6 kanaals radio

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

winterwhise

6 kanaals radio

Berichtdoor winterwhise » zo 11 dec 2016, 13:07

Ha beste lui!

Ik heb een gewone standaard pioneer deck, zonder al te veel toeters en bellen. nu wilde ik het geluid in mijn auto wat verbeteren. ik heb rondom wat nieuwe speakers geplaatst, een subje onder de stoel gelegd en... oh nee.. daar houd het op.

Nu heb ik het een en het ander gezien met glasvezel, hout, bouwen, plakken etc etc... maar hier heb ik de tijd, de ruimte, ervaring en zin niet voor.
Daarom heb ik besloten het simpel te houden.

Ik heb nog een aantal kapjes plekjes en ruimtes over waar ik zonder moeite netjes een speaker in kan verwerken. NU komt het.

is het mogelijk om een audio kanaal te splitsen zonder kwaliteit of vermogens verlies. hiermee bedoel ik dat ik op het moment een (4x50w) links voor, links achter, recht voor en rechts achter heb. en ik wil naar een volgend systeem. 6x50w 2x links voor, 2x recht voor, 1x links achter en 1x recht achter. er hoeft geen filter tussen aangezien het allemaal coax speaker zijn. in de loop van der tijd wil ik er nog filters/splitters tussen hebben voor extra tweeters.

groetjes

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: 6 kanaals radio

Berichtdoor Henkjan » zo 11 dec 2016, 13:37

vertel eens wat meer over die Pioneer HU?

Het beste is om RCA uit daarvan naar een versterker te gaan.

maaruh: wat is het idee van
2x links voor, 2x recht voor
:think:

winterwhise

Berichtdoor winterwhise » zo 11 dec 2016, 14:34

Het idee er van is dat in het middenconsole twee extra speakers komen, (ik heb een tweezitter) zodat iedere passagier een recht en links speaker heeft, en zo dus zijn/haar eigen beleving heeft. achterin liggen twee normale speakers en een sub. de sub is door middel van RCA verbonden aan de HU.

de headunit is te vergelijken met een Pioneer DEH-1300mp. ik zit er aan te twijfelen om eventueel een nieuwe te kopen met bluetooth of een SD kaart, aangezien ik nu met een Jack muziek over moet zetten.

ik zal als ik tijd heb vanmiddag even een audio schema tekenen, mocht dit meer duidelijkheid scheppen.

Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Berichtdoor Bertje » zo 11 dec 2016, 19:43

Speakers in de middenconsole gaat echt niet goed klinken, niet doen.
Beter om een composet links en rechts in te bouwen en de deuren goed te dempen (Silentcoat werkt erg goed) . Of als je niks anders wilt aanschaffen, de coaxiale speakers in de deuren in te bouwen. Je hebt 4 kanalen van de radio ter beschikking, dus je kan 4 speakers zonder probleem direct hiermee aansturen.

Terug naar “Car Audio Specifiek”