Radio geheugen BMW e87 canbus interface

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Bmwe87

Radio geheugen BMW e87 canbus interface

Berichtdoor Bmwe87 » vr 18 sep 2015, 22:29

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn radio met inklapscherm. Hopelijk kunnen jullie me ermee helpen. Het volgende: ik heb een BMW E87 met canbus interface. Ik heb mijn standaard radio vervangen voor een gewone radio met klapscherm. Ik heb een quadlock stekker gekocht met canbus interface +15v. Deze aangesloten en de radio doet het. Alleen het geheugen valt weg. Nou de rode en gele in de iso radio stekker zelf omgedraaid, maar helaas. Geen behoudt van het geheugen en ook nog eens dat de radio uitvalt en rest bij volume 25+.

Heeft het geheugen probleem iets te maken met het canbus of wat kan het anders zijn? Wie om wie kan me helpen? dank jullie!!!

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Radio geheugen BMW e87 canbus interface

Berichtdoor Henkjan » za 19 sep 2015, 0:01

hoi, welkom hier.

ik neem aan dat het geheugen weg valt als je t contact afzet? zo ja: het lijkt er op dat er dus geen 12V op de radio blijft staan. kijk eens aan de achterkant van de radio, daar zouden 2 aansluitingen voor 12V moeten zijn, de hoofdaansluiting en een die waarschijnlijk aux ofzo heet en die bedoelt is om als er geen 12V staat op de hoofdaansluiting toch 12V te hebben om je geheugen vast te houden. de hoofdaansluiting moet op de "geschakelde plus" (gaat dus 'uit' bij contact af) staan , die aux aansluiting moet op een 12V aansluiting die altijd aan staat.

als de radio uitvalt bij hoog volume lijkt me komen door een te krappe stroomvoorziening, mss dat die canbus interface alleen geschikt is voor lage stromen en niet voor een radio met versterker

Terug naar “Car Audio Specifiek”