ArciTec Acoustic Eros luidspreker, informatie gezocht!

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Marcel

ArciTec Acoustic Eros luidspreker, informatie gezocht!

Berichtdoor Marcel » vr 13 jan 2017, 6:55

Beste Audio liefhebbers,

Ik weet niet of dit topic in de juiste rubriek geplaatst wordt, maar ik zou niet anders weten.

Ik ben sinds kort in het bezit gekomen van een paar mooie ArciTec Acoustic Eros luidsprekers. Deze zien er niet alleen goed/mooi uit, maar (en dat is het belangrijkste) ze klinken ook nog een super.

Deze speaker heeft mijn interesse getrokken om daar meer van te weten te komen maar mijn zoektocht op internet levert niet veel en dat licht niet aan mijn kunnen van zoeken op internet!

Daarom doe ik dus hier een berichtje m.b.t. het verzoek of er Audio liefhebbers zijn die mij kunnen voorzien van informatie over dit merk en mooier nog over het type Eros. Het liefst natuurlijk in PDF format zodat ik daar een mooi printje van kan maken.

Wat ik zelf er over weet is dat er nog een Athena model is en dat het uit Denemarken komt, ja hoor typisch weer Danish Design. Ik heb een adres http://www.arcitek.dk gevonden maar deze link doet niets.

Dus u begrijpt, alle informatie is van harte welkom en ik zie het met veel belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel op vr 13 jan 2017, 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig niet gehinderd door enige kennis van Techniek en dat is heel fijn.

Rody

Re: ArciTek Acoustic Eros luidspreker, informatie gezocht!

Berichtdoor Rody » vr 13 jan 2017, 8:05

Beginnen met de naam goed schrijven, ArciteC. Dan de url invullen op archive.org en een recente snapshot kiezen en doorklikken en:

http://web.archive.org/web/20151004080756/http://www.arcitec.dk/uk/eros-uk.html

Toch nog ff schaven aan je Google-fu ;-)

GR rODy

Marcel

Berichtdoor Marcel » vr 13 jan 2017, 9:20

Jij hebt helemaal gelijk, heb ik in deze kop de naam helemaal verkeerd geschreven. Excuses daarvoor.

Bedankt voor de link.

Groeten,
Marcel

Rody

Berichtdoor Rody » vr 13 jan 2017, 9:54

Marcel schreef:Jij hebt helemaal gelijk, heb ik in deze kop de naam helemaal verkeerd geschreven. Excuses daarvoor.

Bedankt voor de link.

Groeten,
Marcel

Het was niet de bedoeling je op je kop te geven, sorry als dat zo overkwam. Excuses zijn derhalve niet nodig. De kop maakt ook niet uit, maar de URL die je noemde had ook een K en dan werkt het domweg niet (niet dat de goed gespelde website wel in de lucht is, maar dan kun je hem tenminste nog terughalen zoals getoond) .

ray5150

Re: ArciTec Acoustic Eros luidspreker, informatie gezocht!

Berichtdoor ray5150 » vr 13 jan 2017, 11:51

Schroef ze open, maak wat foto's van de drivers en de filters (mogelijk zitten er stickers of stempels met codenummers op de magneten.), plaats die foto's hier, en dan is er vast een forumlid die kan vertellen wat voor units er gebruikt zijn. aan de hand daarvan moeten er waarschijnlijk wel datasheets van de drivers te vinden zijn.
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 13 jan 2017, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

MarcoSQ

Berichtdoor MarcoSQ » vr 13 jan 2017, 14:53

Als ik een gok zou moeten doen : beiden zijn Peerless denk ik.
Tweeter = Peerless ndt53, bijna zeker van.
Midwoof = wat moeilijker. Herken hem wel, alleen de 'oortjes' niet. Het lijkt me iets uit de allereerste Peerless NomEX serie. Nomex115 als ik het me goed herinner (maar google geeft hier geen hits op..).

Ziet er uit als leuk speelgoed btw !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Marantz SR1504 :rofl: -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs), via een MiniDSP 2x4 met DIY voedinkje in een Galaxy Maggiorato doosje.

Marcel

Berichtdoor Marcel » za 14 jan 2017, 19:28

Hallo forummers,

Ik heb de speaker losgeschroefd en de mid/bas is inderdaad van Peerless en de informatie achterop is als volgt;
Qc: 011106
Cat.no: 830588
Streepjecode: 5 702548 305887
Z: 8/6Ohm

En v.w.b. de tweeter, die lijkt inderdaad heel erg op de Peerless NDT-53 alleen zit er op de achterzijde een soort vierkant kunststof blokje wat bestaat uit allemaal omhoog staande kunststof pinnen. Soort spijkerbed in het klein.

Speelgoed, tja daar had ik het wel voor gekocht maar achteraf blijkt dit een zeer volwassen luidspreker te zijn met een goede plaatsing en een zeer ruim bemeten laag vermogen. Het verraste mij volkomen want ik had meer het idee dat deze speaker veel meer op zijn plek zou zijn in zo'n 5.1 of 7.1 opstelling waar de fundering wordt verzorgt door zo'n earthquake kubus (subwoofer). Niet echt mijn ding.

Dus vandaar ben ik uitermate blij verrast met wat deze speaker presteert, heb hiervoor zelfs mijn Canton Reference 9.2DC naar zolder verbannen.

Groeten,
Marcel

SARK

Berichtdoor SARK » zo 15 jan 2017, 12:54

Marcel schreef:Speelgoed, tja daar had ik het wel voor gekocht maar achteraf blijkt dit een zeer volwassen luidspreker te zijn

Ik denk niet dat de benaming "speelgoed" hier denigrerend gebruikt wordt hoor, ik geef deze naam ook vaak liefkozend aan spullen die ik heel mooi vind :idea:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

MarcoSQ

Berichtdoor MarcoSQ » zo 15 jan 2017, 15:03

Had dat inderdaad juist positief bedoeld :D .Bij de midwoofer had ik de Nomex140 bedoeld, foutje : https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... Lis4QTkgCw . Lijkt zo te zien een broertje van de jouwe. 'Jouw' typenummer ken verder helaas niet, en ook die stekels achter op de tweeter zeggen me niets. Beiden zal wel OEM voor deze fabrikant gemaakt zijn......?
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Marantz SR1504 :rofl: -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs), via een MiniDSP 2x4 met DIY voedinkje in een Galaxy Maggiorato doosje.

Marcel

Berichtdoor Marcel » ma 04 sep 2017, 21:02

Hallo forummers,

Ik probeer er toch nog even nieuw leven in te blazen in dit topic want ik ben nog steeds op zoek naar de specs van de mid/woofer. Ik heb Peerless voor 2 weken terug een bericht gestuurd met bovengenoemde specs maar tot op heden geen response.

Ik ben namelijk voornemend om deze unit te vervangen/upgraden en daar zal ik toch vergelijking materiaal voor moeten hebben.

Met de info van MarcoSQ kan ik natuurlijk al wel op zoek gaan, maar ik heb hier nog geen zekerheid dat het ook daadwerkelijk deze mid/woofer is.

Ik zie met belangstelling een eventuele reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Marcel

Berichtdoor Marcel » wo 22 nov 2017, 12:49

Marcel schreef:Beste Audio liefhebbers,

Ik weet niet of dit topic in de juiste rubriek geplaatst wordt, maar ik zou niet anders weten.

Ik ben sinds kort in het bezit gekomen van een paar mooie ArciTec Acoustic Eros luidsprekers. Deze zien er niet alleen goed/mooi uit, maar (en dat is het belangrijkste) ze klinken ook nog eens super.

Deze speaker heeft mijn interesse getrokken om daar meer van te weten te komen maar mijn zoektocht op internet levert niet veel en dat licht niet aan mijn kunnen van zoeken op internet!

Daarom doe ik dus hier een berichtje m.b.t. het verzoek of er Audio liefhebbers zijn die mij kunnen voorzien van informatie over dit merk en mooier nog over het type Eros. Het liefst natuurlijk in PDF format zodat ik daar een mooi printje van kan maken.

Wat ik zelf er over weet is dat er nog een Athena model is en dat het uit Denemarken komt, ja hoor typisch weer Danish Design. Ik heb een adres http://www.arcitek.dk gevonden maar deze link doet niets.

Dus u begrijpt, alle informatie is van harte welkom en ik zie het met veel belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Terug naar “Hifi Gerelateerd”