TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: TV

Berichtdoor Pjotr » vr 29 sep 2017, 11:16

Of de DVI gebruiken en het geluid apart. Het geluid van monitoren, als het er al in zit, is meestal toch bagger en alleen geschikt voor windowspiepjes. Twee DVI ingangen hebben er dan wel weer veel.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 29 sep 2017, 11:23

Ja daar zat ik ook aan te denken...
Twijfel wel, die ips monitor in 43" van philips is echt prima geschikt icm een av reciever...

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 29 sep 2017, 11:23

Die ik dus niet heb...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 29 sep 2017, 11:34

Die plips heeft ingebouwde speakers.
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 29 sep 2017, 11:50

Ja maar die gebruik je niet Gerhard, dat klinkt echt niet, die KPN TV dingen kunnen de audio ook via optisch of 3.5mm jack uit doen, dus dan ben ik al gered, dan met een hdmi audio extractor de chromacast z'n audio signaal eraf pellen en dan ben ik er, films enzo gaat toch ook via het net tegenwoordig dus een speler is niet noodzakelijk. (hoewel een playstation toch wel erg leuk is)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 29 sep 2017, 11:52

Shadow schreef:Ja daar zat ik ook aan te denken...
Twijfel wel, die ips monitor in 43" van philips is echt prima geschikt icm een av reciever...

Hoeft niet. Die IPTV ontvangers hebben gewoon apart audio uit. Zowel analoog als Toslink/coax S/PDIF. Gewoon op je installatie zetten of iets bij de kringloop vandaan. Als het goed is krijg ik het volgende week binnen. Weten we meer.

[Edit]

Je bent mij al voor Joram :D DVI == HDMI maar dan zonder geluid. Je hebt er alleen een kabel voor nodig met de juiste connectors of een verloopstekker.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 29 sep 2017, 11:55

Dat is het alleen nog maar even kijken of het geluid synchroon draait met het beeld. 8)
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 29 sep 2017, 11:59

hannesie schreef:Dat is het alleen nog maar even kijken of het geluid synchroon draait met het beeld. 8)

Dat doe het toch nooit :lol: Ook niet met de ontvanger voor digitale TV voor de kabel.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 29 sep 2017, 12:01

Ja ik ben mee Peter, op m'n huidige versterker moet er nog een dacje tussen, maar misschien laat het budget ook wel een andere versterker toe zoals de Cambridge CXA60, dacmagic ingebouwd :wink:

hannesie schreef:Dat is het alleen nog maar even kijken of het geluid synchroon draait met het beeld. 8)

Mijn ervaring is, Hans, dat dat op die manier wel mee valt en met een AV reciever juist behoorlijke vormen aan neemt, hoewel je het bij de meeste AV recievers wel kan corrigeren...

Pjotr schreef:

Dat doe het toch nooit :lol: Ook niet met de ontvanger voor digitale TV voor de kabel.

Psies...

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 29 sep 2017, 12:04

Ik heb het hier nu via de optische uitgang van de TV, geeft dan het resultaat dat het er het dichts bij zit.
Ik kan ook via dat IP ontvangertje (Amino 140) doen, maar is dan echt zwaar irritant. :sure: :sure:
Hans

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 29 sep 2017, 12:07

Zou mooi zijn als je dat daar in kon aanpassen idd.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 29 sep 2017, 12:10

Ga het eerst wel uitproberen volgende week met mijn huidige PC monitor, een Eizo Flexscan. Punt is wel dat je met de hand de ingangen moet kiezen, gaat niet automatisch.

En nu we toch bezig zijn, iemand een tip voor een leuk upscaling DVD spelertje?
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 29 sep 2017, 12:26

In mijn Samsung TV kan ik wel wat klooien met de audio uit en dan vertragen of aanpassen.
ik weet alleen niet of het ook op de digitale uitgang werkt, nu ik daar over nadenk.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 08 okt 2017, 23:27

Pjotr schreef:Ga het eerst wel uitproberen volgende week met mijn huidige PC monitor, een Eizo Flexscan. Punt is wel dat je met de hand de ingangen moet kiezen, gaat niet automatisch.

En nu we toch bezig zijn, iemand een tip voor een leuk upscaling DVD spelertje?

Zow, maandag werkte het XS4ALL kastje. Het is exact hetzelfde als bij IPTV van KPN. alleen een ander logo. XS4ALL is ook een KPN dochter. Decoder is gelocked aan je IP adres. Moet zeggen: Het valt niet tegen. Hele week HD gekeken en geen dropouts! Menu's zijn erg overzichtelijk. Alleen bij uitzending gemist kun je niet alles terug kijken. Wel vreemd dat bij programma's bij NPO-Start sommige wel terug kunt kijken op de PC maar niet via de decoder. Handig bij opnemen is dat je bij series het zo kunt instellen dat ie automatisch alle delen van de hele serie opneemt. Beeld kwaliteit is erg goed. Grappig is ook dat je bij uitzending gemist met snelspoelen je niet door de reclame heen kunt spoelen bij de commercebielen (dat kan wel bij de NPO zenders) maar dat wel weer kan doen bij een eigen opname in de cloud. Minpuntje is wel dat het stdby gebruik van de decoder vrij hoog is, ca. 5W. Eigenlijk gaat ie helemaal niet in stdby maar schakelt ie alleen de HDMI video uit. Ook wel jammer dat je er geen apjes op kunt installeren zoals een browser, YouTube, NPO-Start, Kodi enz. Moet je dan weer een apart mediaboxje daarvoor neerzetten wat eigenlijk hetzelfde doet elektronisch gezien. Uitdaging voor Hannesie? Een goedkoop Android kastje met Kodi, een browser en VTuner (radiostream index) er op?

Is dus wel een succes en blijver! En dus ook maar gelijk een IPS scherm er bij. Het is voor in de keuken en groter dan 27" kunnen we daar niet fatsoenlijk kwijt. Dat is uiteindelijk de LG 27MP89HM-S geworden met dubbele HDMI ingang: http://www.lg.com/us/monitors/lg-27MP89HM-S-led-monitor Echt een schitterend scherm met bijzonder fraaie natuurlijke kleuren. Totaal geen last van de karakteristieke "metaalglans" zoals bij VA schermen. Lol van een monitorscherm is dat je het veel meer naar je smaak kun instellen dan een standaard TV scherm.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 08 okt 2017, 23:53

Mooi! En volgensmij kun je zo'n kodi-stream kastje zo van mp af plukken :beer:

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 0:40

Uitdaging voor Hannesie?

Shadow schreef:Mooi! En volgens mij kun je zo'n kodi-stream kastje zo van mp af plukken :beer:

Dan hoef je Hannesie daar ook niet mee te vermoeien, die heeft alleen bij belang bij geluid, beeld is mij veel te moeilijk. :lol: :lol: :lol:
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 09 okt 2017, 11:22

Wat nou moeilijk? Jij bent toch expert in goeiekoopkaartjes. OS'je er op, wat drivers indien nodig, wat appjes en gaan met die banaan :mrgreen:
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 11:30

Die kleinste zit niet niet eens een HDMI op.

http://www.friendlyarm.com/index.php?ro ... uct_id=180

Ik heb nog wel een Pine 64 met WIFI module voor je liggen loopt ook als een tieXX

Kodi er op, en gaan met die banaan, DietPi doet het wel.

http://dietpi.com/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=5#p5
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 14:21

Het valt best mee als je weet wat je doet, maar ja dat is met de meeste dingen zo. :roll:

Het staat dan nu op mijn naam geregistreerd, maar het gaat met Android 6.1 best lekker.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

De maximale resolutie is dan niet zo groot op dit TV/Monitor scherm, maar hij zou 4K kunnen draaien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 09 okt 2017, 14:57

Zie je nou wel :D =D> Kijk dat is nou leuk! Zag trouwens dat Pine 64 kaartje laatst bij bol.com voor €74 :shock: Zat er wel een plastic doosje om. Kaartje kost toch normaal iets van minder dan €20?
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 15:03

Met de Kickstart was en is het nog wel goedkoop en bij Pine te halen, maar het board kost ook bij Alternate dan wat meer.
https://www.alternate.nl/PINE-A64+-Boar ... 09?lk=9452
En ook het BT en Wifi card is dan wel goedkoper, maar dan wel weer wat import/transport kosten.
Ben nu even aan het kijken, er is een speciale Android 7.1 TV img , en ben het nu aan het wegschrijven naar het kaartje.
tv.JPG

Wel raar, de TV kan 1920x1080, is even afwchten.
Ik was er voor gewaarschuwd dat het wat meer tijd kost, maar er komt nu beeld.
Het is dan zelfconfigurerend en zal nu mogelijk dan het scherm wel goed pakken.
6.JPG
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 09 okt 2017, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 09 okt 2017, 15:23

Hannesie Klok! :lol:

Tovert alles uit een klein doosje. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 15:33

En dan is geduld het belangrijkste............!!!!!
Hij gaf net aan dat het een Android bakkie/OS is en gaat dan weer onverstoord verder met wat hij eerder deed
Rondjes draaien en dwars liggen.
l.JPG
Hans

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 09 okt 2017, 20:21

Doet ie al?
Fusion Filterdesign

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 okt 2017, 20:35

Ik loop zo even naar " het" toe. Moest na de laatste reactie weg en er nog niet weer naar gekeken.
Hans

Terug naar “Hifi Gerelateerd”