vermogen voor Lite motorpot printje?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Thomox

vermogen voor Lite motorpot printje?

Berichtdoor Thomox » vr 23 feb 2018, 16:53

Een tijdje geleden zo'n setje gekocht met alps motorpotje en wat relais voor kanaalswitch en remote controle erbij :bakkie:
Benodigde ingangsspanning is 9-12V AC staat op de print. Voor de rest leek me redelijk duidelijk. Maar kan nergens het vermogen vinden van deze print. Neem aan dat een trafotje van 6VA prima is (heb ik nog liggen)?

De trafo heeft twee secundaire uitgangen (4 pinouts), dus zou ze eventueel parallel kunnen schakelen maar heeft niet de voorkeur. Met een secundaire wikkeling enkel 250 milliamps tot mn beschikking :think:

Wie heeft ervaring met zo'n setje?

Thomas

Barry2001
Algemene moderator

Re: vermogen voor Lite motorpot printje?

Berichtdoor Barry2001 » vr 23 feb 2018, 17:10

Het motortje van de motorpot vraagt 100mA bij 5V DC, 150mA max. Als je 250mA tot je beschikking hebt zou je dus zeker 100mA over hebben voor het beetje elektronica en de relais. Welke relais zijn toegepast, iets van Takamisawa is dat vaak, bv zoiets? https://www.fujitsu.com/downloads/MICRO ... ays/ry.pdf
Bij 5V en een coil resistance van 165 Ohm kom je op ongeveer 30mA per relais. Zul je moeten bekijken of er meerdere relais tegelijkertijd bekrachtigd kunnen zijn, afhankelijk van hoe de schakeling werkt.
Als je boven de 250mA komt toch dan de secundaire wikkelingen parallel schakelen.

Of je meet het, wat de maximale stroom kan zijn. Ik weet zeker dat (voor het geval je er zelf geen hebt) jij met regelmaat op een plek komt waar een variac staat :mrgreen:

Thomox

Berichtdoor Thomox » vr 23 feb 2018, 23:37

Ha Barry,

Kijk, dat is nuttige en uitgebreide informatie, dank daarvoor :rock:

Het is inderdaad een takamisawa relais, een RY5W-K, dus 150 mW verbruik.. +-30 ma dus idd!

Voor mijn setup, alleen een stereo setje is enkel 1 relais tegelijk ingeschakeld samen met eventueel de motor, dat komt dus helemaal goed met mijn trafo :goedzo:

Bouwenbouwenbouwen dus :hide:

Bert61

Berichtdoor Bert61 » za 24 feb 2018, 10:19

Nu dat was ik ook van plan En maar hopen dat beide even snel draaien. O:)
shit draadje vergeten :oops:

Terug naar “Hifi Gerelateerd”