/geek/129307/techni ... -plus.html

Dan zet je wel een R&D team te kakken
Leuk zoiets leuk gevonden Idiot,s IPhone,s. :lol:
shit draadje vergeten :oops:

satefan

Berichtdoor satefan » do 07 sep 2017, 20:40

Is mij ook een doorn in t oog dat er geen 3.5mm jack meer is. Ik heb nu dus altijd twee 'touwtjes' bij me. Met de nieuwe adapter en de 3.5mm. Ik doe veel video-conferening op mn Mac, daar zit alleen een 3.5mm aansluiting op natuurlijk. En op mn telefoon alleen een nieuwe aansluiting. Dat verloopt ben je natuurlijk binnen 2 uur kwijt.

Mijn collega heeft de stap genomen en AirPods gekocht. Hij is er super over te spreken...maar ja...180 Euro voor twee van die dingen die je ook kwijt kan raken...de batterijduur is ongeveer 2 uurtjes...daar red ik t op een normale dag ook zeker niet mee...ik weet t nog niet...
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 07 sep 2017, 20:46

Vond ze wel koel bij de introductie. Opbergdoosje wat gelijk lader is, subtiel in vormgeving, en geluidskwaliteit schijnt ook ok te zijn. Maar echt, batterijduur 2 uur? Absolute no go.

satefan

Berichtdoor satefan » vr 08 sep 2017, 7:20

Barry2001 schreef:Maar echt, batterijduur 2 uur? Absolute no go.

Ik begreep van hem dat het opladen in t opbergdoosje zo gebeurd is, binnen een kwartier of zo kun je weer 2 ur vooruit...maar dat gaat m nog steeds niet worden denk ik...

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 08 sep 2017, 9:02

Zit een recensie te lezen, het doosje waar je ze in oplaadt heeft ook een accu. Die opladen, en dan kun je de dopjes zelf een keer of 6 opladen. Is dan weer iets meer voor te zeggen, maar toch lijkt het me onhandig om elke 2 uur een kwartier te moeten laden. Dan maar een draadje :D

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 08 sep 2017, 10:10

Neem gewoon een Samsung, daar kun je nog gewoon een 3.5 mm inpluggen...zelfs bij de nieuwe N8 kan dat. :D

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 08 sep 2017, 10:19

Is me allemaal veel te groot. Heb een SE, mooi compact en net zo snel als een 6S, kan ook nog een hoofdtelefoontje in. Zou wat mij betreft voor een eventueel volgende iPhone een reden zijn om 'm niet te nemen, het ontbreken van een 3.5mm.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 08 sep 2017, 11:13

Beetje Apple kwaal. Wild idee, leuk maar in het geheel niet praktisch uitvoerbaar. Marketing drukt het er desondanks toch door.
Peter de Jong

toetertje

Berichtdoor toetertje » vr 08 sep 2017, 12:15

Er zit toch ook gewoon bluetooth op zo'n apparaat?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 08 sep 2017, 12:20

Vreet toch net zo hard batterijen? Heb hier een muisje met een blauwe tand bij de laptop. Wil iedere 2 weken een 2 nieuwe AA batterijen.
Peter de Jong

meiborg

Berichtdoor meiborg » vr 08 sep 2017, 12:49

De arrogantie van Apple stoort mij gewoon, Apple vind dat de gebruikers er geen behoefte meer aan hebben dus weg er mee. Dan nog een bullshit verhaal dat het niet meer zou kunnen in het ontwerp, gewoon gelul van die Eikels. Leuk om te zien hoe ze dan te kakken worden gezet.

Nou heb ik ook een flinke bias tegen Apple nadat mijn eerste en laatste Iphone, de 3gs, bij aankomst met de post vroeg om een update. Ik plug hem in, ding loopt direct vast, ik naar een Apple punt die hem opsturen. Krijg hem terug met een rekening van 20,- onderzoekskosten, ding werkt nog steeds niet want: "meneer het is waterschade, uw garantie is vervallen". Ik verteld dat ie zo uit de verpakking kwam, ingeplugd en vervolgens loopt ie vast dus dat dit water verhaal gelul is, maar geen gehoor en moest het verder zelf maar uitzoeken. NOOIT meer een Apple product aangeraakt.

Overigens met een jailbreak ding zelf van nieuwe firmware voorzien dus praktisch was er ook niks mis met de telefoon zelf. Maar die "service".. en dat voor een veel te duur A merk, van mij mogen ze de tyfus krijgen :).

Mvg Reinder
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 08 sep 2017, 13:07

Tsja. Wat overigens ook een kwalijke zaak is, is het niet terug kunnen naar een eerdere IOS. Als je een ouder type iPhone hebt waar je een nieuw IOS op zet (en dat kan, wordt niet tegengehouden, sterker nog je wordt er om de haverklap aan 'herinnert' dat er een nieuw IOS is) bestaat de mogelijkheid dat 1 of meerdere functies onbruikbaar worden, of zelfs je hele telefoon niet meer te gebruiken is. En je niet terug kunt, telefoon kan de ton in..
Arrogant of niet, duur of veel te duur, ze komen er mee weg, want het is nog steeds de meest verkochte telefoon.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » vr 08 sep 2017, 13:51

Mijn telefoon een iPhone 4 geeft met instellingen al meer dan 1-2 jaar gewoon aan dat de software update is
Mijn iPad 1 idem Wel als ik er email wil doen is de veiligheid inwerking , en werkt dat niet.
En zo nog meer functies waar je een hogere iOS nodig hebt
Maar die krijg je niet geïnstalleerd ,
I wacht nog ff met Mn iPhone 4 vernieuwen totdat ik er niet meer mee kan bellen ,
Dan koop ik een nieuwe telefoon met speeltjes :P
shit draadje vergeten :oops:

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 08 sep 2017, 14:19

An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

meiborg

Berichtdoor meiborg » vr 08 sep 2017, 15:35

Tja de marketing machine van Apple is nog meer Premium dan de producten he, iedere zichzelf respecterende tiener loopt tegenwoordig al met een IPhone, status status status, tragische wereld waar we in leven.

Mvg Reinder

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 08 sep 2017, 15:42

is niets nieuws hoor, vroegâh waren het alleen andere producten waar men status aan toekende. bij mij op de middelbare was je bv een stumper als je geen Parker pennen had, waarbij een rollerball weer beter was dan een gewone balpen.
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

MichaelB

Berichtdoor MichaelB » vr 08 sep 2017, 16:02

Ik begreep wel dat hij de barometer en nog wat andere dingetjes verwijderd heeft om ruimte te maken.

Overigens kan je bij deze oplossing van hem nog steeds geen gelijktijdig gebruik maken van de lightning poort en koptelefoon.
Het is de 1 of de ander (staat in zijn uitleg).

En Apple maakt wel vaker de keus om iets weg te laten voordat anderen dat doen.
Wat te denken van de floppydrive vroegah of USB2/3 poorten.

Uiteindelijk zie je dat ze na verloop van tijd toch gelijk krijgen en de rest ook volgt :wink:
"Macs aren't for everyone, but for those who can afford the best, it's silly to settle for less."

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 08 sep 2017, 16:21

Je kunt Apple toch niet vergelijken met een floppy drive? Ook al hadden ze vroeger floopies die alleen maar een Apple lustte. Ja, tegenover USB hebben ze lang aan firewire vastgehouden. Was geen succes. I.p.v. een printerpoort zat er SCSI poort op. Lekker snel, alleen geen printers.... En zo is er een heel lijstje van uiteindelijke mislukkingen. Eind jaren '90 waren ze bijna failliet daardoor. Maar dat weet ook niemand meer.

Het is i.d.d. hype. Maar dat je op school niet zonder iets I-achtig kunt aankomen klopt niet hoor. Van de kids bij mijn vrouw op de cursus hebben er maar weinig een Iphone. Meeste is Motorola en Samsung.
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 08 sep 2017, 16:39

Michael hangt de religie aan, kijk maar naar z'n onderschrift. dan kun je beargumenteren tot je een ons weegt, Peter.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 08 sep 2017, 17:18

Weet ik Ray. Mijn zwager is vorig jaar overgestapt van PC naar Apple vanwege zijn muziek. Glimmend pochte hij laatst met zijn nieuwe aanwinst. Maar toen ik naar zijn muziek-edit-sofware (DAW) vroeg of dat nou beter liep, moest ie toch wel toegeven dat dat niet zo was. Maar dat ie wel meer moest betalen voor hetzelfde als op de PC. En als Apple weer een OS revisie uitbracht moest ie ook weer dokken voor een update van zijn DAW. Die deed het dan niet meer.
Peter de Jong

satefan

Berichtdoor satefan » vr 08 sep 2017, 18:18

Ik ben 2 jaar terug ook overgestapt van een windows laptop naar een MacBook Pro. Ik ga nooooooooit meer terug. Ik gebruik m voor de kantoor-dingen (mail, office (zware powerpoint gebruiker)) en verder weinig echt spannende dingen. Dat ding doet t gewoon altijd, is snel, en geen gedoe maar crashes, langzaam opstarten etc etc. Er zijn zeker dingen die anders / minder handig zijn dan op een windhoos machine, maar daar heb ik er nog ergens een van in de kast staan als ik het echt nodig zou hebben.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » vr 08 sep 2017, 18:43

satefan schreef:...en geen gedoe maar crashes, langzaam opstarten etc etc. ...

Klinkt goed :mrgreen:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 08 sep 2017, 19:10

satefan schreef:Ik ben 2 jaar terug ook overgestapt van een windows laptop naar een MacBook Pro. Ik ga nooooooooit meer terug. Ik gebruik m voor de kantoor-dingen (mail, office (zware powerpoint gebruiker)) en verder weinig echt spannende dingen. Dat ding doet t gewoon altijd, is snel, en geen gedoe maar crashes, langzaam opstarten etc etc. Er zijn zeker dingen die anders / minder handig zijn dan op een windhoos machine, maar daar heb ik er nog ergens een van in de kast staan als ik het echt nodig zou hebben.

Voor in een kantooromgeving waar Office en e-mail 95% van het gebruik is, is zo'n Macbook ook prima. Totdat........... ze stuk gaan. In een technische omgeving heb je er gewoon verder niks aan. Vorig jaar toetsenbord op van zo'n MacBook van een collega. Nieuwe kaal aan de haak kost dâh 150 euries, 2 dagen bezig geweest met vervangen. Hele ding moest ervoor uit elkaar. Stuk of 50 van die priegelschroefjes die je nooit meer terug vindt als ze op de grond vallen. Trits van die wacky foliekabeltjes los. Nieuw vergelijkbaar toetsenbord voor een Pro HP Laptop: 18 euries. Twee schroeven aan de onderkant los en een paar clipjes aan de bovenkant: Et voila, nieuwe kan er zo in. Niet eens de deksel er af.

Die HP en Mac toetsenborden zijn beide prima Chinese makelij. Niets mis mee en op Ebay vind je zo'n origineel Mac ding ook wel voor 20 euries. Maar niet via de officiële weg :?
Peter de Jong

Terug naar “Overige Elektronica”