Apogee Centaur

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ruben1981

Apogee Centaur

Berichtdoor ruben1981 » za 30 dec 2017, 11:04

Wordt er tegenwoordig nog iets gebouwd dat lijkt op de Apogee Centaur reeks? Dynamische woofer en magnetostatisch mid-hoog? Ik zou wel een iets slankere variant willen hebben.

Zag speakers van Martin Logan (mosaic geloof ik met B&G) maar vond die heel lelijk eruit zien dus misschien zijn er andere merken (indien mogelijk ook een twee-weg) met het concept van dynamisch laag en magnetostatisch mid/hoog.

Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar elektrostatische speakers.

Benieuwd naar jullie ideeën.

Groet,

hansr

Re: Apogee Centaur

Berichtdoor hansr » do 04 jan 2018, 23:08

Ik vond het wel een leuke vraag en zag laatst in de HVT geloof ik een fabrieksbezoek bij Piega. Die heeft volgens mij een magnetostaat. Quadral ook met de Aurum lijn. Aurum Cantus ken ik nog en verder zullen er vast meer zijn die dit gebruiken. Cabasse schijnt ze ook nog toe te passen.

Wat zoek je eigenlijk?

ruben1981

Re: Apogee Centaur

Berichtdoor ruben1981 » vr 05 jan 2018, 17:55

Dag Hans,

Ja, ik zag ook een interessante Piega; 30.2 of iets dergelijks. Een coaxiale magnetostatische mid/hoog unit. Maar wel in gesloten kast. Daaronder twee kleine woofertjes in, op het eerste gezicht, een TL.

Ik ben op zoek naar iets als een Apogee Centaur maar dan smaller. Ik ben nu iets aan het bouwen met neo8 en neo3 maar het ontbreekt me aan tijd en kennis.

Dus magnetostatische/ribbon voor mid en hoog in een open constructie en een woofer in gesloten kast en bij voorkeur in een transmissielijn. Mag ook een twee-weg zijn, zolang de magnetostatische mid maar laag genoeg start (min. 700 Hz of lager).

Maar ik heb zoiets maar weinig gezien.

Cabasse werkt volgens mij met electrostaten en dat vind ik gedoe. Aurum heeft vooral magnetostatische tweeters en die zitten ook nog eens in een kast. Dus geen optie.

Terug naar “Hifi Gerelateerd”