Goede in-ears

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Goede in-ears

Berichtdoor Henkjan » do 28 sep 2017, 17:13

die zijn er ook met NC: https://www.hoofdtelefoonstore.nl/produ ... n20nc.html

en in de wat betaalbaardere hoek?
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 28 sep 2017, 17:25

Nou je het zegt, klopt dat ze er ook met NC zijn, even niet meer aan gedacht. Maar voor kantooromgeving is NC denk ik wat overkill hoor, tenzij Peppie en Kokkie op oorlogssterkte aan staan natuurlijk :mrgreen:

Alternatief dat ik weet, vraag me alleen af of ze nog te koop zijn, Sennheiser MX400 (als ik even snel Google zie ik ze niet meer maar wie weet). Heb nog nooit dopjes gehad die zoveel bang for the buck gaven, waren toen iets van een tientje p/set. Had die zelfs eerder met sporten in, kocht gewoon om de zoveel tijd een nieuw setje, kon ook wel met die prijs.
De AKG's kosten ongeveer 100 Euris, zonder NC, maar dat had je al wel gezien denk ik.

Chris_T

Berichtdoor Chris_T » do 28 sep 2017, 18:22

Noise cancelling werkt alleen met constante tonen of bronnen die niet snel van klank veranderen.
Zoals een brommende motor, grasmaaier etc.
En dan met name tegen lage tonen.
Tegen gezever op de radio ben je helaas op passieve demping van de doppen of kappen aangewezen :roll: .
Een ander nadeel is dat de NC dingen altijd ruisen, dat kan echt behoorlijk zijn met NC aan.

Ik denk dat je dan het meeste succes hebt met in-ears die goed afsluiten.
Op maat gemaakt kan net zo goed dempen als goede oorkappen!

Niet de MX400 dan, want dat zijn gewone doppen.
Voor mij waren dat ook verschrikkelijke dingen omdat ze totaal niet pasten.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 28 sep 2017, 19:30

Op maat gemaakt zal zeker niet onder de 100 euris komen, als HJ dat er niet aan uit wil geven.
Zoals eerder gezegd kan niet iedereen het hebben aan de oren. Bij de AKG's bleken bij mij de grootste plastics het best te passen. Dit heeft ook veel invloed op het geluid, het goede afsluiten. Dat doen types als de AKG beter dan types als MX400 inderdaad. Ik denk dan trouwens dat je vaker pasproblemen hebt met koptelefoontjes?

Rody

Berichtdoor Rody » do 28 sep 2017, 19:32

Barry2001 schreef:Op maat gemaakt zal zeker niet onder de 100 euris komen, als HJ dat er niet aan uit wil geven.
Zoals eerder gezegd kan niet iedereen het hebben aan de oren. Bij de AKG's bleken bij mij de grootste plastics het best te passen. Dit heeft ook veel invloed op het geluid, het goede afsluiten. Dat doen types als de AKG beter dan types als MX400 inderdaad.

Ik ben voor afsluiting grote fan van Comply schuimpjes die je op je in-ears zet ipv die siliconen parapluutjes...

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 28 sep 2017, 19:36

Ken het niet, wat is de verbetering, comfort, geluidskwaliteit of allebei? En welke gebruik je?
En hoe weet je de maat?

Rody

Berichtdoor Rody » do 28 sep 2017, 19:53

Allebei. Ze vormen zich naar je oor dus zitten erg fijn (en blijven bv beter zitten met hardlopen) . En door de goede seal heb je betere isolatie EN betere bas. Ik gebruikte voorheen de T500 en heb nu de TX500 liggen (die andere waren tijdelijk op bij Thomann).

Voor de maat, bij mijn in ears zat dacht ik een setje van elke maat dus kon ik uitproberen...

Ps ze gaan niet eeuwig mee, je moet ze een keer in de zoveel tijd vervangen

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 28 sep 2017, 20:20

Heb voor het hardlopen een Bluetooth setje, die bevalt goed, en is ook wat frisser om die alleen daarvoor te gebruiken. Maar wil het wel eens proberen, die Comply's, kosten ook de wereld niet. De maat, ik gebruik nu op mijn AKG's ook de grootste plastics, dus ik neem aan dat ik weer de grootste moet hebben.
Op de Thomann website kun je niet zien welke je moet hebben, als ik op http://www.complyfoam.com/ kijk vind ik wel een aantal types die geschikt zouden zijn, T500 bv.

Die paraplu's, wilde laatst de AKG's indoen, parapluutje weg. Laten vallen met uitdoen oid. Waar heb ik ze voor het laatst uitgedaan, denkdenk, fietsenstalling. Ik daarnaartoe, nog teruggevonden ook... Maw verlies ze vast nog wel eens, handig om dan wat te hebben liggen ook.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 29 dec 2017, 10:39

Toch is het me alsnog gelukt om een parapluutje kwijt te raken. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt Comply's te bestellen, laat nog wel ff horen hoe deze bevallen. For the record, T500 - Large.

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » vr 29 dec 2017, 11:25

Heel benieuwd :)
Voor de IsoTunes Pro gehoorbescherming wil ik ook nog een paar extra foampies hebben, zo op de site lijken ze hetzelfde als bij IsoTunes zelf.
Robert Jan

architect

Berichtdoor architect » vr 29 dec 2017, 11:59

die comply foam is wel fijn, mijn b&o dopjes vallen nu niet meer uit mijn oren en ik heb beter laag
Foobar2000 + REW filter impuls response - LynxtwoB - Bryston BP20 - 2xUCD400HG+4xUCD180H&R - Linkwitz Orion 3.3

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 29 dec 2017, 12:49

Ik hoop dat de maat goed is. Het maakt bij de bijgeleverde parapluutjes van mijn AKG N20's enorm uit welke ik gebruik, Daar passen (en dus klinken, ze sluiten het best af) de grootste bij mij het best.

architect

Berichtdoor architect » vr 29 dec 2017, 18:22

Comply Isolation T-200 Medium Grey
Foobar2000 + REW filter impuls response - LynxtwoB - Bryston BP20 - 2xUCD400HG+4xUCD180H&R - Linkwitz Orion 3.3

architect

Berichtdoor architect » vr 29 dec 2017, 18:31

B&O H3 + Comply Isolation T-200 Medium Grey

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 03 jan 2018, 15:40

Heb ze ontvangen en geprobeerd.

IMG_1106.JPG

Gemonteerd op mijn AKG's N20:

IMG_1107.JPG

En ze passen gelukkig, het blijft een beetje vaag welke types nou waar op passen. Kwam het dichtstbij met de tabellen op de Comply website, voor wie het ook wil proberen. De L(arge) uitvoering dus, past bij mij perfekt. Kwaliteit valt en staat met het afsluiten, dat had ik met de originele dopjes al wel geconstateerd. Als je het schuim tussen je vingers neemt krimpt het, je stop ze in je oren en na iets van 10 sec hebben ze zich uitgezet.

En dan luisteren, echt goed. Met de oude was niet veel mis, maar dit sluit zo perfekt af, het is nog een tandje beter, met name in het laag. Ben er heel tevreden over eigenlijk, en dat voor 2 tientjes. Aanrader!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » wo 03 jan 2018, 15:54

En waar heb je ze besteld dan?
Met Hificorner heb ik gechat maar die leveren alleen de modellen die ze op de site hebben hebben staan en anders wordt er ook niet besteld :(
Robert Jan

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 03 jan 2018, 15:55

Audique . Kosten 2 tientjes dus, en (ik dacht) EUR 2,95 verzendkosten.

Muug

Berichtdoor Muug » wo 03 jan 2018, 16:35

mijn probleem is dat die in-ears niet blijven zitten :evil: Die hangen half in mijn oorschelpen en dan verlies ik driekwart van het volume en het detail.
Ik zou eigenlijk in-ears moeten hebben die toch voorzien zijn van een hoofdband (of hoe heet je dat ding dat de oorschelpen vast houdt) die de in-ears met lichte druk in mijn oren drukt. Maar dat heb ik nog nergens gevonden eigenlijk. :?

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 03 jan 2018, 16:52

Bedoel je zoiets: http://www.hardlopenwinkel.nl/Bluetooth ... rt-Comfort

Deze gebruik ik tijdens het hardlopen, prettig zonder snoertje. Klinken wel aardig, maar kwalitatief wel een andere orde dan de AKG's moet ik zeggen.

En verder hangt het denk ik van je gehooringang af, inderdaad niet bij iedereen blijven in-ears zitten. Die Comply's hebben wel het voordeel dat ze uitzetten direkt na het indoen, scheelt wel natuurlijk, zetten zichzelf wat vast in je gehooringang. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, zoek het eens in de sport hoek :D staan wel meer modellen in-ear met iets beugel-achtigs.

Rody

Berichtdoor Rody » wo 03 jan 2018, 17:10

Ik gebruik mijn in-ear ook voor het hardlopen en door de Comply's gaan ze nergens heen, terwijl die siliconen parapluutjes om de haverklap uit mijn oren laxeren. Goed indoen is ook cruciaal, de "andere" hand achter je hoofd langs, je oorschelp naar achter trekken en dan de in-ears in je gehoorgang duwen...

Ps je hebt ze volgens mij ook extra lang voor nog meer isolatie

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » wo 03 jan 2018, 17:57

Barry2001 schreef:Audique . Kosten 2 tientjes dus, en (ik dacht) EUR 2,95 verzendkosten.

:goedzo: Ga ik even opslaan, die heeft het P model ook gewoon.
Robert Jan

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 jan 2018, 18:43

Ik heb dopjes van Koss. Deze klinken voor het geld ook nog erg goed.
Deze hebben ook het memory foam. Werkt het zelfde als die gele gehoor beschermings dopjes.

https://www.koss.com/headphones/earbuds ... hones/plug

MichaelB

Berichtdoor MichaelB » do 04 jan 2018, 16:12

Ik vind het juist erg vervelend om tijdens het hardlopen helemaal niets te horen!
Ook gevaarlijk, want je bent je totaal niet meer bewust van het verkeer.
"Macs aren't for everyone, but for those who can afford the best, it's silly to settle for less."

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » do 04 jan 2018, 20:54

Die Comply dingen zijn ook handig voor op de motor. Je oren beschermen terwijl je muziek of radio luistert.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 04 jan 2018, 21:09

Henkjan schreef:zijn er ook fatsoenlijke (en niet te dure) die of noise canceling hebben of gewoon goed afdichten? zodat ik Koen&Sander buiten kan sluiten?

Rody schreef:..... de dopjes gepakt die bij de Sony Xperia telefoon ....
gaan we eerst maar eens opzoeken waar ik die gelaten heb...

die laatste waren niet veel soeps.
nadat we de radio zo hebben gezet dat die aan onze kant van de hut vrij zacht is, volstaat een open ding om de 538 terreur buiten te houden, terwijl je toch het hoort als een collega wat tegen je probeert te zeggen. Ik heb bij de locale expert een setje Sennheisers gehaald die t best wel aardig doen (op t laag na natuurlijk), zeker voor de lage prijs (was de enige die ze hadden, ). nu eens zien of de IT-guru wil meewerken om de drivers voor die Douk DAC te installeren en dan eens op zoek naar een niet afsluitende meer audiofiel verantwoorde set
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Terug naar “Hifi Gerelateerd”